>

niedziela, 10 listopada 2013

Trójkąt z manną i żurawiną.

          




Dziś jak przystało na święto będzie prezentować coś słodkiego. Będzie to ciacho…bez pieczenia, jednak nie będzie to szybki efekt, ponieważ trzeba na niego trochę poczekać. Jednak…sumiennie przyznaję, warte czekania. 





Masa:
  •  litr mleka
  • szklanka manny
  • cukier waniliowy
  • cukier według smaku
  • 200 g masła lub margaryny
Dodatek:
  • 100 g suszonej żurawiny
  • 100 mil rumu
Oraz:
  •  3 kostki gorzkiej czekolady
  • łyżka mleka
  • łyżka masła
  • 21 herbatników w czekoladzie


Mannę gotujemy najlepiej dzień wcześniej.  Dodajemy cukier waniliowy i zwykły cukier, aby nam odpowiadało pod względem smaku. Spokojnie sobie przez noc ostygnie, a rano będzie gotowa do kremu, ponieważ za ciepła waży nam krem. Żurawinę zalewamy gorącą wodą, po 10 min odcedzamy wodę i zalewamy rumem, odstawiamy na godzinę.
I tera coś do mnie nie podobnego, zazwyczaj robię uniki i chodzę na skróty. Jednak w tym wypadku zachęcam do fatygi. Kto robił ciasto z manny wie, że masa po ostygnięciu robi się gumiasta i niefajna. Dlatego ja zachęcam nie dodawać tłuszczu do gotowania manny, a utrzeć go z zimną manną. To nam zapewni delikatny mleczny krem. A więc…tłuszcz ucieramy mikserem aż nam ładnie zbieleje, następnie dodajemy po łyżce manny


Na folii układamy trzy rzędy herbatników, które smarujemy 3/4 masy. Na środku układamy odsączoną z rumu żurawinę i a pomocą folii podnosimy boczne rzędy do góry.
Zawijamy szczelnie i wstawiamy do lodówki aby stężało. Następnie wyciągamy i smarujemy resztą masy. Wierzch dekorujemy czekoladą rozpuszczoną z masłem i mlekiem w kąpieli wodne
Najlepiej smakuje następnego dnia jak herbatniki lekko zwilgotnieją. Mała uwaga, krem powinien nie być zbyt słodki, dojdą  słodkie herbatniki i będzie ok. Ja dałam rum, u mnie wszyscy przysłowiowo…obuci, tam gdzie są dzieci można moczyć w wodzie.


2 komentarze :

  1. Takiej opcji jeszcze nie próbowałam. Pamiętam klasyczny trójkąt kt robiła moja mama - jest przepyszny. Ale lubię też manne więc i ten Twój też by mi smakował.

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)