>

sobota, 1 lutego 2014

Kruche słone babeczki z...

    


    Dziś rusza konkurs …  Smakowita Pajda to kulinarna frajda  którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent smalczyku roślinnego Smakowita Pajda. Smalczyku nie używałam, jednak na potrzeby konkursu poszukałam i zakupiłam. Miałam dylemat…co z tym zrobić? Co prawda w necie trafiłam na  kilka przepisów, ale chciałam być taka…Zosia samosia i robić coś….sama.  Gdy wzięłam się za realizację swojego pomysłu pierwsze co zrobiłam rozpakowałam smalczyk. Smakowita Pajda cebula  i jabłko, zaskoczyła mnie swoim mocnym cebulowym zapachem. Po dodaniu do ciasta, ono też przejęło ten aromatyczny akcent.




Ciasto:
  • 150 g mąki
  • 3 łyżki smalczyku Smakowita Pajda (cebula i jabłko)
  • żółtko
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 0,5 łyżeczki czarnego pieprzy
  • zimna woda
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Nadzienie:
  • łyżka masła
  • cebula
  • 1/2 szklanki włoskich orzechów
  • 30 dkg pieczarek
  • łyżka majeranku
  • sól
  • czarny pieprz do smaku
Oraz:
  • 100 g żółtego sera
  • kilka pomidorków koktajlowych


Do malaksera wkładamy: sól, pieprz, proszek oraz mąkę chwilę mieszamy. Następnie dodajemy smalczyk i za pomocą pulsacyjnych obrotów łączymy go z sypkimi składnikami. Gdy tłuszcz jest dostatecznie rozbity dodajemy żółtko i 2 -3 łyżki wody, dobrze mieszamy
Gdy ciasto zacznie się zbijać w kulę, wykładamy na blat i resztę formujemy dłońmi. Wody dodajemy tyle aby ciasto się swobodnie połączyło i było jednolite. Takie wyrobione ciasto wkładamy do woreczka i odkładamy do lodówki.
Oczyszczone pieczarki kroimy w paski, a cebulę w drobną kostkę
Na patelni rozgrzewamy łyżkę masła i podsmażamy na niej cebulę. Gdy ta się zeszkli dodajemy pokrojone pieczarki i dusimy do miękkości grzybów. Na koniec doprawiamy solą, pierzem i majerankiem, dodajemy również drobno posiekane orzechy. Odparowujemy aby masa nie miała w sobie wody, która by mogła przeniknąć do ciasta i zrobić  z niego zakalec. Ciasto rozwałkowujemy na cienki placek, wykrawamy krążki i wylepiamy nimi wysmarowane wcześniej i wysypane mąką foremki do babeczek. Każdą taką babeczkę napełniamy do równości nadzieniem.
Wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy 20 – 25 min w 180 stopniach. Gdy brzegi ciasta są rumiane wyłączamy piekarnik, a babeczki dekorujemy żółtym serem i kawałkami pomidorków. Wkładamy jeszcze na chwilę aby ser się rozpuścił. Najlepiej smakuję ciepłe, jak ciasto chrupiące i mega kruche z lekką cebulową nutą.




3 komentarze :

  1. Jak trzeba głosować to pisz Elu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Bogusiu, tu decyduje organizator. Ale na przyszłość będę pamiętać. :)

      Usuń
  2. wyglądają bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)