>

piątek, 7 lutego 2014

Trójkąty z białką kiełbasą i podsmażaną kapustą.

    Kiedyś widziałam jak Gordon robił zapiekankę z surowej kiełbasy. Ostatnio i ja będąc na zakupach…zawiesiłam oko na takowej wędlinie. Postanowiłam też zaszaleć, ale że u mnie nie ma fanów zapiekanek, postanowiłam zrobić coś mniejszego.


  • 2 opakowania ciasta francuskiego
  • 0,5 kg kiszonej kapusty
  • 0,5 kg białej kiełbasy
  • kopiasta łyżka  smalczyku Smakowita Pajda ( cebulka i jabłko)
  • łyżka majeranku
  • sól
  • pieprz ziołowy do smaku
  • jajko
  • 2 łyżki kminku

Przepis bierze udział w konkursie  Smakowita Pajda to kulinarna frajda którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent smalczyku roślinnego Smakowita Pajda.
Kapustę płuczemy aby nie była za kwaśna i dusimy na smalczyku  do miękkości. Na koniec doprawiamy majerankiem, odrobiną soli i pieprzem ziołowym do smaku. Dodajemy również łyżkę kminku, dokładnie mieszamy. Odstawiamy aby lekko ostygło.
Rozcinamy osłonki na kiełbasie i przekładamy do miski, mieszamy z jeszcze ciepłą ale nie gorąca kapustą. Ciepła, pozwoli nam łatwiej i dokładniej połączyć ze sobą oba składniki.
Ciasto kroimy na kwadraty i każdy smarujemy jajkiem, ten manewr zatrzyma nadzienie w środku i zapobiegnie jego wpadaniu. Na każdy kwadrat nakładamy porcję farszu i składamy na pół, brzegi dociskamy widelcem co pozwala na dokładne połączenie obu warstw.
Układamy na blaszce wyłożonej papierem, smarujemy resztą jajka i posypujemy kminkiem. Pieczemy w 200 stopniach około 25 – 30 min, powinny się ładnie zarumienić. Podajemy lekko ostudzone.

Trójkąty jak widać nie wymagają wielu składników, kiełbasa jest już doprawiona i ta część nadzienia ma swój smak, a kapusta głównie opiera się na smalczyku. Smakowita Pajda zaskoczyła mnie tym jak bardzo niewielką ilością potrafiła zawładnąć całą porcją kapusty. Trójkąty znakomicie smakują z czerwonym barszczykiem jak również i same. 

   

2 komentarze :

  1. Super przepis. Muszę poszukać u Ciebie jakiegoś bardzo szybkiego przepisu na obiad. Nie mam pojęcia co tu jutro ugotować. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)