>

wtorek, 18 marca 2014

Francuskie z kurczakiem i wędzonym serem.

  Zaczynam od…przechwałek. Kiedyś na FB jedna z firm rzuciła hasło na..danie z wykorzystaniem konkretnego produktu. Moja propozycja  na tyle się spodobała, że dostałam maila z zapytaniem czy potrawa jest mojego autorstwa? Na moją odpowiedź, że i owszem, dostałam  ofertę kupna praw autorskich do mojego wymyślunku. Nie będę się tu rozpisywać co i jak oraz za ile., wszystko zostało objęte…tajemnicą handlową. ;) Ale nie będę również ściemniać i udawać…ta propozycja bardzo mile połaskotała moje małe próżne ego.


  • opakowanie ciasta francuskiego
  • 300 g piersi z kurczaka
  • 2 cebule
  • szklanka kapusty pekińskiej
  • łyżka skórki z cytryny
  • łyżka sosu sojowego
  • łyżka octu balsamicznego
  • łyżka majeranku
  • 3 łyżki prażonego sezamu
  • 3/4 łyżeczki czerwonego pieprzu
  • 2 korniszony
  • 150 g żółtego sera
  • łyżka masła
  • jajko
  • łyżka sezamu

Cebulę kroimy w pióra i dusimy chwilę na maśle. Następnie dodajemy szatkowaną kapustę pekińską i dusimy razem.
Jeśli zajdzie taka potrzeba podlewamy odrobiną wody. Gdy kapusta zmięknie dodajemy wszystkie przyprawy oraz pokrojoną w paski pierś i dusimy chwilę pod przykryciem.
Ogórki kroimy w cienkie plastry, a ser ścieramy na tarce o dużych oczkach.
Ser ścieramy na tarce o dużych oczkach Kapustę z mięsem odstawiamy aby lekko ostygły. Ciasto rozwijamy i kroimy na kwadraty 12 na 12 cm. Na środku każdego układamy porcję kapusty i mięsa. Na to kładziemy kilka plasterków ogórka, a całość posypujemy serem. Składamy na pół i dociskamy brzegi za pomocą widelca..Smarujemy jajkiem, posypujemy sezamem i pieczemy około 25 min w 200 stopniach. Szybki obiad, poczęstunek dla gości lub coś ku radości własnego podniebienie.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)