>

sobota, 5 kwietnia 2014

Sałatka z kurczakiem i winogronem.

 


 Aby tradycji stało się za dość, zacznę od przechwałek. Jakiś czas temu Ania z blogu  Moje pasje. Kuchnia i Ogród. ogłosiła konkurs na…wspomnienia związane  z kuchnią i wszystkim co się w niej dzieje. Było to z okazji pierwszych urodzin bloga. I z tego miejsca raz jeszcze życzę Ani  powodzenia oraz wielu sukcesów. Pogmerałam troszkę w mojej  szarej masie i przypomniał mi się mój pierwszy  kontakt z gotowaniem. Przelałam wspomnienia na monitor i wysłałam na konkurs. I wczoraj proszę…ogłoszenie wyników, ja i Gwiazda zostałyśmy nagrodzone.  Ani dziękuję, a dla Gwiazdy posyłam szczere gratulacje.
A teraz coś co należy do mojej ulubionej listy …minimalizm. Potrzebujemy ogólnie mówiąc czterech składników i mamy michę pysznej, pożywnej sałatk
  • 1 kg filetu z kurczaka
  • 1 kg ciemnego winogronu
  • 3/4 szklanki szczypiorku
  • 3/4 szklanki majonezu
  • 2 łyżki czerwonej przyprawy do mięs Knorr
  • łyżeczka czerwonego pieprzu
  • 2 łyżki masła
  • papierowe ręczniki

Filety z kurczaka obieramy z błon i tłustych elementów, zalewamy zimną wodą i odstawiamy na jakieś 60 min. To bardzo ważne aby mięso wymoczyć, nawet sobie nie zdajemy sprawy jak to poprawia smak potrawy. Jeśli ktoś woli konkretniejsze mięso, może użyć schabu. Należy jednak pamiętać aby go bardzo dokładnie obrać z błon. Wyjmujemy mięso z wody osuszamy papierowymi ręcznikami i kroimy w paseczki. Przekładamy do naczynia, posypujemy przyprawą i papryką, dokładnie mieszamy i odstawiamy na około 60 min do lodówki.
Papryka ma ogromne znaczenie, majonez jest dość mdławy, kurczak delikatny, owoce słodkie, a więc trzeba wyrazu i kontrastu. Szczypiorek płuczemy i kroimy.
Umyty winogron przekrawamy na pół i usuwamy pestki, to jest bardzo żmudne i za tym nie przepadam, ale to jest konieczne, aby nam później goście nie pluli nad stołem. 
Na patelni rozgrzewamy masło  wykładamy mięso i osmażamy na rumiano. Gdy jest już ładne rumiane wykładamy na papierowe ręczniki i dokładnie osuszamy z tłuszczu. I tej czynności też sobie nie odpuszczamy, majonez ma dość tłuszczu, a więc mięsko musi być suche
Zaczynamy montować sałatkę, dno miski wykładamy mięsem, smarujemy majonezem, posypujemy szczypiorkiem i układamy winogron. Tak warstwa po warstwie do wyczerpania składników, ostatnia warstwa należy do winogronu.
Wersja lżejsza to wymieszanie majonezu pół na pół z dobrym gęstym jogurtem. Jednak wtedy takowy sos należy doprawić solą i pieprzem. Schładzamy około 2 godzin, to jest minimum…ale czym więcej tym lepiej.
Jeszcze coś…winogron musi być twardy i jędrny, inny popsuje nam efekt końcowy.


1 komentarz :

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)