>

środa, 23 lipca 2014

Pomidory nadziewane fetą według Kuchni Pięciu Przemian.






       Gdy mamy pogodę jaką mamy czyli…..upalnie, duszno, wietrznie i burzowo to  ogarnia człowieka  ogólne lenistwo i niechęć. Nic nie smakuje, na nic nie ma się ochoty, a tu człowiek nie wielbłąd jeść musi. Człowiek jak człowiek, ale domownicy albo co gorsza goście. :)  Przy takiej aurze to czasem myślenie nawet boli :P  i wówczas bardzo chętnie zaglądam do książek aby tam się czymś zainspirować.  A że mamy właśnie lato, moją ulubioną lekturą jest  Lato w Kuchni Pięciu Przemian  wydawnictwa  ILLUMINATIO . To nie znaczy, że nie sięgam do  Wiosny , ona też ma wiele lekkich, smacznych przepisów, które jeśli nas w całości nie  zainteresują to na pewno zainspirują do własnej twórczości.

Znalezione obrazy dla zapytania lato w kuchni pięciu przemian illuminatio
I dziś chcę Wam polecić coś nie tylko pysznego i lekkiego, ale i szybkiego w przygotowaniu. Minimum składników, maksimum smaku.



A więc miksujemy składniki, ja dodałam połowę szczypiorku, drugą dorzuciłam i wymieszałam łyżką. Żeby było fajnie nie tylko dla podniebienia, ale i dla oka.Pomidorom ścinamy główki i za pomocą łyżeczki wydrążamy środek. Aby się pozbyć nadmiaru soku, obracamy każdego otworem do dołu, chwilę tak zostawiamy i  dopiero napełniamy.Oczywiście musiałam dodać swoje trzy grosze w postaci czarnego grubo mielonego pieprzu. Kocham tą przyprawę i jakoś nie umiem się bez niej obejść. Jeśli ktoś też będzie dodawał i zechce zachować porządek Pięciu Przemian, należy go dodać razem z czosnkiem i innymi ostrymi składnikami.
Jeszcze jedno, kto lubi bazylię niech jej sobie nie żałuje, pomidory, majonez i bazylia to świetni kompani, a feta swoją słonością tylko podkreśla ich walory. Można z nich zrobić przystawkę, jednak najlepiej smakuję tak zwyczajnie z kromką świeżego, chrupiącego chleba. 


2 komentarze :

  1. Pomidory i feta, jak dla mnie połączenie idealne :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealne na przystawkę !!! i do tego pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)