>

czwartek, 9 października 2014

Zdrowy omlet na śniadanie.




       Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Mamy tego świadomość, jednak z stosowaniem różnie bywa. Ten posiłek to taki kopniak na rozruch organizmu. Powinno ono być syte i złożone, ale też bez przesady z …..tłuszczami i węglowodanami. Jeśli już, to dobry tłuszczyk i węglowodany złożone. Tłuszcz nam rozjaśni umysł, a węglowodany nie będą powodować nagłego wzrostu cukru.
Omlet:
  • 2 jajka
  • 4 łyżki maślanki
  • szczypta sody
  • łyżeczka skórki otartej z cytryny
  • 3 łyżki otrębów owsianych
  • łyżeczka oleju kokosowego do smażenia
Nadzienie:
  • 3 łyżki serka
  • 2 łyżki ulubionego dżemu ( u mnie Łowicz czarna porzeczka)
  • owoce

Do miski wbijamy jajka, dodajemy skórę z cytryny, która da nam ładny cytrynowy aromat.
Dodajemy maślankę, sodę i  otręby dokładnie mieszamy. W tym samym czasie rozgrzewamy patelnię z odrobiną oleju kokosowego.
Na gorący tłuszcz wylewamy masę, przykręcamy palnik na minimum, przykrywamy pokrywką i smażmy. Gdy wierzch się podeschnie, a na brzegach zrobią małe kratery od pracującej sody, obracamy omlet na drugą stronę i już podpiekamy bez pokrywki.
Zsuwamy na talerz i jeszcze ciepły smarujemy serkiem, a na serek dajemy dżem. Dżem powinien być dość wyraźny w smaku, aby zawładną serkiem i dał charakteru całemu daniu
Na takie podłoże układamy owoce, takie jak lubimy lub jakie akurat mamy. U mnie zadziałało to drugie.  A więc paski nektarynki i połówki winogronu układamy na posmarowanym omlecie, składamy w pół i mała dekoracja na wierzch.
Taki omlet robi się w pięć minut, a mamy zdrowy posiłek który zawiera….nabiał, białko zwierzęce, węglowodany złożone i owoce, oraz coś na osłodę. A do tego jest to naprawdę spora porcja, można nią nakarmić jednego głodomora albo dwa głodomorki.



Dżem dobry, pobudka

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)