>

niedziela, 9 listopada 2014

Jajka faszerowane dynią i orzechami z Kuchnią Pięciu Przemian.


 
         


 Najpierw się pochwalę prezentem jaki dostałam od WYDAWNICTWA  ILLUMINATIO. Jest to świetnie wydany, w pięknej oprawie i z masą przeróżnych ciekawostek  CzaroMarownik, kalendarz na 2015 r. A więc śmiało można powiedzieć, że to prezent przyszłościowy. :) Pisząc do Pani Agnieszki z podziękowaniami za tak miły prezent, wspomniałam że…..aż żal cokolwiek w nim notować. Chyba będę w nim zapisywać swoje nowe pomysły i przepisy, tym sposobem nie będę musiała się z nim żegnać z nowym rokiem.
CzaroMarownik 2015_front_RGB_72dpi

               A jak już jesteśmy w temacie wydawnictwa, chcę Wam pokazać jak fajną, prostą i smaczną  przystawkę zrobiłam, inspirując się   Jesień w Kuchni Pięciu Przemian . Z  racji na porę i obfite zbiory dyni, pokusiłam się również o dodanie tego warzywa. Wcześniej jednak usmażyłam z masłem ( płaska łyżka) na patelni, to właśnie dynią zastąpiłam mączkę z sezamu. Należy  jednak pamiętać że  po tym procesie zmieniła swoją grupę, a więc z przemiany ziemi (słodka) przeszła do przemiany ognia (gorzka). Z każdym produktem tak się robi jeśli poddamy go obróbce termicznej. Tak samo np dzieje się z ogórkami czy też z kapustą. Z przemiany ziemi ( słodka) po zakiszeniu zmieniają się w w produkt należący do smaku kwaśnego –  drzewo.




Ten przepis na jajka powinien zasmakowa tym co lubią odważne, oryginalne kombinacje, bez względu na porę roku. Jednak jesień sprzyja takim pomysłom.


około szklanki dyni pokrojonej w kostkę
1/2 szklanki orzechów włoskich
2 ząbki czosnku
sól i czarny pieprz do smaku
5 jajek
łyżka masła
łyżka skórki otartej z cytryny


Orzechy kroimy drobno i prażymy na suchej patelni aż się lekko zrumienią.
Orzechy przekładamy na talerzyk, na patelni rozpuszczamy masło
i smażymy dynię aż się zacznie rozpadać.
Jeśli zajdzie potrzeba można dodać łyżkę, dwie wody.
Ugotowane na twardo i zimne jajka przekrawamy na pół, wyjmujemy żółtka.
Dodajemy do dyni, razem ze skórką i czosnkiem,
wszystko razem miksujemy na gładko.
Jeśli masa jest sucha, można dodać łyżkę majonezu lub jogurtu,
ja dałam odrobinę przegotowanej wody.
I ostatni składnik czyli orzechy, doprawiamy solą i pieprzem do smaku.
Jeśli nie chcemy aby orzechy były wyczuwalne , miksujemy je razem z dynią.
Taką masą napełniamy połówki jajek i gotowe.
Można  udekorować połówkami orzechów, 
lub orzechy posiekać i  posypać wierzch.

Uwierzcie…..jadłam różne nadzienia, ale to przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Nie wiem czy to zasługa składników, czy też KPP ale były przepyszne. 
Nawet się nie spodziewałam że dynia tak świetnie się dogada z orzechami, jajkiem i całą resztą. 

1 komentarz :

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)