>

czwartek, 27 listopada 2014

Sałatka z rukoli,kurczaka i pestek granatu.




                 Święta za niecały miesiąc a więc czas na powolne wprowadzanie świątecznych akcentów. Sałatka, ale tak naprawdę może być samodzielnym daniem na dodatek szybkim w przygotowaniu. Najdłużej z wszystkiego to trzaskałam tego drania….granat. 
  • owoc granatu
  • 300 g piersi z kurczaka
  • 200 g pieczarek
  • 3 łyżki masła Gostyń
  • 3 garści rukoli
  • 1/3 łyżeczki czarnego pieprzu
  • 1/2 łyżeczki soli

Z owocu wybieramy pestki, wiadomo ….ten granat nie wybucha, ale pryska a więc radzę robić to w zlewie.Na patelni rozgrzewamy 1,5 łyżki masła, mięso kroimy w paski lub kostkę i wrzucamy na gorący tłuszcz.Jak się ładnie zarumieni zdejmujemy na talerz. Na patelnię dodajemy resztę masła i wrzucamy pokrojone na ćwiartki grzyby, smażymy około 0 5 min dodajemy mięso, sól i pieprz, dusimy kilka minut pod przykryciem. W przepisie napisałam pieczarki, jednak ja użyłam kurek, które to w ostatni weekend znalazłam jeszcze w lesie.
Należy pamiętać, że takie grzyby jak kurki czy pieczarki nie lubią wody. Czyścimy pędzelkiem, wycieramy ręcznikiem i na masełko, wtedy są najlepsze.  Wykładamy całą zawartość patelni na rukolę, razem z powstałym sosem, posypujemy pestkami granatu i można jeść. Należy również pamiętać, że na czym jak na czym ale na dobrej jakości maśle grzyby smakują najlepiej.  Jak nie jestem jakąś specjalną fanką rukoli tak w tym połączeniu smakowała znakomicie.


1 komentarz :

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)