>

piątek, 5 grudnia 2014

Schab nadziewany kokosową dynią z sosem żurawinowym.



          
                    Ten przepis wysłałam na konkurs jaki zorganizował ZDROWY-OLE.pl . Zadanie konkursowe polegało na przygotowaniu jakiejś potrawy – dania ze zdrowym olejem. Kiedyś już miałam przyjemność wygrać u tego samego Organizatora . Wtedy wygrałam olej kokosowy, w którym  zakochałam się  na dobre. Olej nie tylko przepyszny, aromatyczny ale również bardzo zdrowy. Kto nie próbował polecam. Tym razem mój nadziewany schab zebrał największą liczbę głosów  internautów. Za co wszystkim bardzo gorąco dziękuję. Moja nagroda to bon wartości 100 zł na zakupy do sklepu  ZDROWY-OLE.pl .


  • 3 łyżki  oleju kokosowego
  • szklankę dyni pokrojonej w kostkę
  • łyżka soku z cytryny
  • łyżka skórki otartej z cytryny
  • ząbek czosnku
  • łyżka keczupu
  • sól i czarny pieprz do smaku
  • 4 dość grube kotlety schabowe
  • szklanka żurawiny
  • 1/3 łyżeczki czerwonego pieprzu


W rondlu rozpuszczamy 1,5 łyżki oleju, wrzucamy dynię i dusimy do miękkości. Gdy zaczyna się rozpadać, dodajemy rozgnieciony czosnek, skórę i sok z cytryny oraz doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Następnie rozgniatamy wszystko widelcem na jednolitą masę. Nadzienie powinno być dość pikantne aby całym jego smakiem przeszło mięso od środka. Keczup powoduje, że dość sucha masa robi się bardziej wilgotna i dodaje jej lekkiego pomidorowego smaku.
W każdym kotlecie robimy nacięcie tworząc kieszonkę.
Napełniamy  do 3/4 masą dyniową i spinamy brzeg wykałaczką.
Na patelni rozgrzewamy resztę oleju i na wolnym ogniu smażymy kotlety z obu stron. Usmażone mięso odkładamy na bok aby odpoczęło, a na patelnię z całym smakiem smażenia wlewamy 2 łyżki wody i wrzucamy żurawinę. Dusimy pod przykryciem aż się zacznie lekko rozpadać i zbierze cały smak mięsa z patelni. Doprawiamy do smaku solą i czerwonym pieprzem. Takim sosem polewamy kotlety, podajemy z ulubioną surówką. Ten przepis powstał pełną jesienią, kiedy żurawiny było pod dostatkiem. Jednak w tym sosie śmiało można zastąpić świeżą suszoną , też się sprawdzi. Nawet się nie spodziewałam, że dynia z keczupem i olejem kokosowym może tak zmienić schabowego.


1 komentarz :

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)