>

poniedziałek, 23 marca 2015

Prosty placek z jabłkami i cytryną.


                I mamy wiosnę, przywitała nas piękną słoneczną pogodą, co mnie niezmiernie cieszy. Jak widać…problem z komentarzami nadal nieusunięty, ale mam nadzieję, że niebawem wszystko wróci do normy. Ja tak ku woli przypomnienia się abyście o mnie nie zapomnieli….chwalę się moim ostatnim wypiekiem, a raczej pieczonymi jabłkami z małym dodatkiem ciasta.  :) Inspirację czerpałam z programu pani Ewy Wachowicz, jednak wprowadziłam kilka zmian.




  • 8 – 10 jabłek
  • 4 jajka
  • 0,5 szklanki cukru
  • 2 szklanki mąki
  • 3 łyżki oleju
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • łyżka otartej skórki z cytryny
  • 1,5 łyżeczki proszku
  • łyżeczka sody
  • szczypta soli
  • cukier do posypania

..
         Jajka ucieramy z cukrem do białości, następnie dodajemy olej, cytrynowe składniki i sól, dokładnie mieszamy. Mąkę przesiewamy z proszkiem i sodą, dodajemy partiami do masy jajecznej. Obrane jabłka kroimy w kostkę, jeśli mamy twarde owoce kostka  powinna być drobniejsza, zaś te miękkie jak kortland czy im podobne trzeba kroić dość grubo. Chodzi o to aby się upiekły, ale nie rozpadły.
.
         Do miski przekładamy jabłka i wylewamy na nie ciasto. Dokładnie mieszamy aż każdy kawałeczek owocu będzie ubrudzony w cieście.
       Dużą blachę wykładamy papierem do pieczenia, wylewamy masę i równo rozprowadzamy. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i pieczemy około godziny.Jeszcze ciepłe posypujemy cukrem, dla smakoszy może być z cynamonem, osobiście bardzo lubię.
       Ciasto…..puszyste, delikatnie i bardzo wilgotne. Świetny przepis na kulinarną niemoc lub dla tych bez większych kuchennych zdolności.
.

19 komentarzy :

  1. ale fantastyczny ten placuszek, chętnie porwę kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności Elu! Pozdrawiam Cię serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha ciacho! :) porywam kawałek na skosztowanie.....

    OdpowiedzUsuń
  4. robiłam kiedyś to ciasto bardzo szybkie i smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, tylko to obieranie jabłek pracochłonne.

      Usuń
  5. Cieszę się, że przeniosłaś bloga i w końcu mogę skomentować! Pysznie wygląda ten placek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się Madziu cieszę :) dziękuję i pozdrawiam

      Usuń
  6. Jesteś 2.-gą osobą, która widzę, że wraca z płatnej domeny na bezpłatną :) Mogę wiedzieć czemu? Mam podobną kotkę co Ty w jednym z postów :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Początkowo było ok, później lawina spamów a jak się z nimi uporałam przyblokowano całkiem dodawanie komentarzy.
      Dlatego wróciłam na stare śmieci, Blogger na tle innych wypada całkiem dobrze.

      Usuń
  7. Fajne proste ciasto na pewno skorzystam z przepisu. A ten cukier z cynamonem to jest puder?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, to jest zwykły kryształ, a raczej kryształki bo jest dość drobny.

      Usuń
  8. Lubię takie przepisy Elu:)) Dzięki:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też Grażynko....szybko i smacznie, a na dodatek zawsze wychodzi. :)

      Usuń
  9. Lubię takie proste, szybkie ciasta.Na pewno skorzystam z przepisu.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)