>

sobota, 25 kwietnia 2015

Cebulowe kotlety z pieczarkami i orzechami.


Cebulowe kotlety z pieczarkami i orzechami.


         Kotlety z udek nie są zbyt popularne, a szkoda ponieważ ta część kurczaka też się świetnie do tego nadaje. Mój mąż mówi, że są zdecydowanie lepsze niż jakiekolwiek inne. Delikatny kurczak, a do tego soczysta jego część pozwala na wiele modernizacji, a nawet wręcz wariacji z tym kawałkiem mięsa. Fakt, jest troszkę zabawy przy wyłuskiwaniu kości, ale to naprawdę trwa chwilę. Chwilę którą naprawdę warto poświęcić, aby później móc się rozkoszować......

2 udka

Panierka:
jajko
łyżeczka suszonej cebuli
1/3 łyżeczki czarnego pieprzu
1/3 łyżeczki soli
bułka tarta
tłuszcz do smażenia

Nadzienie:
10 średnich pieczarek
łyżka masła
szczypta soli
3 włoskie orzechy
2 plastry żółtego sera

Cebulowe kotlety z pieczarkami i orzechami.


Z udek ściągamy skórę,  obieramy tłuszcz i od wewnętrznej strony przejeżdżamy czubkiem noża po całej kości. Następnie delikatnie ją odkrywamy. Wkładamy do woreczka i lekko, naprawdę lekko rozbijamy.

Cebulowe kotlety z pieczarkami i orzechami.


 Marynujemy w jajku z cebulą i przyprawami około 30 min. Dobra suszona cebula nadaje mięsu bardzo fajnego smaku. 

Cebulowe kotlety z pieczarkami i orzechami.


Na gorące masło wrzucamy pokrojone w paski pieczarki i przesiekane orzechy, oprószamy solą i smażymy aż się zarumienią.

Cebulowe kotlety z pieczarkami i orzechami.

 Kotlety panierujemy w bułce i smażymy, po obróceniu na drugą stronę układamy na wierzchu pieczarki z orzechami i przykrywamy serem. 

Cebulowe kotlety z pieczarkami i orzechami.


Dalej smażymy pod przykryciem aby ser nam się rozpuścił. I to wszystko. Mnie zostało orzechów, a więc posypałam jeszcze wierzch sera. 

Cebulowe kotlety z pieczarkami i orzechami.


 Nawet z niewielką ilością składników można stworzyć coś fajnego i oryginalnego. Czym zaskoczymy nie tylko domowników, ale i niejednego gościa. 

Cebulowe kotlety z pieczarkami i orzechami.

42 komentarze :

  1. Bardzo lubię kotlety w różnych wersjach. Ta mi się podoba bardzo. Nigdy nie robiłam kotletów w panierce z cebulą. Pieczarki i ser jako dodatek już próbowałam łączyć z kotlecikami :) Wygląda bardzo smacznie i idealnie sprawdza się na obiadek. Pozdrowienia serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Madziu, ta odrobina suszu naprawdę kolosalnie zmienia smak mięsa. Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  2. pomysł na panierkę świetny,a kotlet bardzo apetycznie wygląda:)
    Miłego weekendu Eluniu, pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z udek jeszcze nie robiłam, muszę koniecznie spróbować, bo to świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalia mięsko super, polecam spróbować. :)

      Usuń
  4. Smaku mi narobiłaś Elu:)).Dla mnie fajna kompozycja. Radkowi to bym musiała zrobić bez orzechów.
    Dzięki za taki pomysł:))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tzn Grażynko że moja misja zrobiła swoje :) Zrób kochana, zrób nie będziesz żałować. Buziole:**

      Usuń
  5. Świetne te kotleciki kochana :-) już mi smakują. Miłego weekendu :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. muszą byc pyszne, to idealne połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulubione mojego małżonka, a i ja nie odmawiam :)

      Usuń
  7. Udka w ogóle bardzo lubię i jem często , choć skórki nigdy, zawsze obieram. Ciekawy pomysł z cebulą i z pewnością smacznisko totalne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam Ci się Bożenko po cichu, że ja też . :) A cebulka nadaje naprawdę fajnego smaku.

      Usuń
  8. Z udek kotlety są bardzo smaczne, Twój mąż zna się na rzeczy, wykonanie mistrzowskie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Idealny obiad na nadzielę :) Nasz tata najbardziej by się ucieszył z tych pieczarków na maśle :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne ma Pani pomysły :) Muszę zaopatrzyć się w cebulę suszoną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Mikołaj. :) A cebulkę polecam.

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewunia :) często robię, domownicy lubią.

      Usuń
  12. U Ciebie zawsze można znaleźć super pomysł na obiad :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beti :) nie chcę aby domownicy mi śpiewali...ale to już było... :)

      Usuń
  13. Idealne kotleciki, pojadłabym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, polecam zrobić i się rozsmakować :)

      Usuń
  14. Świetny pomysł na inne kotleciki, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  15. świetne tez czasami takie robię:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawy przepis, muszę kiedyś zrobić mojemu M. On uwielbia kurczaka pod różną postacią:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To na pewno będzie zadowolony, taka odskocznia od tradycyjnie pieczonych :)

      Usuń
  17. Chociaz udek używam często, to kotletów nigdy nie robiłam. Do tego moje ulubione orzechy włoaskie. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Podoba mnie się nawet sam bez dodatków. :))

    OdpowiedzUsuń
  19. Hmmm, po przepisie sądząc, to jest ekstremalnie dobre :) Coś czuję, że przygotuję te kotlety na piątkowy, pierwszomajowy obiad :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)