>

czwartek, 23 kwietnia 2015

Ciasto marchwiowo - orzechowe inspirowane Wiosną Pięciu Przemian.



Ciasto marchewkowe, bez mąki
Ciasto marchwiowo  - orzechowe inspirowane Wiosną Pięciu Przemian.


       O Kuchni Pięciu Przemian Wydawnictwa Illuminatio  pisałam już wiele razy i pokazywałam jakie fajne są tam  przepisy.  

Wiosna Według Pięciu Przemian

Z każdej części co rusz wyszukuję coś  godnego wypróbowania lub czerpię inspirację na nowe pomysły. I właśnie teraz z racji pory jaką mamy....zajrzałam do Wiosny i znalazłam bardzo fajny przepis na ciasto.

Ciasto marchwiowo  - orzechowe 

Troszkę go zmieniłam, ale wszystko zgodnie z zasadami PP.

Ciasto marchwiowo  - orzechowe 

Ciasto marchwiowo  - orzechowe 

 Masło zastąpiłam twarogiem,  w KPP jest to smak kwaśny czyli przemiana drzewo oznacza się je literką  D. W przepisie są ziemniaki,  zamieniłam na marchewkę i niech ktoś nie myśli, że  ona ma tu jakąś specjalną misję. Zwyczajnie nie chciało mi się gotować ziemniaków, studzić , przecierać a że marchewka to ta sama grupa co ziemniaki....nic nie burzy swoją obecnością. Jestem leń i poszłam na łatwiznę. :) Dodałam też pół łyżeczki sody, tak dla pewności że urośnie. Oraz zamieniłam cukier na cukier brzozowy. Orzechy starłam na tarce takiej jak marchewkę czyli małe wiórki. Jak wpadnie jakiś większy kawałek nic nie szkodzi, lepiej smakuje w cieście. 


Ciasto marchwiowo  - orzechowe 

 Do miksera wrzucamy 100 g twarogu, starte orzechy (szklanka), żółtka, marchewką ( szklanka ) i miksujemy. Na koniec wrzucamy rodzynki i mieszamy łyżką. Białka ubijamy z cukrem ( 2 łyżki), solą, sodą  i imbirem na sztywno, a następnie partiami dodajemy do ciasta i delikatnie łączymy. O dziwo surowe ciasto wcale nie wyglądało na marchewkowe. 


Ciasto marchwiowo  - orzechowe 

 Tortownicę ( 20 cm) smarujemy masłem i wysypujemy wiórkami kokosowymi. Wstawiamy do gorącego piekarnika na około 50 min. I to cała filozofia. Ciasto smakuje znakomicie, lekko orzechowe, wilgotne i długo zachowuje świeżość. Pokusiłam się o obliczenie kalorii....cała tortownica to niecałe 1400 kalorii. Takie słodkości to ja rozumiem. Cukru może wydawać się niewiele, ale bez obaw słodka marchewka robi swoje. Jeśli komuś mało, może dosłodzić pudrem. Gorąco polecam, ciasto nie dość że łatwe, szybkie w zrobieniu to jeszcze należy do tych bardziej przychylnych naszemu zdrowiu. 


Ciasto marchwiowo  - orzechowe inspirowane Wiosną Pięciu Przemian.

Marchewkowy zawrót głowy

52 komentarze :

  1. Moja koleżanka robi muffiny w prawie identyczny sposób, jeszcze z olejem orzechowym z tego co słyszałam. Wychodzą pychotka, więc mniemam, że tu smak jest równie bajeczny. No bo wygląd rewelacja! :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakiem osobiście byłam bardzo mile zaskoczona. Można śmiało dodać cynamon jak ktoś lubi. Dziękuję Madziu i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Wspaniałe to ciacho, muszę takie koniecznie zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam marchewkowe ciacho! Muszę spróbować z Twojego przepisu, żeby spróbować kolejnej odsłony tego pysznego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, niewiele pracy a masa przyjemności:)

      Usuń
  4. Bardzo ciekawy przepis, taki inny.. :)
    No i wyszło z niego coś innego, niekonwencjonalnego. I na bank smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Przepis po małych przeróbkach mogę nazwać prawie moim :) A tak poważnie....nieważne czyj, ważne aby spełniał swoją rolę.

      Usuń
  5. Jadłem kiedyś i bardzo mi smakowało, było mokre i aromatyczne, tak jak lubię. Dla mnie z kleksem bitej śmietany proszę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z przyjemnością akceptuję w akcji - wygląda super i myślę, że podobnie smakuj. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ślicznie ustrojone! Ciacho marchewkowe bardzo lubimy ale czekamy na własne marchewki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to jest z własnej marchewki, resztki bo resztki ale własne,:)

      Usuń
  8. Eluniu robiłam muffinki i nam smakowały (nawet zdjęć nie zdążyłam pstryknąć)
    a marchewka bardzo dobrze smakuje z orzechami:)
    Miłego wieczoru, buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małe czy duże marchwiarze schodzą na pniu :) pozdrawiam Raniu

      Usuń
  9. Uwielbiam ciasto marchewkowe! A jak pięknie je udekorowałaś! Super!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto marchewkowe jet pyszne, moje ochy i achy już tu nic nie zmienią. Pyszna Twoja propozycja. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bożenki, naprawdę czasem niewiele trzeba aby zrobić coś naprawdę fajnego. :)

      Usuń
  11. ładnie je udekorowałaś!

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne to Twoje ciacho Elu! :) musi być pyszne...

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciasto chętnie upiekę. O kuchni pieciu przemian słyszałam nieraz, i nieraz chciałam ja lepiej poznac, ale jakoś się nie składało. Może to jest dobry sposób na zapoznanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bo to bardzo fajna i pouczająca lektura. A wcale nie jest taka nam odległa jakby się mogło wydawać. :)

      Usuń
  14. Uwielbiam ciasto marchewkowe !!
    Eluniu i ciasto i dekoracja wyglądają jak pychota !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elusia....takie ciasto ma same plusy. :)

      Usuń
  15. Uważam, że marchewka to lepszy pomysł niż ziemniaki, które dają ciężkość.
    Muszę spróbować, ale sernik się już piecze, więc może na długi weekend:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marchewka fajna....ale ziemniaki też nie są wcale gorsze. Właśnie wczoraj robiłam dwukolorowe albo raczej dwusmakowe z ziemniaki też się sprawdzają.

      Usuń
  16. Bardzo apetyczne :) Przepis do wypróbowania !

    OdpowiedzUsuń
  17. Marchewkowe ciasta są świetne, ale ja lubię prawie wszystkie słodkości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To taki Mikołaj możesz jeść bez wyrzutów sumienia.:)

      Usuń
  18. Bardzo zachęcający przepis.Już mnie korci żeby wypróbować:)).Ale na razie jesteśmy tylko we dwójkę i wolę poczekać aż dzieci przyjadą. Dzięki Skarbie:))**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I słusznie że korci bo warto...naprawdę Grażynko warto. Pozdrawiam serdecznie :**

      Usuń
  19. ciekawe ; )) wygląda smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  20. Robiłam podobne, bardzo smaczne ciasto, nie czuć w nim marchewki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogóle nie czuć, trochę kolor może zdradzać i nic więcej. :)

      Usuń
  21. Brzmi kusząco, odpowiada mi zamiana jakiej dokonałaś, nie znam się na kuchni pięciu przemian, ale oryginał mniej mi się podoba, jakoś te ziemniaki mi nie pasują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ziemniaki też się sprawdzą, ale na pewno ciasto będzie wymagać więcej cukru.

      Usuń
  22. Ciasto marchewkowe to jedno z tych, które lubię najbardziej. Wilgotne i delikatne, a orzechy z pewnością dodały jeszcze charakteru :) Pięknie udekorowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się Joasiu....delikatne, wilgotne i przepyszne. :)
      Dziękuję bardzo :)

      Usuń
  23. Kuchni nie przeczytałem ale się pobieżnie z nią zapoznałem i faktycznie jest interesująca. Jednak jestem zbyt wygodny aby modernizować kuchnię.
    Ciasto mistrzostwo świata !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bój się użyć tego określenia...jesteś leń :D

      Usuń
  24. Uwielbiam! Kilka razy robiłam podobne- mój tata nie lubi marchewki "na słodko" ale nawet się nie spostrzegł, że w cieście które szamał grała główną rolę:))) No i pięknie wygląda z Twoją dekoracją to marchewkowe cudeńko:)Pozdrawiam Elu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też Mariola nie lubię marchewki ale gotowanej. Surowa tak, ale ta po obróbce już nie. A w tym wydaniu jestem wręcz jej miłośniczką :)

      Usuń
  25. Pyszności !!! uwielbiam takie apetyczne ciasta w Twoim wydaniu :)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)