>

czwartek, 7 maja 2015

Cynamonowe gofry z cukinią inspirowane przez "Zielona Kuchnia 24/7" Wydawnictwa Vivant


Cynamonowe gofry z cukinią inspirowane przez "Zielona Kuchnia 24/7"


  Będę szczera, tak Zielona Kuchnia Wydawnictwa Vivante to prawdziwy arsenał nie tylko pomysłów ale i sugestii na burzę nowych przepisów. Ostatnio pisałam o pizzy z pesto, dziś też się zainspirowałam cukinią i to na słodko. Co prawda książka zawiera przepisy bezglutenowe, ja jednak nie muszę przestrzegać takowych zaleceń więc....modernizuję sobie po swojemu. Albo kierując się własnymi upodobaniami bądź bazą składników jakie akurat posiadam. To nie zmienia faktu, że gofry były rewelacyjne!

Cynamonowe gofry z cukinią

Oraz:
2 jabłka
2 łyżki żurawiny
łyżka soku z cytryny

A więc tak....zamieniłam jogurt kokosowy na maślankę, syrop klonowy na miód, płatki owsiane na otręby owsiane. Nie miałam jagód, a że do cynamonu nic tak nie pasuje jak jabłuszko, więc były jabłka. 

Cynamonowe gofry z cukinią inspirowane przez Zielona Kuchnia 

            Na tarce ścieramy cukinię, dodajemy resztę mokrych składników i mieszamy.

Cynamonowe gofry z cukinią 


Suche składniki mieszamy w osobnym naczyniu. Jeśli chodzi o proszek do pieczenie....w przepisie jest łyżka, uważam że to stanowczo za dużo. Taka łyżeczka z brzuszkiem  wystarczy. Ma kwaśne towarzystwo maślanki, a więc oboje dadzą sobie radę. Łączymy mokre ze suchymi produktami i ciasto gotowe.

Cynamonowe gofry z cukinią 

Dalej to już postępujemy zgodnie z instrukcją obsługi gofrownicy. Ja piekłam około 4 min, po 2 min lekko uchylałam pokrywkę aby upuścić nadmiar pary. Obrane jabłka.....jedno ścieramy na tarce, drugie kroimy w kostkę, wkładamy do rondla i smażymy po około 3 min dodajemy żurawinę i sok z cytryny.

Cynamonowe gofry z cukinią 


Ten sok, niby taki banał....a naprawdę bardzo dobrze działa na jabłka i są dużo bardziej wyraźne i takie  wrr....charakterne. :) Pozostało nam tylko wiosenne ucztowanie z   Zielona Kuchnia  . Z tego przepisu wyszło sześć gofrów, gofrów które tak zapychają że niejeden obiad tak Was nie zasyci. Wiadomo....mąka pełnoziarnista, otręby lub płatki, cukinia...masa błonnika i wszelakiego dobra. Całość to zaledwie :

Cynamonowe gofry z cukinią 

A że lektura ciekawa, wzbudza ogólne zainteresowani co widać na załączonym obrazie. :)


Cynamonowe gofry z cukinią

Autorka pisze w książce "Zielona Kuchnia" zawarła bardzo ciekawą myśl .....


Pyszne mocno cynamonowe i delikatne, zostały na drugi dzień i nic nie straciły na swojej świeżości. Mogą być na śniadanie, podwieczorek czy kolację.

Cynamonowe gofry z cukinią inspirowane przez "Zielona Kuchnia 24/7"

40 komentarzy :

  1. Elunia podrzuć chociaż jednego, mi się gofrownica niestety wysypała :-) a te gofry tak pysznie wyglądają :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłem gofrów z cukinią, chętnie bym spróbował, ale dopiero niedawno pierwszy raz zrobiłem sam gofry na prababciowej gofrownicy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje też pierwsze z takich składników. Babcina, dziadkowa....nieważne na patelni też da się usmażyć. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. +Przepis zapisuję, zrobię sobie jak juz będę miała swoją cukinię:)
    Buziak Eluś:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam że Tobie cukinioholiczko się spodoba :)) Ja też jestem pod jego urokiem. :) Buziole :**

      Usuń
  5. Jesteś czarodziejką kulinarną! Na pewno wypróbuję, bo kocham cynamon i uwielbiam cukinię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko :) Polecam są naprawdę rewelacyjne :)

      Usuń
  6. Jadłam raz w życiu takie gofry z cynamonem i z musem jabłkowym w towarzystwie. Były pyszne. Z wielką chęcią zrobię takie kiedyś sama w domu- przepis już mam. Pięknie wyszły :) ...no i w smaku na pewno bombowe. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tak prosty przepis smak rewelacja, nawet się nie spodziewałam takiej puszystości. Pozdrawiam również Madziu :)

      Usuń
  7. Robiłyśmy już gofry z cukinią na mące gryczanej i oczywiście z cynamonem :) Przepyszne! Cukinia to warzywo, które pasuje do każdego dania, wypieku czy innego deseru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się że to warzywko plastyczne, nawet ujdzie za ananasa. :)

      Usuń
  8. Cudne te gofry, porywam jednego:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Proszę, nawet kotek czyta przepisy :) Ela rewelacja te gofry, a że mam fazę na nie, to na pewno wypróbuję przepisu, a jabłuszka- pyszne towarzystwo o gofrów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zuzia....kotek to pierwszy tester w rodzinie :) Wiem, wiem....u Ciebie nowy sprzęt, a więc działaj. :)

      Usuń
  10. Interesujący przepis. Cukinia na słodko to musi być naprawdę ciekawy smak. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukinia świetnie się sprawdza w słodkich wydaniach, jest bardzo wdzięcznym obiektem :)

      Usuń
  11. Wow jakie składniki wykorzystałaś do tych gofrów! Wyglądają super, chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko Madziu dzięki ściądze jaką miałam :)

      Usuń
  12. zachęcające te gofry. A ciasto bardzo nietypowe, ale zdrowe i w pewnością smaczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto ma same plusy, grzech nie skorzystać. :)

      Usuń
  13. Cynamonowe gofry nawet bez cukinii brzmią fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukinia jest tu jednym z głównych składników i świetnie się w tej roli sprawdza.

      Usuń
  14. Szkoda ,ze moja gofrownica nie działa, ale spróbuję to obejść

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weronika....ciasto ma taką konsystencję, że na patelni też się da usmażyć. Będą racuszki. :)

      Usuń
  15. gofry uwielbiam :) śliczny kotek, taki kolorowy :):) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Gabryś :) Kicia taka trójkolorowa tylko kotki są w takich odcieniach. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  16. Gofrów z cukinia jeszcze nie robiłam, ale właściwie to czemu nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszka....właśnie, czemu nie? :) Naprawdę warto :)

      Usuń
  17. Nie pomyślałabym, że można cukinie użyć do gofrów :) Szkoda, że nie posiadam gofrownicy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu ciasto jest dość gęste, a więc i na patelni się sprawdzi. :)

      Usuń
  18. Aj pycha! Wieeeki temu jadłam gofry..

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę przyznać że te książki masz bardzo ciekawe i takie bardzo na czasie. Gofry z cukinią, proszę proszę cóż za przysmak i to jabłuszko :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jaka ruda cicia :)) Jak nie pięć przemian to zielona kuchnia tylko siać ogródki :) Ale nie powiem zjadłbym takiego gofra :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ruda cicia wie czym się warto zainteresować :)

      Usuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)