>

niedziela, 10 maja 2015

Karczek z ananasem na suchej patelni


Karczek z ananasem na suchej patelni.




       Mamy sezon ogórkowy, dlaczego nie możemy mieć i....karczkowego? Od kilku lat z pierwszymi podmuchami ciepła rozpoczyna się sezon grillowy. I idą w ruch wszelkie....mięsa, wędliny, ryby itd. Każdy wędzi, podpieka co ma lub co najbardziej lubi. Ja osobiście bardzo lubię owoce z grilla, każde jedne nadają się znakomicie, a najlepsze jest to że można je jeść bez wyrzutów sumienia iż za dużo się wszamało. :) Dziś mam taką małą propozycję dla miłośników karczku ( i nie tylko) na porę gdy....pogoda nie dopisała, grill nawalił lub zwyczajnie gdy nam się nie chce go rozpalać. 

Karczek z ananasem na suchej patelni.


0,5 kg karczku
0,5 łyżeczki soli
0,5 łyżeczki czerwonego pieprzu
łyżka soku z cytryny
kilka plastrów ananasa z puszki
żółty ser w plastrach

Karczek kroimy na dość grube plastry. Nacieramy przyprawami i sokiem z cytryny, następnie lekko rozbijamy. Dzięki takiej kolejności wtłoczymy, wręcz wciśniemy przyprawy w mięso. Odkładamy na bok gdzieś na około 30 minut. Temperatura pokojowe sprawi, że mięso szybciej się zamarynuje.

Karczek z ananasem na suchej patelni.

Układamy płaty mięsa na suchej patelni i wolno podsmażamy. 

Karczek z ananasem na suchej patelni.


Gdy się zarumieni z obu stron, podlewamy dwoma łyżkami wody lub soku z ananasa, na wierzchu każdego kotleta układamy pokrojonego ananasa, przykrywamy serem. 

Karczek z ananasem z suchej patelni.

I tak zapiekamy pod przykryciem jakieś pięć minut. I to tyle, delikatne, soczyste mięso i słodki dodatek w postaci ananasa. Bez wielkich przygotowań i długiego wyczekiwania. Prosto i smacznie. Tłuszcz z  karczku dokładnie się wytapia, przez co mięso zyskuje na atrakcyjności. 

Karczek z ananasem z suchej patelni.

60 komentarzy :

  1. Moje ulubione połączenie mięsa z owocami, a zapieczone z serem to już niebo w gębie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię i często wykorzystuję w swojej kuchni.

      Usuń
  2. świetny pomysł, bardzo lubię połączenie ananasa z mięsem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam Justynko że taki duet albo się kocha albo nienawidzi. :)

      Usuń
  3. Karczek uwielbiam, można go przygotować na wiele sposobów i trudno go przesuszyć:)
    Twoja propozycja Eluś trafia do mnie i to bardzo, mięso z owocami uwielbiam:)
    Miłego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Reniu, nawet mocno podpieczony nie będzie wiórem. Miło że się podoba :) Buziole

      Usuń
  4. Już dawno miałam zrobić takie mięsko, kurczak i ananas to świetny duet:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest akurat karczek , ale kurczak też dobry :)

      Usuń
  5. Super!!! Naprawdę fajny przepis. Dzięki Elu:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Bogusiu :) Fajnie że się podoba :)

      Usuń
  6. Dziękuję za kolejny prosty, ale poprzez dodatek ananasa - wyrafinowany przepis kulinarny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proste przepisy mają to do siebie że mogą być również zaskakująco cudowne. :)

      Usuń
  7. Cudowne, pyszne i kolorowe danie...Mmmmmniaaaaaaaaaaam!
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję baaaaaaaaaaaaardzo :) Serdeczności również zasyłam :)

      Usuń
  8. Elunia pyszności :-) chetnie bym zjadła sobie takiego kotlecika :-) buziolki :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tylko raz kiedyś jadłyśmy sałatkę z kurczakiem i ananasem. Nie powiemy byłą dobra ale my nie jesteśmy przekonane do ananasa z puszki, dla nas ma dziwny posmak. Jednak łączenie mięska z owocem nam się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różne puszki różnie smakują, zależy od listy na opakowaniu. Dla mnie taki ananas to wielka wygoda i ułatwienie. To nie zmienia faktu że o gustach się nie dyskutuje :)

      Usuń
  10. Wygląda całkiem smacznie! Pozdrawiam ciepło :)

    afterglowpoint.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, również pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Świetna propozycja! Uwielbiam dodatek ananasa do mięs, ale dotąd jadłam go tylko z kurczakiem i schabem, z karczkiem nie próbowałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Aniu też się świetnie dogadują :)

      Usuń
  12. Uwielbiam połączenie mięsa i owoców. Same pyszności, Elu!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie pomysłu na karczek jeszcze nie spotkałam. Napewno wykorzystam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, mam nadzieję że będzie smakował :)

      Usuń
  14. Często robię piersi kurczaka na patelni, bez oleju. Warto wykorzystać jako dodatek owoce ananasa! Nie przyszło mi to do głowy. Używam tylko do mięsa żurawiny lub borówki. Na pewno świetnie będzie smakowało. Dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ananas, brzoskwinia, jabłka też się świetnie nadają do mięs.

      Usuń
  15. Świetny pomysł na pyszne jedzonko !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Kurczak i ananas, niby takie lekko kontrowersyjne połączenie, a pasują do siebie ogromnie. Odkąd pierwszy raz zakosztowałam tego miksu smaków został ze mną aż do dzisiaj i co jakiś czas przewija się w moich sałatkach. Jednak w takiej postaci jeszcze nie robiłam kurczaka z ananasem. Muszę koniecznie spróbować. Jestem zachęcona i skuszona! :)Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczak delikatny, ananas też nie należy do agresorów smakowych dlatego warto go testować z innymi mięsami. Pozdrawia :)

      Usuń
  17. Ale ze mnie ślepiec! Karczek, a nie kurczak! Zorientowałam się dopiero, jak chciałam spisać przepis. Czytałam karczek za każdym razem jako kurczak. Chyba sobie okulary muszę kupić. przepraszam za moją pomyłkę. Karczku z ananasem nie próbowałam, ale na pewno będzie to połączenie równie dobre (a może i lepsze) jak z kurczakiem. Pozdrawiam raz jeszcze i przepraszam za pomyłkę, mój błąd ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie Ty jedna Madziu się pomyliłaś, ale nic się nie stało w końcu to nie klasówka :)

      Usuń
  18. Dobrze zrobiona karkówka jest warta grzechu,chętnie bym się poczęstowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, a dobrze zrobiona to wcale nie znaczy przepracowana.

      Usuń
  19. Super pomysł na karczek, danie wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Karczek w takiej wersji na pewno smakuje rewelacyjnie. Lubię takie odważne połączenia, Elu w sumie próbuję takich eksperymentów smakowych dzięki Twoim przepisom i pomysłom:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mariola jestem wprost zaszczycona, że to właśnie z moimi przepisami eksperymentujesz :)

      Usuń
  21. Długo nie łączyłam mięsa z owocami, ale od niedawna już niektóre połączenia dopuszczam, np. ananasa chętnie łączę z mięsem, suszone śliwki, jabłka czy brzoskwinię :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do takich połączeń się dorasta. Idzie sezon polecam czerwone porzeczki do mięsa. :)

      Usuń
  22. Lubię Twoje obiadki, karczek w doborowym towarzystwie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Lubię takie połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też Mikołaj, niby bez szaleństw a efekt końcowy znakomity :)

      Usuń
  24. Kurczak i ananas to idealne połączenie. Robiłam też taką sałatkę kiedyś :). Palce lizać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubią się obaj goście, to wręcz towarzystwo wzajemnej adoracji :)

      Usuń
  25. lubię ten nasz sezon grillowy-obiady na weekend same się w zasadzie robią:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie Ola, a na świeżym powietrzu wszystko lepiej smakuje :)

      Usuń
  26. Jak zwykle pyszny obiadek :))

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny pomysł na karczek i fajnie, że w wersji odchudzonej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu, jak się daje to się okrada z tłuszczu :)

      Usuń
  28. z ananasem robiłam na kotletach schabowych i na mielonych, ale na karczku to nie wpadłam na taki pomysł :) muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)