>

niedziela, 31 maja 2015

Omlet ala pizza z cukinią i dodatkami.





      Jestem mile zaskoczona, zainteresowaniem  jakie wzbudziły moje roladki. Widzę...  mają one wielu swoich zwolenników ( ja też do nich należę) i to mnie mobilizuje to wrzucania innych przepisów tego rodzaju. A jest tego trochę, różne różniste od tych panierowanych, po golasy ( bez panierki)  na maśle. Od tych z banalnymi dodatkami, po te bardziej wymyślne. A dziś coś jeszcze szybszego, jeszcze lżejszego coś na.... niedzielną , zdrową i smaczną kolację.

Omlet:
jajko
5 łyżek maślanki
szczypta soli
szczypta czarnego pieprzu
szczypta sody
4 łyżki otrębów owsianych
łyżka pestek dyni

Oraz:
łyżka masła
kilka plasterków cukinii
kilka pomidorków koktajlowych
kawałek sera
łyżka szczypiorku
ewentualnie sól i pieprz do smaku



Na połowie masła podsmażamy plastry cukinii, aż się lekko zarumienią i  zdejmujemy na talerz. 




Składniki na omlet mieszamy razem. Na patelni rozgrzewamy resztę masła i wylewamy ciasto. 



Przykrywamy pokrywką i bardzo wolno smażymy. Gdy wierzch lekko podeschnie, a dół się zarumieni obracamy omlet na drugą stronę i dalej smażymy.



 Na wierzchy układamy cukinię, pomidorki i kawałki sera. Można użyć sera żółtego jak i fety, co tam kto lubi.  Przykrywamy aby składniki na wierzchu zrobiły się ciepłe.  Jeśli ktoś lubi lepiej doprawione może wierzch oprószyć jeszcze solą i pieprzem. Przed podaniem posypujemy szczypiorkiem i to tyle. W dziesięć minut mamy smaczny, pożywny posiłek. 





52 komentarze :

  1. Omlet niczym pizza to świetne posuniecie strategiczne w stosunku do dzieci xD
    Skutecznie mozna przemycić warzywka :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam taki omlecik, tez tak czasem podaję, w stylu pizzy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. nasze ulubione jedzonko!!
    robię z różnymi dodatkami i zawsze nam smakuje, choć ja robię tylko jajka bez dodatków:)
    buziaki na nowy tydzień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daje duże pole do popisu, wystarczy uruchomić wyobraźnię. Dziękuję Reniu i wzajemnie :***

      Usuń
  4. Świetny pomysł na pyszne danie Elu, podoba mi się twój omlecik :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Marzenko, mnie też się podoba :)

      Usuń
  5. Elka jak zwykle ślinka cieknie a jeszcze można kombinować z dodatkami w zależności co w lodówce. Pestki dyni muszą super smak robić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, kombinować można do woli...co kto lubi.

      Usuń
  6. Uwielbiamy omlety, w takiej wersji jeszcze nie próbowaliśmy, ale wygląda zachęcająco. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ta dawka błonnika jest jego wielką zaletą :)

      Usuń
  7. Taki omlet to ja rozumiem. Treściwy i smaczny. Nie można utrafić lepiej. W takim razie wpraszam się do Ciebie na taką ucztę, bo smaka narobiłaś mi niebywałego na te dobroci. Jeszcze z cukinką :) Smakowicie. Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu nie ma sprawy przysiadaj się lub pakuj i przyjeżdżaj. :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. Bardzo ciekawy omlet :) Chętnie bym takiego zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Madziu wypróbować przepis jest naprawdę smaczny :)

      Usuń
  9. Nie przepadam za cukinią, ale taki omlet z chęcią zjadłabym na śniadanko :)
    Pychotka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielką fanką nie jestem ale taka na maśle jest naprawdę pyszna :)

      Usuń
  10. A ja w pierwszej chwili myślałam, że to pizza... pyszności, jak zwykle u Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka mała zmyłka :) Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Świetnie pyszny pomysł :) Zjadłabym takiego omleta z wielką chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszny, lekki i zdrowy....chyba wszystko co trzeba :)

      Usuń
  12. Ale to danie apetycznie wygląda... Przepis podkradam :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Danie wygląda niesamowicie apetycznie :) chyba jutro na śniadanie będzie u mnie coś podobnego :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dawno nie robiłam omletów. Twoja wersja bardzo mi się podoba. Oj, bardzo... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu szczerze polecam, to jeden z tych przepisów który się zawsze sprawdza :)

      Usuń
  15. Lubię cukinię ale na pizzy jeszcze jej nie jadlam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. smakowite danie! u mnie taki omlet sprawdziłby się jako syty obiad:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To naprawdę jest solidna porcja, dużo popicia i otręby jeszcze bardziej rosną.

      Usuń
  17. Super pomysł, bardzo fajny właśnie na kolację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śniadanie, kolacja czy obiad zawsze się sprawdza :)

      Usuń
  18. Niesamowicie się prezentuje i na pewno tak też smakuje :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Beti, smakuje chyba jeszcze lepiej niż wygląda :)

      Usuń
  19. Sniadaniowa propozycja doskonała i bardzo inspirujacy przepis.

    OdpowiedzUsuń
  20. Apetyczne, kolorowe i pewnie pyszniaste :) zjadłabym z chęcią....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wypróbować na własnej patelni Olusia :)

      Usuń
  21. Świetny pomysł na lekką i pyszną kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Moje duże Dzieci też się skuszą!

    OdpowiedzUsuń
  23. Zdrowsza odmiana pizzy, chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jeden problem: jak przekonać do cukinii K.? Ja lubię:))

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo lubię sobie serwować takie omlety wieczorową porą :)
    usfoody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)