>

piątek, 1 maja 2015

Pełnoziarniste świderki z ananasem i kurczakiem - pomysł na szybki i lekki obiad.


Pełnoziarniste świderki z ananasem i kurczakiem


     Maj..... chyba nie ma zamiaru nas rozpieszczać. Wiosna nie buchnęła majem jak śpiewała Partita, ale póki co bądźmy pełni nadziei. Dotarła nagroda za DESEREK Z MANNY jednak nim wszystko zostało zamknięte było trochę z tym zawirowań. Najpierw zostałam oskarżona o plagiat, zaś później na dowód mojego oszustwa ktoś uczynny i bardzo "błyskotliwy" podał link do źródła, skąd pochodzi przepis. Cóż....ja jako osoba  skromna nie miałam dość odwagi aby wstawiać link do mojego bloga na stronie konkursowej. Skoro ktoś uznał, że warto mnie zareklamować....wielkie dzięki. :) Koniec był taki, że wpisy z oskarżeniami pod moim adresem  zostały usunięte. A chyba wypadało napisać zwykłe....przepraszam pomyliłam się, a nie najpierw oskarżać, zaś później podwinąć kitę i zwiać :) Oto nagroda za którą dziękuję a także dziękuję tym Wszystkim którzy oddali na mnie swój głos. :)

Nagroda


200 g świderków pełnoziarnistych Makarony Polskie
5 plastrów ananasa z puszki
300 g piersi z kurczaka
0,5 szklanki syropu z ananasa
kilka pomidorków koktajlowych
sól i czerwony pieprz do smaku
natka pietruszki
łyżka oleju

Pełnoziarniste świderki z ananasem i kurczakiem


Na patelni rozgrzewamy olej, mięso kroimy w dość grubą kostkę oprószamy solą i pieprzem i obsmażamy. Następnie podlewamy połową syropu i dusimy do miękkości. 

Pełnoziarniste świderki z ananasem i kurczakiem


Makaron gotujemy według zaleceń producenta i takie mocno al dente wprost z wody wrzucamy na patelnię z kurczakiem. 

Pełnoziarniste świderki z ananasem i kurczakiem

Dodajemy pokrojonego w kostkę ananasa, wlewamy resztę syropu i dusimy pod przykryciem. 

Pełnoziarniste świderki z ananasem i kurczakiem


Aż makaron będzie odpowiednio miękki, syrop odparuje i skarmelizuje się na składnikach. 

Pełnoziarniste świderki z ananasem i kurczakiem

Na sam koniec wrzucamy pomidorki, mieszamy odrobina natki i gotowe. 

Pełnoziarniste świderki z ananasem i kurczakiem



W kilka chwil mamy naprawdę pyszny i wartościowy posiłek. Taki makaron to bogactwo przeróżnych składników i błonnika, a jego wciąż za mało w naszej diecie. Błonnik nie tylko zbawiennie wpływa na pracę naszych jelit, ale także na cały układ pokarmowy. On także ogranicza wchłanianie tłuszczu, wiąże wodę a co za tym idzie....szybciej i  dłużej jesteśmy syci. Cóż chcieć więcej od posiłku. :)


Pełnoziarniste świderki z ananasem i kurczakiem







48 komentarzy :

  1. Gratuluję nagrody! Przykro słyszeć, że musiałaś przejść takie zawirowania, chyba niektórzy ludzie z tzw. blogosfery są obsesyjnie i bezmyślnie nastawieni na tropienie plagiatów, no ale dobrze, że wszystko się wyjaśniło:) A makaron pycha, uwielbiam takie szybkie i smaczne dania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było trochę irytacji, ale jeszcze więcej śmiechu. Nie startowałam w konkursie pod nickiem czy pseudonimem, ale jako ja...a więc odrobina dobrych chęci i dociekliwości a wszystko jasne, że ja to ja. Ważne, że dobrze się kończyło. Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Gratuluję nagrody! :) oj tak jak ktoś ma klapki na oczach i myśli tylko o tym,, jak by tu komuś dowalić,, to potem takie brzydkie kwiatki z tego wychodzą... ale szczerze to się troszkę uśmiałam,, link do źródła i plagiatora w jednym,, :) bezcenne :))
    Świderki z ananasem zjadłabym z głośnym,, mlaskiem,, :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem Olusia trzeba udowadniać, że nie jest się wielbłądem :) Samo życie ...dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Gratuluję pięknej nagrody !! Do tej pory żyłam w przekonaniu że jak świderki to tylko w pomidorowej !
    A tu pyszna i zdrowa niespodzianka !!
    Eluniu, pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Eluś :) Świderki niejedno mają imię :) pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. I ja gratuluje nagrody :)))
    Uwielbiam wszelkie potrawy makaronowo sosowe. Myślę sobie, że teraz w dobie netu to naprawdę trudno nie zdublować jakiego przepisu bo jest tak dużo ludzi na świecie, że myślę, że ileś tam osób jest wstanie wymyślić taką samą potrawę i uważać ją za swoją. Ja sobie sama wymyślam i czasami czytam czyjeś, zaglądam do książek kucharskich całą tę wiedze miksuję, upraszczam i myślę sobie, że gdybmy zaczęła wstawiać moje przepisy, mojej produkcji warianty i pomysły to nagle okazało by się, że to już ktoś wymyślił i może nawet wstawił, ale ja o tym nie wiem. Ile może być pomysłów na faszerowane warzywa? Ile może być pomysłów na pizze, czy kotlety mielone? Prawda? Kiedyś w necie z przyjaciółmi zaczęliśmy opisywać swój sposób na pomidorową i okazało się, że każda z nas robi ją inaczej... ale myślę sobie, że zaraz utworzyły by się grupy, które robią któryś z podanych przepisów... śmieszne jest w dzisiejszych czasach oskarżać kogoś o kuchenny plagiat, kiedy na polskim rynku wszystko jest dostępne i można tworzyć... :))) Jeszcze raz gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje Agatko, można się czymś - kimś inspirować ale jak dorzucisz coś od siebie już masz całkiem coś innego. Ile gospodyń tyle pomidorowych....jeśli nie sposobów na zupę to sposobów ich podania i każda będzie smakować inaczej. Mimo że każda gotowana podobnie.
      Tu było inaczej....tu ja sama byłam złodziejem własnego pomysłu. :) Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  5. bardzo lubie takie szybkie dania :) obiad musiał byc pyszny :) no i gratuluję nagrody :) miłego weekendu majowego życzę :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszny obiadek Gabrysiu i to w trochę więcej niż w kwadrans :) Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Czyli jak dobrze zrozumiała Eluś okradłaś samą siebie ;) ale numer ;) ten ktoś komu się wydawało, że jest dociekliwy nie wykazał się w tej kwestii;) najważniejsze, że masz nagrodę - gratuluję ;) a obiadem znów trafiony - uwielbiam "krótko i na temat" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, był bystry i szybki ( ten ktoś) ale tylko na pół gwizdka :))
      Ja też nie lubię się przemęczać, a to danie szybkie smaczne i zdrowe :) miłego weekendu :)

      Usuń
  7. świetne danie, ja dzisiaj mam podobny obiad tylko z kuskus:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję Elu nagrody.!!
    Przykre, że wciąż i wszędzie są ''taborety''. Znając cię, musiało cię to bardzo dotknąć..... ale kochana patrz w stronę gdzie jest życzliwość i pełna sympatia dla ciebie i tego co robisz. Wiem, że łatwo jest pisać, ale tych co nie radzą sobie z zazdrością jest pełno. Pozdrawiam i raz jeszcze gratuluję. Trzymam kciuki za następne wygrane konkursy!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy ludzie Bogusiu mają tak silne parcie na wygraną, że im to przysłania rzetelne myślenie. Cóż...robiąc to co robię trzeba się z tym liczyć. Ja też lubię wygrywać, ale nie za wszelką cenę. :)
      Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Eluś mogę sie wprosić?
    u mnie to raczej potrawa na kolację i nie dla wszystkich - mój M nie lubi makaronu, ale to jego strata, prawda?
    Gratuluję Ci serdecznie pięknej nagrody, a co do tej nie miłej przygody- jest łatwiej podwinąć ogień i zwiać, trzeba mieć jaja żeby napisać przepraszam, pomyliłem sie, ale chciałem dobrze.
    Pogoda marna ale i tak będę Ci życzyć udanego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawaj Renia, M...nie wie co traci, tyle dobroci w jednym. :))
      Hehe...kozaczyć to jest komu gorzej jak trzeba się przyznać do błędu. Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Fajny makaron, a nagrody gratuluję serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszędzie znajdą się "parszywi" ludzie. Takie jest to życie. Ale cieszy mnie Twoja wygrana. Gratuluję!
    Makaronik smacznie brzmi. Mój syn robi sałatkę makaronową z brzoskwiniami, też pysznie brzmi:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda że ludzie wolniej myślą niż działają, to jest powód wielu nieporozumień. A makaron, kurczak i owoce to świetne trio. :) Pozdrawiam Aniu :)

      Usuń
  12. Świetny makaron, uwielbiam takie szybkie i proste dania :) Grunt, że boska kompozycja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak Madziu, w szybkości i prostocie sukces :)

      Usuń
  13. Pyszna sałatka, lubię ananasa dodawać do niektórych dań obiadowych i sałatek.
    Nagroda bardzo elegancka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Angelika , lubię ananasa i często po niego sięgam :)

      Usuń
  14. Gratuluję nagrody!!! Na pewno się przyda/ Obiadek wygląda lekko i apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  15. Pamiętam jak raz na jakąś imprezę moja koleżanka przyniosła podobne danie, tyle, że na makaronie zwyczajnym. Ale wszyscy smakowali, rozeszło się w przeciągu chwilki :D Uwielbiam połączenie kurczak-ananas. Muszę sięgnąć po ten przepis na jakiś smakowity obiadek. Koniecznie. Pozdrowieńka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe....niby proste, a ilu ma miłośników. Wypróbuj bo naprawdę warto, szybko, prosto i do tego smacznie. Pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Pyszności serwujesz, fajne połączenie smaków. A nagroda też fajowa, gratuluję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Zuzia, czasem serwuję sobie małą ucztę :)

      Usuń
  17. Gratuluję pięknej wygranej Elu :) Makaron, kurczak i ananas, to bardzo udany duet, chętnie wproszę się na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Małgosiu :) Ananas z kurczakiem nieźli kumple :)

      Usuń
  18. Taki obiadek bardzo lubię. Elu zawirowań jest dużo przy takiej ilości gotujących :-) ale fakt jest taki że osoba powinna przeprosić :-) pozdrawiam i smacznej herbatki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem że jest dużo, ale to sprawa organizatora, a jeśli ktoś już chce być wielkim sprawiedliwym powinien być swego pewny na 200 %.

      Usuń
  19. Świderki z ananasem, ciekawe połączenie :) Chociaż całe danie nie dla mnie, bo jestem wegetarianką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można wyrzucić kurczaka i zrobić na oleju kokosowym :)

      Usuń
  20. Nie do końca przekonuje nas ananas bo tolerujemy tylko świeży i tylko w deserach :) Ale połączenie ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być i świeży, tylko trzeba go poddusić. :)

      Usuń
  21. Gratulacje wygranej :) Lubię taaaakie połączenia <3
    Serdeczności!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, widzę że coraz więcej osób lubi połączenie mięsa i owoców. I fajnie :)

      Usuń
  22. Elu gratulacje! Też kiedyś na stronie Przyślij przepis ktoś pod moim wpisem napisał że przepis na tort,który podaje jest kradziony i pochodzi z...mojego bloga- ot taka reklama( a na koncie PP jest podany adres mojego bloga- więc osoba mogła to zweryfikować) Ludzie wszędzie doszukują się oszustw obok sukcesu:( Ps obiadek pyszny i zdrowy- szkoda że nie wpadłam wcześniej bo jestem po obfitym grillowaniu;)Może dzień wyglądałby zdrowiej pod względem jedzenia;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe....widzisz jacy ludzie uczynni, normalnie do rany przyłóż :) Słodkości w Twoim wykonaniu to prawdziwy sukces :)

      Usuń
  23. Gratuluję nagrody :) Bardzo lubię połączenie kurczaka z ananasem. Z makaronem nie jadłem i chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Mikołaj :) Polecam, bardzo ciekawie smakuje. :)

      Usuń
  24. Nagroda super - uwielbiam filiżanki :) A danie też niczego sobie - bardzo lubię połączenie ananasa i kurczaka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Karo :) Składniki fajnie z sobą współgrają i stąd ich sukces :)

      Usuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)