>

piątek, 29 maja 2015

Roladki z serem i pieczarkami smażone na maśle.





      Można powiedzieć...wreszcie! Zrobiło się słonecznie i ciepło, aż miło wyjść i pochodzić za kosiarką choć trawa urosła niemiłosiernie i co rusz kosz pełny. Ale co ta takie trudności gdy później aż miło się patrzy i przyjemnie siedzi przy kawie. 
Dziś chciałam pokazać prosty sposób na smaczne roladki i ratunek dla podeschniętego żółtego sera. 



3 filety z piersi kurczaka
0,5 łyżeczki soli
1/3 łyżeczki ostrej papryki
kilka pieczarek
2 łyżki masła
kawałek żółtego sera

Czyste pieczarki kroimy w paski i smażymy na na łyżce masła, aż się ładnie zarumienią. Mięso rozbijamy na cienkie płaty, delikatnie oprószamy solą i połową papryki. Jeśli nasz ser jest bardzo obeschnięty wkładamy go do mleka na około 30 min. Jeśli jest w kawałku można go zetrzeć lub pokroić w paski i ułożyć na mięsie. Na serze rozprowadzamy warstwę z pieczarek i zwijamy roladki, zaczynając od wąskich boków.


 Składamy je do środka, a później całość delikatnie rolujemy. Układamy łączeniem do spodu i odstawiamy do lodówki aby całość się zależała, wtedy będzie łatwiej obsmażać. 



Na patelni po grzybach rozpuszczamy resztę masła, układamy roladki posypujemy resztą papryki i dusimy z każdej strony. Jak zawsze w przypadku mięsa, po zdjęciu z patelni dajemy im 5 - 10 min aby odpoczęły.


 Masło, kurczak, pieczarki i ser...tak niewiele potrzeba aby stworzyć naprawdę smaczny dodatek do obiadu. 



A teraz jeszcze kilka słów z innej beczki....
Agnieszka  wytypowała mnie do zabawy, dziękuję za wyróżnienie jednak i w tym przypadku jak i w poprzednich postąpię tak samo.....odpowiem na pytania, ale nie będę nikogo typować. 

1. Kiedy i dlaczego zaczęłaś blogować?
Zaczęłam jakieś dwa i pół roku temu, a zrobiłam to za namową koleżanek. Stwierdziły że mam talent do gotowania i do tego tzw lekkie pióro. A więc jestem. :)

2. Trzy rzeczy bez których nie możesz obejść się w kuchni.
Mój zielony kubek, łyżka  i patelnia.

3. Czy coś kradnie ci czas, jeśli tak to co?
Nie, nie uważam aby czas przeciekał mi przez palce.

4. Jaką książkę możesz polecić?
Danuta Wałęsa "Marzenia i tajemnice" aby się przekonać , że każdy facet potrzebuje takiej swojej Danki, bez której niewiele zdziała w życiu. Choć wydaje mu się, że jest panem i władcą. 

5. Jakie są twoje ulubione potrawy teraz i z dzieciństwa?
Z dzieciństwa jest to biała polewka i kopytka z sosem grzybowym. Kopytka zostały mi do dziś, a do tego doszła pomidorowa z ryżem i paszteciki z kapustą i fetą.

6. Jak wyglądają twoje idealne wakacje?
Zaszyć się na odludziu, gdzie diabeł mówi dobranoc, gdzie   nic i nikt nie dociera.

7.  Wykonywanie jakiej czynności domowej sprawia ci najwięcej przyjemności, a a jakiej nie lubisz?
Lubię zaszyć się w kuchni i robić coś z niczego, mieszać różne smaki i testować co jeszcze można.... A nie znoszę mycia okien, to taka syzyfowa praca. Dziś są czyste a jutro już...wrr.

8. Jakiego koloru jest twoja kuchnia?
Moja kuchnia jest w dwóch kolorach...żółty i wrzos.

9. Jakie produkty są dla ciebie niezbędne w kuchni?
Mąka i jajka....jak się je ma można naprawdę wiele, a może i wszystko.

10. Jaki jest twój ulubiony dzień tygodnia i dlaczego?
Lubię poniedziałki, nowy tydzień, nowe wyzwania, lodówka i gary pełne nigdzie nie trzeba się śpieszyć.


63 komentarze :

  1. Roladki dla mnie, drobiowe najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wymagają wielkich umiejętności , a smakują zawsze. :)

      Usuń
  2. Dziękuję, brak nominacji i pytań oczywiście rozumiem. Miło mi, że chciałaś odpowiedzieć. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co :) Nie nominowałam nikogo ponieważ nie każdy chce się bawić.

      Usuń
  3. Smakowite roladki:) bardzo lubię mięso smażone na maśle, nabiera bardzo fajnego smaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, żaden inny tłuszcz nie daje tego smaku co masło. :)

      Usuń
  4. Super Elu przepis...jak zawsze u ciebie.
    Jeśli chcesz się zaszyć na odludziu.... zapraszam na urlop do siebie. Lasy, jeziora i cisza....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bogusiu, pamiętam cały czas o Twoim zaproszeniu :)

      Usuń
  5. Klasyka, uwielbiam takie roladki, dawno nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mycia okien tez nie znosze😄

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurczak, pieczarki i ser żółty to bardzo smaczne połączenie ! pycha :)
    PS. żółty i wrzos? musisz mieć piękną kuchnie.. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza a do tego to wszystko na maśle. :) Uważam że to bardzo fajne połączenie kolorystyczne.

      Usuń
  8. Kolejne bardzo fajne roladki :-) miłego weekendu kochana :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super! Bardzo lubię takie nadziewane mięska!

    OdpowiedzUsuń
  10. Elu, wyglądają rewelacyjnie! :) Od razu zrobiłam się głodna! Pysznie dziś u ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Karolina, były smaczne nie ukrywam :)

      Usuń
  11. Roladki zraziki kto ich nie lubi. Pysznie Ci wyszły Elu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój małżonek mówi że to są wynalazki, ale je nie protestuje.

      Usuń
  12. Uwielbiam Cię za szybkie, proste i efektowne przepisy. I choć nie jestem talentem kulinarnym to poprzez Twoje dania zawsze mogę rodzinę zaskoczyć czymś nowym i smacznym. Świetnie odpowiedziałaś na pytania, zaczytałam się na całego... Życzę udanego weekendu i inspiracji w kolejnych pomysłach kulinarnych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Beatko, że moje przepisy tak przypadły Ci do gustu. Osobiście lubię kuchnię prostą i szybką, a to wcale nie znaczy że trzeba jeść byle co. Z prostych i niewielu składników można też wyczarować znakomite potrawy. :)

      Usuń
  13. Zaciekawiły mnie kolory w Twojej kuchni.... wrzos kojarzy mi się z lasem, czyli cisza, spokój i relaks, a żółty to słońce.
    Nic więc dziwnego, że tworzysz takie cudowne dania:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko chyba Lew Tołstoj powiedział, że....Prawdziwa siła człowieka tkwi w spokoju, a nie w jego uniesieniach.... I to się sprawdza :)

      Usuń
  14. Eluniu już myślałam że widziałaś jak wczoraj kosiłam i się wsiekałam na trawę.
    Swoją drogą jak to jest, ze nic tak nie rośnie jak chwasty i trawa?
    a mięsko pycha :D
    miłego weekendu, buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety...to u mnie zrobiła się zielona dzicz. :) Reniuś z tymi chwastami i trawą to tak jak z głupotami....same się mnożą na potęgę. :))) Miłego weekendu kochana :***

      Usuń
  15. Ale wspaniale wyglądają te roladki. Podsunęłaś mi ekstra pomysł na jutrzejszy niedzielny obiad. Może je zrobię, jeszcze to rozważę, ale prezentują się świetnie i wiem, że smakują równie pysznie na pewno. No i to ich nadzienie :D Mniam. Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób sobie Madziu, zrób. Nie namęczysz się a będziesz mieć smaczny obiadek. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  16. Elka muszę przyjechać do Ciebie na szybki kurs gotowania:) Roladki wyglądają pięknie, jak malowane:D Następnym razem jak będziesz robić to daj znać, wsiądę w samochód i przyjadę na degustacje;) K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok Kaśka, tylko wiesz....butelkę musisz przywieźć...do ubijania mięsa. ::DD

      Usuń
  17. mniam takie roladki i pięknie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pychotka i smacznie wyglądają. Buziaki,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agatko, również pozdrawiam :)

      Usuń
  19. Smakowite roladki, zjadłabym takich smażonych :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne roladki, ja znam wersję na roladę w serowej skorupce, więc potrafię sobie wyobrazić jakie jest smaczne to danie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ser kurczak świetne towarzystwo wzajemnej adoracji :)

      Usuń
  21. Bardzo Ci dziękuję za przepis :))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana jestem twoją dłużniczką. Jesteśmy po konsumpcji twoich roladek i są wyśmienite. Ale jestem twoją dłużniczką bo nauczyłaś mnie jak zwija się roladki. Nikt nie pojmował moich rozterek o zwijanie boków, każdy odpowiadał mi jakoś, że to proste, że to jak naleśnika, a ja ciągle nie rozumiała jak zawija się te boki, kiedy? I Ty wreszcie napisałaś o tym zawijaniu tak łopotologiczne, że wreszcie wiem!! :))) I dzięki Tobie wiem jak zwijać krokiety i resztę :))) tra la la.... okrokietuję całą rodzinkę bo właśnie nie umiałam tego cholernego zwijania krótszych boków :)))))) Buziaki i buziaki i buziaki. Wielkie, wielkie dzięki :))))

      Usuń
    2. O Agatko....straszne miło :) Nie na darmo się mówi, że diabeł tkwi w szczegółach. Fajnie że moje wskazówki ułatwiły Ci prace :) Serdecznie pozdrawiam :))

      Usuń
    3. A co do długu....poczekam niech procent rośnie. :)))

      Usuń
    4. Ogromne buziaki :)))))

      Usuń
  22. Elu, Ty to masz zawsze fajne pomysły na szybki i smaczny obiadzik. Na pewno zastosuję, bo nie wiele pracy, a na pewno smaczne danie, pieczarki i ser zawsze dodają tego czegoś:)
    Przeczytałam Twoje odpowiedzi na pytania i muszę napisać, że też mam podobny smak z dzieciństwa- to ta biała polewka i kopytka. Polewkę robiła moja Babcia.
    Pozdrawiam cieplutko, miłej niedziel.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, takie przepisy są dowodem na to , że nie trzeba długich godzin spędzać w kuchni, aby jeść smacznie i z pomysłem. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  23. Miło jest się dowiedzieć tylu nowych rzeczy o Tobie, jesteś chyba pierwszą osobą, którą "znam", która lubi poniedziałki :D Pyszne te roladki, lubię takie, dzisiaj podobne miałam na obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz Ewunia świat jest pełen dziwactw :))

      Usuń
  24. Mmm smakowita inspiracja na pyszny obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Roladki mają apetyczne nadzienie i ciekawie są przyrządzone :)
    No i jest ktoś kto lubi poniedziałki.... podziwiamy xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe....dziewczyny z poniedziałkiem jak z weekendem, szybko mija :)

      Usuń
  26. Bardzo lubię wszelkiego rodzaju roladki. Bo mają w środku to wszystko pyszne, co można nadziać. twoje zawierają ser, którego nie dodawałam. Wypróbuję Twój sposób na pyszne roladki :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Teraz to Cię troszkę poznałam:-)
    A roladki robię- jako mięsożerna- uwielbiam:-)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)