>

sobota, 23 maja 2015

Schab marynowany w pesto nadziewany fetą i cytrynowa kasza.





         Kasza jęczmienna to dobrodziejstwo nie do końca doceniane, a szkoda. Ogólnie panuje przekonanie że...kasza jest  dla chorych i z jakimiś dolegliwościami. I coś w tym jest. Jednak kasza jest dobra nie tylko na bolący brzuch, znakomicie walczy ze złym cholesterolem. Posiada duże zasoby witaminy K, a co za tym idzie uszczelnia nasze naczynia krwionośne i uczestniczy w procesach krzepnięcia krwi. Długo można wymieniać co tam ma dobrego. Dlatego jedzmy kaszę, a daje nam naprawę wiele możliwości, wystarczy tylko puścić wodze fantazji......



2 dość grube kotlety schabowe
2 łyżki pesto
kawałek fety
łyżka oleju
szklanka kaszy perłowej
szczypta soli
odrobina wody
2 łyżki skórki otartej z cytryny
1/3 łyżeczki czarnego pieprzu
wykałaczki



Kotlety obieramy z błon, ostrym nożem robimy nacięcie w środku tworząc kieszonkę. Na każdy kotlet dajemy łyżkę pesto, nacieramy w środku i na zewnątrz.



 Odkładamy na około 30 min aby się zamarynowały. Następnie wkładamy do środka po kawałku fety, brzegi spinamy wykałaczkami.



Na patelni rozgrzewamy odrobinę oleju, obsmażamy kotlety z każdej strony. A następnie przykrywamy pokrywką i dusimy do miękkości.  Po około 10 min zdejmujemy na talerz i nakrywamy folią aluminiową aby sobie odpoczęły i zbytnio nam nie ostygły.



Teraz kasza....jedni uważają, że nie należy jej płukać. Jednak ja należę do zwolenników płukania, a dlaczego? Wystarczy zalać kaszę wodą, zamieszać i wszystko wiadomo. Dlatego przepłukaną kaszę wykładam na patelnię z resztkami po smażeniu kotletów i podsmażam. Następnie podlewamy wodą, przykrywamy i dusimy.



Gdy kasza jest al dente sprawdzamy słoność i ewentualnie solimy, choć według mnie sól jest zbyteczna. Dodajemy pieprz i cytrynę. Zestawiamy z ognia, zostawiamy pod przykryciem na jakieś 5 min.




 Kasza jest mocno cytrynowa, lekko pikantna z delikatnym posmakiem bazylii. Proste? Pewnie że tak, ale jakie smaczne . Jak widać w przepisie nie dawałam do mięsa soli, pesto doprawione, feta słona i to wystarczy. :)


43 komentarze :

  1. Uwielbiam jedzonko z kaszą jęczmienną !! Oj, zjadłabym takie małe co nieco....!
    Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię kaszę, tak w zupie jak i na sypko.

      Usuń
  2. A ja w ogóle lubie rożne kasze, wiec propozycja jak dla mnie😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaszka jest fajna i warto po nią sięgać. :)

      Usuń
  3. Jeszcze kilka lat temu mój M miał tzw długie zęby na kaszę, ale że jak kaszę bardzo lubię to i często ją przygotowuję:)
    Doszło do tego że teraz i ślubny kasze wcina i dziwi się że mu smakuje:D
    wpraszam się porcyjkę :)
    miłego weekendu, pozdrawiam i buziaki przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz jak to Renia jest....nieważne jak, ważne że często i w końcu sam się zdziwił, że polubił. :))) Pozdrawiam serdecznie :***

      Usuń
  4. Bardzo ciekawe danie, najbardziej ciekawi mnie smak tej kaszy :-) oj znowu pysznie Elu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasze jest delikatnie bazyliowa jednak cytryna jest dominująca i oczywiście niezastąpiony do kaszy....czarny pieprz :)

      Usuń
  5. Dziękuję za kolejny ciekawy przepis. Kaszę uwielbiam, jednak w takiej odsłonie to dla mnie nowość. Wypróbuję i dam znać o doznaniach smakowych, które tutaj poprzez dodatek cytryny i przyprawy muszą być wyjątkowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cytryna z kaszą dogadują się znakomicie, tak samo jak orzechy włoskie. Koniecznie daj znać, czy domownicy docenili :)

      Usuń
  6. Bardzo lubię kaszę, również jęczmienną i też ubowlewam, że jest tak niedoceniana. Schabik musi być pyszny z takim nadzieniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno jest inny, lżejszy i bardzo aromatyczny :)

      Usuń
  7. Na talerzu jest wszystko co potrzeba :) Kasza, warzywka i białko :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Kasza w Twoim wydaniu jak zawsze interesująca. To Ty mnie nauczyłaś robić kaszę z orzechami i dzięki Ci za to :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie ma za co, teraz dziękujesz, a kiedyś to mówiłeś że...się szaleju najadłam, bo kasza to ze skwarkami ma być a nie z orzechami :))

      Usuń
  9. czy muszę pisać, że uwielbiam kaszę! najmniej chyba lubię gryczaną, a wszystkie odmiany jęczmiennej wprost kocham:) Kasza w towarzystwie takie nadzianego kotleta to dopiero obiad;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie przepadam za gryczaną, zwłaszcza paloną . Nie lubię tego jej posmaku przypalonego mleka. Inne zjadam bardzo chętnie :)

      Usuń
  10. Bardzo lubię jeść kaszę zarówno na słono jak i na słodko :)
    Obiadek bardzo smaczny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasza daje wiele możliwości. Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Wygląda pysznie !! taki obiadek zjadłabym z ogromna przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iza, obiadek był naprawdę smaczny. :)

      Usuń
  12. Elu bardzo smaczna propozycja...ostatnio też mnie ciągnie do kasz....bardzo lubię np. gryczaną ;)
    Serdeczności!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Elusia nie mam zapędów ku gryczanej, ale za to inne mi bardzo bliskie :) Pozdrawiam :))

      Usuń
  13. Pyszne danie na obiad. Bardzo lubię kasze (różne) i chętnie je robię. Zgadzam się z Tobą, że to właśnie kasza jest zdrowa. A takiej cytrynowej nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasza jest podatna na różne smaki i chętnie je przejmuje. Dlatego próbuję ją na różne sposoby. Jedne się sprawdzają inne nie, ale zawsze coś nowego się odkryje. :)

      Usuń
  14. Kocham fetę. Ale jako nadzienie do schabu jeszcze nie próbowałam. Może się okazać całkiem fajnym smakiem. Lubię eksperymenty z nadzieniami schabów, pieczeni, kurczaków! Super danie! :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię Madziu fetę bo wówczas już nie trzeba soli, taki minimalizm. :) Miłego wieczoru :)

      Usuń
  15. Sprytnie Elu, stworzyłaś meeeega pyszne danie obiadowe, aż ślinka mi cieknie jak tak na nie patrzę:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Marzenko, serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  16. Pyszny obiadek- no i koniecznie muszę zrobić kaszę w Twojej wersji- tym bardziej,ze uwielbiam wszelkie rodzaje kasz i ryżu( zdecydowanie bardziej wolę od ziemniaków do obiadu) A schabik musiał być pyyszny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mariola mintaj z cytryną smakował mam nadzieję, że i kasza będzie godna polecenia :) Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Pyszności, uwielbiam takie mięsko:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Smacznie dobrałaś składniki, ostatnio często sięgam po kaszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też często gości zwłaszcza jęczmienna i to te grubsze jej wersje. :)

      Usuń
  19. Bardzo ciekawy dobór smaków i aromatów. Ten schab musi być pyszny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był Madziu taka bazyliowa nutka w chudym mięsie :)

      Usuń
  20. Bardzo podoba mi się Twój pomysł! Taki schab na obiad dla mnie idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetnie przygotowane mięsko, chętnie zjadłabym taką porcję :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pyszności! Super przepis! Pozdrawiam serdecznie!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)