>

niedziela, 3 maja 2015

Szybki deser z budyniu, bułki tartej i miodu z odrobiną alkoholu.


Szybki deser z budyniu, bułki tartej i miodu z odrobiną alkoholu.



          Kończy się weekend i pogoda się klaruje, ale to już chyba taka tradycja. Choć nie jest jeszcze najgorzej, pamiętam kilka lat temu właśnie trzeciego maja padał śnieg....brr. Dziś chcę się z Wami podzielić ....szybkim, pysznym i bardzo prostym deserem. Który można zrobić w kilka chwil i który zachwyci niejednego konsumenta. :)

Przepis na dwie porcje

Tzw żwirek:
4 łyżki bułki tartej
łyska masła można zastąpić olejem
łyżka miodu
łyżeczka skórki otartej z cytryny

Masa budyniowa:
jasny budyń taki na 0,5 l bez cukru
400 mil mleka
100 mil ajerkoniaku 

Oraz:
owoce jakie mamy, ja dałam truskawki

Szybki deser z budyniu, bułki tartej i miodu z odrobiną alkoholu.



Na patelni rozgrzewamy masło z miodem, wsypujemy bułkę tartą i przesmażamy aż się zarumieni, pod koniec wrzucamy skórkę i dokładnie mieszamy. 

Szybki deser z budyniu, bułki tartej i miodu z odrobiną alkoholu.


Gotujemy budyń, dlatego bez cukru ponieważ jego ilość można sobie dowolnie regulować. Alkohol jest dość słodki i łatwo całość przecukrować. Gdy budyń nam już w 3/4 zgęstnieje wlewamy procenty i energicznie mieszamy.


Szybki deser z budyniu, bułki tartej i miodu z odrobiną alkoholu.

 Do szklanek wsypujemy 1/3 żwirku, na to dajemy budyń, znów żwirek, owoce czyli jak widać truskawki i znów budyń i resztka słodkiej bułki tartej. 

Szybki deser z budyniu, bułki tartej i miodu z odrobiną alkoholu.


Deser banał, ale za to jak smakuje. Przesmażona na maśle bułka tarta z miodem smakuje jak pokruszone najlepsze herbatniki. 

Szybki deser z budyniu, bułki tartej i miodu z odrobiną alkoholu.


Jak przedstawia załączony obraz....prezentuje się też niczego sobie. Kto nie chce z alkoholem może zrobić bez, ale nie ukrywam że ta odrobina daje ciekawego smaku. Jeszcze jedna uwaga, bułka tarta powinna być dobrej jakości, a najlepiej zrobiona samodzielnie w domu. 

Szybki deser z budyniu, bułki tartej i miodu z odrobiną alkoholu.

58 komentarzy :

  1. Oj, pychota !!! Właśnie piję kawusię i nie mam nic słodkiego... !!!!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elusia do kawki pasuje jak ulał :) Miłego popołudnia :)

      Usuń
  2. Pyszny i smaczny deser, jeszcze nie robiłam nigdy z bułką tartą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam już wcześniej ale z cukrem, jednak z miodem lepiej smakuje.

      Usuń
  3. Bez alkoholu bierzemy w ciemno :D No i bułkę tartą na jakieś ciastka byśmy zamieniły :P A i miód na syrop klonowy bo nie przepadamy za posmakiem miodu... truskawki i budyń zdecydowanie mogą zostać xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być bez, jak ktoś nie lubi lub nielat :) Dobra bułka lepsza od niejednych ciastek, a miodu wcale nie czuć, tylko cytrynę. :)

      Usuń
  4. wow, wygląda super ;) i na pewno tak też smakuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakował całkiem nieźle i nie zdążył podejść wodą. :)

      Usuń
  5. Wspaniały pomysł na deserek Elu :-) wygląda pysznie i pewnie tak samo smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Marzenko, jak na prosty wynalazek spisał się znakomicie :)

      Usuń
  6. Uwielbiam budyń... ale narobiłaś mi smaka :)))) Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też go lubię i to pod każdą postacią :)

      Usuń
  7. Ja też dołączam sie do pochwał: budyń, ajerkoniak, truskawki - mniam! Czuję tylko, że zrobienie żwirku można schrzanić - bo on ma chrupać przecież, a kiedy robię bułkę do pierogów, to zwykle taka tłustawa i miękka mi wychodzi... Może miód coś zmieni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gaja....trzymaj się proporcji, ma być sypkie nie za mokre. Zawsze można dosypać bułki.

      Usuń
  8. Mniam, uwielbiam desery z budyniem:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Eluniu za ten żwirek to ja sie dam pokroić, uwielbiam bułkę tratą z masełkiem;D
    Budyń u mnie też bez alkoholowy, bo nielat jeden się szwenda i strasznie lubi takie deserki:)
    Miłego wieczoru i tygodnia, oby cieplej w końcu się zrobiło na dłużej:)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię bułeczkę...na fasolce, kalafiorze, młodych ziemniaczkach...pyszności. O jak nielat jest musi być grzecznie :)

      Usuń
  10. Super deserek, ładnie wygląda i do tego ten ajerkoniak - pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu :) mnie też się podoba:)

      Usuń
  11. A ja tak dawno nie jadłam budyniu...:(

    OdpowiedzUsuń
  12. Czemu nie...? Skoro łabędzi puch można z bułką, to czemu deser nie można z bułką tartą ??? Można!!! I jest pysznie!!! Pozdrawiam Elu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja Beatko, skoro można szarlotkę upiec na smalcu to...wszystko można :)
      Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Bułki tartej na słodko nie jadłem, ale jestem pewien, że smakuje świetnie i zapisuję koniecznie do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pełną odpowiedzialnością potwierdzam....smakuje świetnie :)

      Usuń
  14. Uwielbiam takie szybkie, wiosenne desery. Miłe chwile zasłodzenia w pucharku :) Ja jadłam nie raz bułkę tartą na słodko, bardzo lubię - właśnie na masełku :) Fajny pomysł; a truskawka na wierzchu jest przysłowiową "wisienką na torcie" :) Pozdrowieńka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warunek dobrej jakości bułka tarta, tzn taka bułka z bułki...a reszta to już własna wyobraźnia :)

      Usuń
  15. Ależ wspaniale wygląda ten deserek! Uczta dla oczu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszka, bardzo dziękuję :)

      Usuń
  16. uwielbiam wszystko co z budyniem :) taki deser chetnie bym zjadła, a tu taka późna pora :):) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też Gabrysiu lubię budyń czy to sam czy w ciastach lub deserach.

      Usuń
  17. Lubię szybkie przepisy, a ten wygląda jeszcze smakowicie. Na pewno wypróbuję, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie że deserek się podoba :) Dziękuję bardzo i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Wygląda cudnie!!!! Pyszny, pachnący latem.... w sam raz na leniwe popołudnie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak na szybko Marzenko bez większej fatygi :)

      Usuń
  19. Elzbietko, bułkę tartą zamieniam na błyskawiczne płatki gryczane , reszta pomysłu Twoja. Super smacznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam z owsianymi, robiłam z otrębami, kruszyłam sucharki jednak bułka jak dla mnie najlepsza. Ale wiesz Bożenko...o gustach nie dyskutujemy :)

      Usuń
  20. w zeszłym roku, o ile mnie pamięć nie myli, było jeszcze zimniej:)
    a deser prezentuje się fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się tak wydaje, nie było zimy nie ma i wiosny. Dziękuję bardzo :)

      Usuń
  21. Bardzo lubię wszystkie deserki, twój wygląda bardzo apetycznie, chętnie się poczęstuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszka proszę bardzo :) Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  22. Smakowicie wygląda ten deser, super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Apetycznie wygląda i te piękne truskawki... Nigdy nie próbowałam deseru z bułką tartą, ale w takim miodowo - cytrynowym wydaniu pewnie sprawdza się wyśmienicie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Truskawki dodają uroku, z resztą jak każde owoce prezentują się znakomicie. :) A bułka przesmażona z takimi dodatkami nabiera bardzo fajnego smaku.

      Usuń
  24. Wow, ależ ten deser smakowicie wygląda! *.*
    Z pewnością jeszcze lepiej smakuje! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Marteczko :) Smakował oj smakował.

      Usuń
  25. Elu deser moze nie brzmi w nazwie, ale nie wątpie po pysznym wyglądzie, że jest a raczej był doskonały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weronika...nazwa może wydawać się szalona, ale za to efekt końcowy.... :)

      Usuń
  26. całość wygląda znakomicie, ale budyń z ajerkoniakiem to prawdziwa delicja;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, budyń z procentami smakuje wybornie. Jak nie przepadam za alkoholem tak w tym wydaniu jest moim ulubieńcem :)

      Usuń
  27. świetny deser własnie takie lubię latem:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Cudowny deserek, jaka wena w Tobie drzemie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Super deserek, poproszę szklaneczkę.

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)