>

poniedziałek, 25 maja 2015

Zdrowie w szklance czyli SMOOTHIE z cytryną i pietruszką według ZIELONA KUCHNIA WYDAWNICTWA VIVANTE.




           Kiedyś już pisałam o ZIELONA KUCHNIA WYDAWNICTWA VIVANTE i wtedy była to pizza ( przepis TU ) według tej zielonej encyklopedii smaku i zdrowia. I teraz  czym więcej zieleniny, nowalijek tym więcej przepisów z tej  książki można wprowadzić w życie. 
Mimo że ZIELONA KUCHNIA zawiera przepisy bezglutenowe i wegetariańskie, to jednak każdy znajdzie coś dla siebie, tak na słodko jak i wytrawnie.  Z racji wiosennego przeziębienia sięgnęłam po przepis na koktajl z dużą dawką witaminy C.....



Pominęłam tylko kostki lodu, a  to z racji bolącego gardła. Cała reszta łącznie z natką pietruszki była dodana.


Umyte i obrane składniki zmiksowałam dość dokładnie, aby już nie przecedzać.



Powstał gęsty, zawiesisty koktajl który da się wypić jak i  można zjeść łyżeczką. Solidna dawka zielonego dobra naprawdę stawia na nogi o czym mogę osobiście zaświadczyć. 



Początkowo połączenie saków wydawało mi się dziwne...ogórek, pomarańcza czy to może smakować? Na pierwszy rzut oka to nijak do siebie nie pasuje, a jednak to bardzo mylące podejście. Pasuje i to bardzo, a jak smakuje....to już trzeba się przekonać osobiście. 



        Koktajl jest nie tylko dużą dawką witamin, ale także solidną porcją błonnika. Zamiast sięgać po jakieś niezdrowe przekąski lepiej zrobić sobie taki napój i wypić na zdrowie. 



Teraz w kolejce czeka ciasto pietruszkowe według  ZIELONA KUCHNIA WYDAWNICTWA VIVANTE , ale o tym innym razem. 





43 komentarze :

  1. Takie koktajle są pyszne i bardzo zdrowe. Najlepiej smakują na śniadanie - dają energię na cały dzień:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, śniadanie podwieczorek...kiedy nam się spodoba :)

      Usuń
  2. Uwielbiam koktajle a ten bardzo mi się podoba :-) spróbuję taki sobie zrobić :-) pozdrawiam kochana :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Marzenko jest naprawdę smaczny i sycący :) Pozdrawiam :*

      Usuń
  3. Koktajl musi być ciekawy w smaku :) Czekamy na cicho z pietruszką :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koktajl wbrew pozorom jest bardzo smaczny mimo że smakowo bardzo oryginalny.

      Usuń
  4. Znam ten napój, połączenie składników też mnie zaskoczyło, ale nie mogłam się oprzeć widząc, jak starsza córka pije go ze smakiem. Polecam każdemu, jako bombę witaminową. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę pierwsza z doświadczenie smakowym i wie o czym mowa :) Pozdrawiam Beatko :)

      Usuń
  5. Próbowałam :) Ma swój urok, a już na pewno jest zdrowy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prawdziwa bomba witaminowa, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Eluś to ja poproszę duuuuuuuuużą szklaneczkę, bo przy tej pogodzie brak energii :(
    Buziam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Duża szklaneczka dla Ciebie i dla mnie :)

      Usuń
  8. lubię takie pyszne koktajle, mniam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Rzeczywiście taki koktajl to samo zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Istna witaminowa bomba, zapisuję się w kolejce po szklaneczkę, przyda się na dobry początek dnia :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak pięknie, wiosennie podane. Z wielką chęcią skusiłabym się na takie zdrowie w szklance. Tym bardziej, że szczerze uwielbiam smoothies i często je robię, a takiego pomysłu na nie nie znałam. Pozdrowionka serdeczne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ten Madziu i wiele innych można znaleźć w książce :)

      Usuń
  12. Pysznie wyglądają takie koktajle.Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Agatko, już się zadomowiłaś na dobre ?:)

      Usuń
  13. Elu, ja właśnie skonczyłam robić zielone smoothie, wkrótce na blogu. Ależ pyszna Twoja propozycja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam Bożenko u Ciebie też już jest, zaraz pójdę oglądnąć. :)

      Usuń
  14. Pyszne, pożywne i z niewielką ilością kalorii :) Pycha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z bardzo niewielką i to jedna z jego wielkich zalet. :)

      Usuń
  15. jak pięknie podany! A do tego musi być bardzo pyszny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Był pyszny, nawet się tego nie spodziewałam :)

      Usuń
  16. No no... ja też tak pomyślałam, co za zestawienie składników...? I piszesz, że stawia na nogi.Takich przepisów nigdy za wiele :-) Może uda mi się spróbować, chociaż u mnie smoothie zawsze na końcu listy, z lenistwa. Korzystanie z urządzeń typu blender, sokowirówka, gofrownica, zawsze mnie odstręcza. Nie wiem czy z 5 razy zrobiłam sok w swojej sokowirówce, to mycie jej później... Ktoś jeszcze tak ma? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy dobrze zmiksować i jest dobry. Jeśli nie do picia to do zjedzenia łyżeczką, cóż za różnica.
      Mam kilka sprzętów po które rzadko sięgam z racji tego że nie chce mi się myć. Mam jeden malakser który jest do wszystkiego....i nim wszystko urabiam.

      Usuń
  17. W pełni się z Tobą zgadzam. Taki napój to samo zdrowie. U mnie zawsze są owoce, warzywa i różne zioła w doniczkach. Tak więc tylko inspiracja i ... na zdrowie. Smoothie uwielbiam za kolor, za zestaw składników i za to, że smakują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakaś inspiracja lub dobra wyobraźnia i można z tego co jest pod ręką zrobić wiele dobra dla siebie i bliskich.

      Usuń
  18. Bardzo lubię takie zdrowe koktajle :) Ciekawe połączenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Joasiu bo smak naprawdę wyborny :)

      Usuń
  19. Samo zdrowie, uwielbiam takie koktajle za to, ze są taka bombą witaminową:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to wystarczy Natalia aby się w nich zakochać. :)

      Usuń
  20. Nie wiem czy smaczne, ale na pewno bardzo zdrowe, a to też ważna sprawa. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbyszek uwierz na słowo...smaczne i to bardzo, sama byłam mile zaskoczona. :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  21. Bardzo lubię takie koktajle :))

    OdpowiedzUsuń
  22. Lubię tego typu koktajle.Proponowany przez Ciebie też na pewno będzie mi smakował.

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)