>

niedziela, 21 czerwca 2015

Goloneczki drobiowe w sosie pomidorowo - cytrynowym z suszonymi jabłkami.



    Ten nietuzinkowy przepis powstał i został zainspirowany przepisem Ewy Wachowicz. Widziałam kiedyś jak robiła żeberka w podobnym sosie z dużą ilością suszonych owoców. Ja trochę go okroiłam aby pasował mnie i domownikom. Mogę nawet powiedzieć, że zrobiłam szybszą i lżejszą wersję.





10 pałek 
2 łyżki masła
2 łyżki skórki otartej z cytryny
łyżka soku z cytryny
0,5 szklanki pikantnego  keczupu
100 g suszonych jabłek
1/3 szklanki wody
sól do smaku



Marynata:
2 łyżki octu balsamicznego
łyżka miodu
3 łyżki sosu sojowego
łyżeczka ziaren kolendry
0,5 łyżeczki czerwonego pieprzu



Z pałek odcinamy dolny odcinek kości który pokryty jest tylko skórą. Składniki na marynatę mieszamy razem, nacieramy suche ( takie lepiej chłonie zapachy) mięso nacieramy marynatą, wkładamy do reszty płynu i odstawiamy na co najmniej dwie godziny. 



Na patelni rozgrzewamy masło, obsmażamy mięso z każdej strony. Gdy jest rumiane podlewamy marynatą i dusimy do miękkości pod przykryciem. Miękkie mięso wyjmujemy na talerz, a na patelnie wkładamy wszystkie pozostałe składniki na sos i chwilę  ( 5 - 7 min )razem gotujemy pod przykrycie. Do tak powstałego sosu wkładamy goloneczki, dokładnie je w nim obtaczamy i zostawiamy pod przykryciem na jakieś 10 minut.



 Wyszło zaje....fajne, ta pikantność, te jabłka i ten cytrynowy posmak. Ja już nie dawałam soli, słony sos i doprawiony keczup wystarczą, ale kto woli bardziej słoną wersję może sobie zaszaleć wedle własnych upodobań.
Danie naprawdę godne polecenia, w szybki, tani i łatwy sposób mamy oryginalne danie. 



Mam smaka na kurczaka!


59 komentarzy :

  1. No ok golonki to my nie jemy ale połączenie smakowe jest wprost mistrzowskie! Ciekawe czy zasmakowałoby naszemu tacie lub dziadkowi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogie Panie ale to są goloneczki nad goloneczkami....drobiowe :P

      Usuń
  2. chodzi za mną golonka wieprzowa, przeczytałam goloneczka i pędzę popatrzeć co wymyśliłąś a tu mam kurczaka:(
    nie żebym nie lubiła, ale wpuściłaś mnie w maliny :D
    buziaki Eluniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O masz Ci los....a to oszukistka :)) Pozdrawiam serdecznie Reniu :**

      Usuń
  3. Ciekawe połączenie smaków !!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam spróbować Elu....naprawdę warto :)

      Usuń
  4. Elunia wspaniała propozycja na pyszne danie :-) z chęcią spróbuję takie zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Marzenko, niewielkim nakładem mamy ciekawe danie. :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. O tak, ja mięsa mogłabym nie jeść tylko sosik i te jabłuszka. :)

      Usuń
  6. A ja myslalam, że to glazura z miodu, ale to apetyczne danie!!! obłędnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam, mniam, jakie apetyczne i nietuzinkowe połączenie! Jesteś po prostu niesamowita!!!
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło Beatko, że się podoba, nie ma to jak pomysł który się podoba. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Oczywiście, że się zapisuję na te pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  9. Całkiem apetycznie wyglądają Twoje goloneczki. Jak poleżą w takiej marynacie to z pewnością są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marynata też, ale prawdziwą wisienką na torcie jest sos. :)

      Usuń
  10. Nie przepadamy za miodem... da się go jakoś zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko....po pierwsze to w ogóle go nie czuć, chodzi aby się zrobiła glazura na mięsie. Ale jak bardzo chcesz możesz zastąpić zwykłym cukrem.

      Usuń
  11. Bardzo ciekawy, orientalny pomysł ! a danie pięknie prezentuje się na talerzu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Miodzio w gębie :D bardzo apetyczne danie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie Ola...dosłownie i w przenośni :)

      Usuń
  13. Nie próbowałam jeszcze ale prezentują się smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaglądając tutaj zawsze można się spodziewać ciekawego i pysznego przepisu :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, nawet bardzo miło, dziękuję bardzo i również pozdrawiam :)

      Usuń
  15. na takie drobiowe chętnie się skuszę :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszności, i do tego bardzo zdrowe bo drobiowe. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawy przepis, chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Smaczny obiad miałaś, pałeczki w takim wydaniu, to bardzo smaczny pomysł na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był naprawdę smaczny Małgosiu, nie będę czarować że nie :))

      Usuń
  19. Świetne połączenie smaków! Takie goloneczki na obiad są jak znalazł :) Pycha

    OdpowiedzUsuń
  20. To ja poproszę takie danie na dzisiejszy obiad;) Elu wpadam do Ciebie;)))

    OdpowiedzUsuń
  21. Pychota :) Fajny pomysł, te Twoje obiadki są mega :))

    OdpowiedzUsuń
  22. Sosik z mięsa musiał być pyszny. Także wybrałabym wersję drobiową niż żeberkową tej potrawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem takiego zdania...kurczak dużo bardziej pasuje do tego zestawu. :)

      Usuń
  23. pyszny obiad! Lubię sos z dodatkiem suszonych jabłek, czasem jeszcze dodaję cydr.

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny pomysł na obiad, bardzo podoba mi się pomysł na marynatę. Na pewno wykorzystam przy najbliższej okazji. Zapisałam sobie przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  25. ale rewelacyjnie to wygląda:) chętnie wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo mi się podoba ten przepis.Dzięki za takie pomysły:) Fajnie umiesz łączyć,Elu,smaki:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Elu, fajne danie i zawsze coś nowego na talerzu!Lubię dania z owocami lekko słodziutkie.

    OdpowiedzUsuń
  28. Super danie chetnie Sprubuje.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)