>

poniedziałek, 15 czerwca 2015

Kotlety z kurczaka w grzybowej panierce.




           Podzielę się z Wami moim sposobem na inność panierki. Chodzi oczywiście o taką tradycyjną z bułki tartej ( dobrej bułki, najlepiej domowej)  i jajka. Pomijając zioła i różne przyprawy można jeszcze przemycić coś, co nie jest namacalne, a daje ogromny smak. A że kurczak to mięso delikatne i podatne na wszelkie aromaty, chłonie grzybowy aromat jak gąbka. 

4 udka z kurczaka

Panierka:
garść suszonych grzybów
2 jajka
1/3 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki czarnego pieprzu
bułka tarta
olej do smażenia
papierowe ręczniki




Ja użyłam udek, ale równie dobrze nadaje się do tego pierś z kurczaka. Jednak jeśli już jesteśmy przy udkach to...pozbawiamy je skóry i tłuszczu, a następnie wyłuskujemy kości. Lekko rozbijamy na niezbyt cienkie płaty. Grzyby ( mam jeszcze resztki swoich) mielimy w młynku lub miksujemy w blenderze.



 Dodajemy jajka, sól i pieprz...dokładnie mieszamy. W takiej masie kąpiemy dokładnie płaty mięsa i odstawiamy na około 30 min.



 Następnie panierujemy w bułce i smażymy na rumiano. Gotowe układamy na ręczniku aby usunąć nadmiar tłuszczu. 


Teraz może małe wyjaśnienie dlaczego do jajek a nie do bułki? Grzyby dodane do bułki bardzo szybko łapią kolor i się przypalają. A kotlet zamiast pachnieć lasem i grzybami, pachnie spalenizną a to się mija z celem. Kotlety nie dość, że aromatyczne to są soczyste i delikatne. Polecam :)



Mam smaka na kurczaka!

45 komentarzy :

  1. Muszę wypróbować tę panierkę, pysznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, jest naprawdę pyszna i robi wrażenie. Niby nic nie widać po kotletach, a jak rozkroisz.....

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Ja też lubię, w tygodniu nie ma na tyle czasu, ale w weekend można zaszaleć. :)

      Usuń
  3. rzeczywiście, grzybowa panierka musi smakować pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto lubi grzyby, na pewno będzie zadowolony. :)

      Usuń
  4. Super pomysł, oj musi być bardzo aromatyczna :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny patent na inną panierkę, muszą być pyszne takie kotlety! Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja mama ma zapas suszonych grzybów, wiec taka panierka niebawem u nas zagości :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł. Chętnie skorzystam z Twojego pomysłu. Mam suszone grzyby, więc dobrze zmienić stare przyzwyczajenia na nowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem mały dodatek nadaje całkiem nowego wymiaru. Warto czasem odejść od tradycji. :)

      Usuń
  8. Panierka wygląda wspaniale :) Niezły patent Elu :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko, tak mi się udało :)) Pozdrawiam

      Usuń
  9. Naprawdę świetny patent, nie znałam go :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że dzięki mnie go poznałaś :)

      Usuń
  10. Doskonały pomysł z tą panierką, uwielbiamy aromat grzybowy w potrawach.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc na pewno będzie Ci Beatko smakować :) Miłego wieczoru :)

      Usuń
  11. Grzybowa panierka to świetny pomysł! Chyba większość osób wyraża swoją przychylność w kierunku grzybowych aromatów w potrawach wiec to strzał w dziesiątkę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba tak....wszyscy tu zebrani są na TAK :))

      Usuń
  12. Świetny pomysł z tymi grzybami. Chętnie wypróbuję bo jestem bardzo ciekawa smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak zwykle świetny pomysł, kurczak z taką grzybową nutą musi być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Joasiu :) Mięso przeszło smakiem grzybów to fakt, ale nie było też jakoś specjalnie nim przebrane. Jak dla mnie proporcje wyważone :)

      Usuń
  14. Sprytnie to wykombinowałaś, ja nie wpadłabym na taki pomysł żeby dodać grzyby do jajek, gdybyś nie wyjaśniła co się stanie, to pewnie trafiły by do panierki i tak jak piszesz spaliły by się. Wykorzystam Twój pomysł jak tylko nadarzy się okazja. Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko a więc....ja za pierwszym razem też dałam do bułki i był to straszny niewypał. Bułkę musiałam odłożyć na bok i wykorzystać do zagęszczenie mięsa mielonego. Pierwsza tura wyszła jak jeden gorzki skwarek. :))

      Usuń
  15. Troche odpoczywamy od dań z mięsem, ale czy się da, kiedy tak kusisz. Pyszne danie Elu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybacz Weronika człowiek nie jest królikiem czasem musi i mięsa uszczknąć :)

      Usuń
  16. Bardzo fajny pomysł! Czuję zapach lasu na talerzu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olusia to tak pod Twoje sosnowe przysmaki :))

      Usuń
  17. "Podkradam" Twój pomysł grzybowej panierki - myślę, że jest znakomita :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A proszę bardzo, mam nadzieję że będzie smakować :)

      Usuń
  18. Kurcze, genialny pomysł, nigdy bym na to nie wpadła! Muszę koniecznie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te proste sposoby bywają najtrudniejsze. Wymyślamy, dodajemy przeróżne przyprawy z całego świata...a czasem wystarczy sięgnąć po jeden rodzimy specjał :)

      Usuń
  19. bardzo fajne :) super pomysł na panierkę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. super pomysł na panierkę z grzybów :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Na pomysł takiej panierki bym nie wpadła.Chętnie wypróbuję.Dzięki:))

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetna panierka wypróbuję.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)