>

sobota, 27 czerwca 2015

Kruche ciasteczka z serkiem i owocami.







   Te pyszne, niepozorne ciasteczka powstały kiedyś przez przypadek, ot zrobiłam za dużo kruszonki. Ciasto było zasypane, a nie posypane i więcej przyjąć nie chciało. Wyrzucić nie można, a więc postanowiłam je zużyć....

100 g cukru
300 g mąki
150 g masła
2 żółtka
0,5 łyżeczki wanilii
owoce
150 g serka w ulubionym smaku




Składniki na kruszonkę wrzucamy do malaksera i pulsacyjnie miksujemy aż powstanie żwirek. Do papilotek nakładamy po łyżce sypkiej masy wstawiamy do nagrzanego piekarnika 180 stopni i pieczemy około 15 minut, aż wierzch się ładnie zarumieni.



 Odstawiamy aby ostygły. Na zimne ciasto nakładamy po łyżce serka, a na nim układamy owoce. I to cała filozofia....jeśli ciastka będą dłużej stały dobrze jest dodać do serka łyżeczkę żelatyny namoczonej w mleku, aby spód zbytnio nam nie rozmókł.


 Z tej porcji ciasta wychodzi dość dużo ciasteczek, a więc można zrobić z połowy. Można też część cukru zastąpić cukrem waniliowym. Prosto, szybko i smacznie, praktycznie bez brudzeni rąk....mamy małe co nieco do kawki. 


53 komentarze :

  1. Rzekłabym, że one wcale nie są niepozorne. One są bajeczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Karolina :) Nie chciałam zmarnować kruszonki i....i się udało :)

      Usuń
  2. Fantastyczny pomysł Elu. Bardzo lubię jak ci zostaje jakiś składnik bo tworzysz wspaniałe dania :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I takie pomysły Marzenko są najlepsze :) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Bardzo fajny pomysł - ja bym pewnie zamroziła a tu proszę jakie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamrozić też można, ale po co mają zajmować miejsce? :)

      Usuń
  4. Eluniu ciasteczka wyglądają cudnie, takie ze dwa na rano do kawki mogę prosić?
    buziaki przesyłam i miłej niedzieli życze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniuś a proszę Cię bardzo nawet trzy :) Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Oj, zjadłabym takie małe co nieco !!!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto lubi chrupiące ciasteczka to są dla niego wymarzone :)

      Usuń
  6. Ale masz super pomysły, to się nazywa kreatywność:-))))

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam,mniam! Ale urocze ciasteczka:) To ja poproszę ,może nie do kawki, bo już za późno, ale do herbatki-a jakże:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Mariola, przy Twoich wypiekach to pikuś... :)

      Usuń
  8. Pyszne są te małe cudeńka, takie meeeggga owocowe =D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak owoców można nakłaść do syta, albo i więcej :)

      Usuń
  9. Niepozorne, też coś ? Są cudownie apetyczne!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. Polecam bo to naprawdę ekspresowy deserek :)

      Usuń
  11. Bardzo urokliwe i apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne ciasteczka :) Lubię takie z owocami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, a teraz mamy sezon i można sobie dogadzać :)

      Usuń
  13. Urocze i proste w przygotowaniu :) Dzieci za takimi ciachami wręcz przepadają :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Super ciasteczka, takie malutkie ale jakie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny pomysł, też czasem zostaje mi trochę kruszonki, wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Natalia, nawet same do pochrupania znakomite.

      Usuń
  16. U Ciebie to nic się nie może zmarnować, ani resztki ciasta ani obiadu. W dzisiejszych czasach to bardzo cenna zaleta gdzie większość ludzi kieruje się modą i tym co powiedzą inni. Tak trzymać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie ma prawa się marnować. Cóż....moda przemija, a my zostajemy. Nigdy jej nie ulegałam i to w żadnej dziedzinie, biorę to co mi pasuje i na tym koniec. Z natury jestem przekorna...jeśli większość jest czymś pochłonięta ja mam to w .... :) A inni...zawsze coś powiedzą w końcu po to usta karmią :)

      Usuń
  17. Takie bajeczne ciasteczka uwielbiają dzieci i nie tylko :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja właśnie często zamrażam kruszonkę. Ale chętnie skorzystam z Twojej podpowiedzi na takie smacznie i ładne, porcjowane ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasteczka Krysiu są świetnym patentem na naddatki :)

      Usuń
  19. Świetny pomysł na pyszny deser do kawy/ Pozdrawiam Elu!

    OdpowiedzUsuń
  20. Wyglądają świetnie, z przyjemnością bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bajeczne :) Jadłabym je, oj jadła :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne, szybko i smacznie :))

    OdpowiedzUsuń
  23. No wspaniały pomysł na wykorzystanie kruszonki, bardzo mi się podoba :)
    lubię takie patenty ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Chcę zjeść je wszystkie!! z nikim się nie podzielę :)

    OdpowiedzUsuń
  25. wyglądają cudownie :) oj zjadłabym wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Eli jesteś mistrzynią.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)