>

środa, 17 czerwca 2015

Razowy makaron z fetą, truskawkami i ogórkiem.



     Pora jaką mamy i w jaką zaraz wejdziemy sprzyjają takim kompozycjom. Raz że warzywa owoce świeże i na wyciągnięcie ręki, a dwa takie lekkie potrawy bardziej wskazane gdy za oknem upał i letnia pogoda. Wtedy bardziej niż kiedykolwiek nie ma się ochoty siedzieć w kuchni. 



300 g dobrego makaronu u mnie Razowy
długi ogórek
kostka fety
0,5 kg truskawek

Sos:
łyżka miodu
2 łyżki octu balsamicznego
łyżka sosu sojowego
2 łyżki soku z pomarańczy
2 łyżki oleju lub oliwy
ząbek czosnku
0,5 łyżeczki czerwonego pieprzu





  Składniki na sos mieszamy razem i odstawiamy na kilka minut. Ogórka nie obieramy, dokładnie myjemy i razem ze skórką kroimy w plasterki. Jeśli jest dość gruby można je przekroić na pół. Czyste truskawki też w zależności od ich rozmiaru, dajemy całe lub krojone. Fetę kroimy w kostkę zbliżoną wielkością do truskawek. Wszystko wrzucamy do miski. Makaron gotujemy al dente zgodnie z zaleceniami producenta i jeszcze ciepły wrzucamy do naczynia  z resztą składników. Polewamy sosem i dokładnie mieszamy. Tak przygotowany makaron podajemy zaraz po przygotowaniu. Chodzi o to aby ogórek był chrupiący, a truskawki nie puściły soku pod wpływem sosu. Niewiele soli, tylko ta z sosu i fety, niewiele składników a mamy lekki i sycący posiłek na upalne dni, choć nie tylko.


44 komentarze :

  1. Mniam jakie pyszności dzisiaj u ciebie Elunia. Uwielbiam takie dania :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię takie dania gdy za oknem letnia pogoda. :)

      Usuń
  2. Nigdy bym nie wpadła na pomysł by dodać truskawek. Całość prezentuje się bardzo smacznie. Spróbuję, mam nadzieję, że mojej rodzince przypadnie do gustu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo pozorów truskawka świetnie pasuje do słonej fety i chrupiącego ogórka. Jak to się mówi...niby każde z innej parafii a jednak razem świetnie się dogadują.

      Usuń
  3. Bardzo lubię takie szybkie pomysły na obiad czy kolację, super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, a takiej kolacji nikt nie odmówi. :)

      Usuń
  4. Nie pierwszy raz widzimy przepis gdzie łączy się truskawki z fetą. Jesteśmy ciekawe tego smaku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słodko - kwaśna truskawka i słona feta...wzajemnie się uzupełniają.:)

      Usuń
  5. Chociaz nigdy nie jadłam, to połączenie bardzo mi sie podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawa kompozycja, wygląda pięknie na talerzu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Natalia :) Mnie też się podoba.

      Usuń
  7. Jak zwykle oryginalny przepis. Dodatek truskawek musi być świetny. Mniam ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym daniem udowodniłam sobie i nie tylko, że truskawka jest świetna nie tylko na słodko. :)

      Usuń
  8. Oj tak, truskawki pasują do wszystkiego! Świetna sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo oryginalne połączenie, jednak po wypróbowaniu Twoich wyśmienitych przepisów nie boję się zaserwować w kuchni.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jak miło :) Skoro Beatko nie zawiodłaś się do tej pory na moich przepisach, mam nadzieję że i teraz będzie tak samo :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  10. zaskakujące połączenie - feta, ogórek i truskawki. Chętnie spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  11. Makaron może i tuczy, ale jest taki pyszny. Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weronika makaron zwłaszcza dobry nie jest tuczący, tak samo jak i ziemniaki. To nie oni są tuczący, a dodatki z jakimi je serwujemy. To one są odpowiedzialne za kaloryczność lub nie makaronu.

      Usuń
  12. dzisiaj Eluniu to ja Cię cieplutko pozdrowię i miłego wieczoru pożyczę:D
    buziaki:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. Dzięki Ewunia, nie będę czarować udane było jedzonko :)

      Usuń
  14. Świetne połączenie smaków - bardzo oryginalne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, za pierwszym razem był test , za drugim postanowiłam się podzielić przepisem :)

      Usuń
  15. Połączenie ogórka, fety i truskawek jest mi znane więc nie dziwi ;) do tego razowy makaron i wszystko mi pasuje... Pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ola witaj w klubie nietuzinkowych połączeń :)

      Usuń
  16. Bardzo ciekawe połączenie i z pewnością by mi smakowało, bo truskawki z fetą już łączyłem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I na pewno przyznasz, że świetnie do siebie pasują :)

      Usuń
  17. Szukałam pomysłu na sałatkę do grilla i oto mam )

    OdpowiedzUsuń
  18. smaczne danie,jest w nim wszystko co lubię i warzywa i makaron,który uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo apetycznie prezentuje się Twój makaron :) Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Prostota w najlepszym wydaniu, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zaskakujące połączenie smaków, ale myślę, że warte spróbowania ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Na pierwszy rzut oka trochę zaskakujące połączenie składników.Ale to tylko pierwsze wrażenie.Mi się podoba:))

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)