>

środa, 22 lipca 2015

Makaron z owocami i sezamem lekko pikantny z odrobiną melisy.





                Ten zestaw jest nie tylko szybki, ale i banalnie prosty w wykonaniu. Używamy owoców jakie akurat mamy lub jakie lubimy, a i makaron też nie musi być konkretny, byle był grubszy. Ja przedstawię wersję jaka aktualnie była u nas , ale....inne owoce jak śliwki, borówki czy maliny też się świetnie sprawdzają.


200 g grubego makaronu

2 łyżki oleju
łyżka miodu
2 łyżki sezamu
10 rodzynek
banan
4 brzoskwinie
łyżka skórki otartej z cytryny
łyżka soku -//- -//- 
1/4 łyżeczki pieprzu cayenne
szczypta soli do smaku
5 listków świeżej melisy





 Brzoskwinie polewamy wrzątkiem i usuwamy skórki, kroimy na ósemki. 



Na patelni rozgrzewamy olej i przesmażamy na nim sezam aż się lekko zarumieni.





 Dodajemy rodzynki, miód, brzoskwinie, banana pokrojonego w krążki, cytrynę i melisę, posypujemy pieprzem i solą. Dusimy razem około 1 minuty delikatnie mieszając aby nie uszkodzić delikatnych owoców.



 Do takiej zawartości dodajemy makaron ugotowany al dente i to przekładamy go wprost z garnka na patelnię. 



 Mieszamy aby wszystko równomiernie się rozłożyło i gotowe. 



Przepis jak widać prosty, jednak siedlisko smaków sprawia, że danie jest naprawdę pyszne, a przy tym lekkie i takie akurat na letni obiad. 



Lekkie i szybkie dania na upalne dni

49 komentarzy :

  1. Witaj Elu. Dawno nic u Ciebie nie pisałam, ale zaglądałam:)) Teraz mogę napisać, że taki makaron na pewno jest pyszny, deser byłby z niego świetny! U mnie sami mięsożercy, jak na obiad brak mięsa to znaczy, że nie ma obiadu:) Nie mniej warto zapamiętać, może być fajny na ogrodowe przyjęcie...Marzy mi się jakieś spotkanko, bo siedziałam przez chorobę kilka tygodni w domu:)
    Serdeczności posyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aniu po tak długiej nieobecności, mam nadzieję że co najgorsze już za Tobą. :)
      Kochana uwierz że jak dobry makaron spokojnie zastępuję obiad, chyba że ktoś na gwałt musi mieć sztukę mięsa. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Mniam, to musi być pyszne. Podobny makaron robiła mi babcia w dzieciństwie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Makaron i owoce pasują do siebie bez dwóch zdań. Ja z dzieciństwa pamiętam makaron z jagodami lub jeżynami...wspomnienie wakacji. :)

      Usuń
  3. Jeszcze nigdy nie jadłam makaronu z owocami, może czas spróbować? ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Elunia to ja jutro się wpraszam na taki pyszny obiadek. Pozdrowionka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok nie ma sprawy, porcja będzie czekać :)

      Usuń
  5. Świetny ten makaron, uwielbiam na słodko, a tak nigdy nie jadłam. Bardzo ciekawy i kreatywny przepis, zainspirowałaś mnie - dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem tak już jest, że proste rzeczy jakoś nas omijają bo zwyczajnie na nie nie wpadamy. Polecam, naprawdę warto :)

      Usuń
  6. Danie faktycznie na letni obiadek, to się córka ucieszy, jak zobaczy zestaw składników, i ja nie pogardzę, bo lubię bardzo owoce w różnych zestawach obiadowych :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A do tego robi się tyle co gotuje makaron, czegoś chcieć więcej... :)

      Usuń
  7. Ile różnych składników, wow! Bardzo ciekawy pomysł na makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na obiad nie koniecznie, ale na podwieczorek przepis u mnie by sie sprawdził :)
    buziaki Eluniu i miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja tam się upieram także przy obiedzie. Sami Włosi mnie pochwalili za kompozycję, a kto jak kto ale oni się znają :)

      Usuń
  9. Słodko + orientalnie = idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszności Elu - egzotycznie, zdrowo i pożywnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Weronika, tak prawie rodzime składniki :)

      Usuń
  11. To już w ogóle propozycja bardzo oryginalna :) Musi ciekawie smakować to połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie będę oszukiwać że to danie....opracowane w szczegółach. Zrobiłam z tego na co miałam akurat ochotę :)

      Usuń
  12. Moje oczy pierwszy raz widzą takie cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda pysznie :))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda wspaniale ! Szybko się robi na trzeba długo siedzieć w kuchni !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się Elu i to są ogromne zalety. Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Niesamowite pyszności proponujesz ;) Uwielbiam takie niespotykane makarony! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gotuję to co lubię, jaki skład mi odpowiada i takie cudeńka czasem z tego wychodzą :)

      Usuń
  16. Lubie takie połączenie smakowe :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wszystkiego po trosze, niezły bukiecik :)

      Usuń
  17. Idealne danie na taką pogodę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kolorowe i pięknie podane danie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kolorowe i smaczne, akurat na lato. Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  20. świetny! makaron na słodko jadamy rzadko, ale w takiej wersji z pewnością nam posmakuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. On nie jest tak do końca słodki, ta słodycz jest znikoma i bardzo wyważona.

      Usuń
  21. Cudowna kombinacja i tak jak lubię: na słodko:)) U mnie makaron zawsze z truskawkami albo jagodami, pora na zmianę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale tak nie musi być, trzeba tylko Mariola puścić wodzę fantazji. :)

      Usuń
  22. Makaron z owocami bardzo lubimy, szczególnie latem. Zazwyczaj z truskawkami, jagodami. Chętnie zjadłbym z taką pikantną nutą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc moja propozycja może być początkiem nowego....

      Usuń
  23. Świetna propozycja na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jako czołowy mięsożerca:-) chętnie zjem...po mięsie:-)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)