>

środa, 5 sierpnia 2015

Wstążki, surowa kiełbasa i dodatki czyli obiad na szybko.






      Najpierw to się pochwalę wygraną w konkursie SPICHLERZ RUSIECKI . Wygrałam tzw rzutem na taśmę, konkurs wpadł mi w oczy przez przypadek , pomyślałam sobie....a spróbuję i słowo stało się.... Oto mój przepis, a nagrodą był zapas wysokiej klasy produktów SPICHLERZ RUSIECKI.



Ostatnio nie mam czasu na konkursy i różne zabawy, trafiła mi się fucha i to ona pochłania znaczną część mojego czasu. Zaczynając prowadzić bloga nawet w najśmielszych planach nie przewidywałam, że ktoś mnie wypatrzy w tym tłumie, spodoba mu się to co robię i zobaczy we mnie potencjał. 
I tak to z kucharki amatorki stałam się "intelektualistką". :P





Dziś makaron z dodatkiem który bardzo sobie cenię, ponieważ jeden składnik, a odwala za mnie połowę roboty....surowa kiełbasa. Danie z takim składnikiem śmiało wykona każdy, od młodego po dorosłego amatora makaronowych przysmaków.

300 g surowej białej kiełbasy
po pół papryki w dwóch kolorach
pół cebuli
10 pomidorków koktajlowych
4 korniszony
2 łyżki oleju
łyżeczka majeranku
łyżeczka ziołowego pieprzy
300 g makaronu wstążki
2 łyżki natki pietruszki



Kiełbasa jest już doprawiona, a więc to skraca naszą listę składników.



 Usuwamy osłonki i kroimy ją w dość grube plastry, układamy na rozgrzanym oleju i podsmażamy na rumiano z obu stron.



 Cebulę kroimy drobno i podsmażamy razem z kiełbasą i papryką aż będą miękkie. Na koniec dodajemy pokrojone w słupki korniszony, połówki pomidorków oraz przyprawy. Dusimy razem tyle aby się tylko wszystko zagrzało. Na taką patelnię wykładamy wprost z wody makaron ugotowany al dente. Mieszamy wszystko razem i możemy jeść. Przed podaniem posypujemy natką pietruszki. Taki obiad robi się tyle co gotowanie makaronu. Nim nam się zagotuje woda i makaron zrobi al dente, to składniki z patelni już są gotowe i czekają. A w taki upał to prawdziwe wybawienie. 


50 komentarzy :

  1. Jasne, że rewelacja, jutro biegnę po kiełbaskę! Dzięki Elu! Gratuluję wszelkich sukcesów! Zasłużyłaś w pełni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu :) Mam nadzieję, że makaron w takim wydaniu będzie smakował :)

      Usuń
  2. bardzo ciekawy przepis, czegoś takie nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, z doświadczenia wiem że te najprostsze przepisy są najbardziej trafione. :)

      Usuń
  3. bardzo lubię takie szybkie obiady, szczególnie w upalne dni albo jak brak czasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak Gabrysiu, wtedy nie chce się stać w kuchni. :)

      Usuń
  4. Eluś a gdzie dla mnie porcyjka!
    pysznie wygląda i przepis na pewno się sprawdzi:)
    Gratuluję wygranej i awansu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rania...ja z Tobą to się swoją podzielę :) Dzięki :P

      Usuń
    2. tylko uważaj bo wpadnę i się upomnę:D

      Usuń
  5. Gratuluję wygranej, a najprostsze przepisy sa najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję wygranej - zasłużyłaś na nią w pełni! Obiadek idealny na upały - szybki, prosty, apetyczny, a to chyba najważniejsze w tym zabieganym świecie. Dziękuję za cenne rady odnośnie krytyki na blogu. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko, szkoda czasu na siedzenie w domu jak lato nas tak rozpieszcza :)
      Co zaś tyczy się krytyki, jest takie powiedzenie....dobra krytyka nie tyko wytyka. :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Gratuluję! Przepis świetny i na prawdę szybki w wykonaniu:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Elu no i to danie może i kaloryczne, ale jaki smak. Robię podobną mieszankę, jak czasu zero a zjadłoby się coś szybkiego i sytego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weronika nie ma co dramatyzować z kalorycznością, bo nie jest wcale aż tak ciężki. A na szybkie posiłki jak znalazł. :)

      Usuń
  9. Takie dania lubię. Gratuluję kochana :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratuluję Elu!!! Wciąż zaskakujesz nowymi pomysłami. Cieszę się, że to zostaje docenione!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bogusiu, ja też się cieszę bo jest z czego :)

      Usuń
  11. gratuluję sukcesu!
    a obiad pyszny, swojski i taki domowy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Obiad można powiedzieć taki z sąsiedztwa :)

      Usuń
  12. Elusia wielkie gratulacje. Pamiętasz jak Ci mówiłem że trochę czasu i zostaniesz zauważona, doceniona i wyłuskana z tłumu. Wtedy się ze mnie śmiałaś że mnie wyobraźnia ponosi, a teraz proszę. Masz lekkie pióro a to ogromny dar, ludzie mają wielką wiedzą a nie potrafią jej przekazać, piszą tak że się ich nawet nie chce czytać. Z Tobą jest inaczej, masz wiedzę i talent, a to że jesteś tylko amatorem to dopiero PLUS! Szczerze gratuluję i życzę dalszych sukcesów. :)

    Ps Talerzem się zachwycać nie będę bo inni to za mnie już zrobili, udając że tego co pod nim nie widzą. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O znalazł się wróż M :))) Jako amator muszę się bardziej pilnować aby fachowcy mnie nie zakrzyczeli :)
      A tak poważnie dziękują za miłe słowa :)

      Usuń
  13. Smakowicie to wygląda!

    Świetny blog tak propos, genialne przepisy i zdjęcie. Wszystko takie proste i przejrzyste. Tak trzymać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, cieszy mnie że się podoba :)

      Usuń
  14. No pięknie to wygląda. Szybki, kolorowy i z tego co udało mi się wywnioskować całkiem nieźle zbilansowany obiad. Idealna propozycja dla mnie, gdyż wiecznie cierpię na chroniczny brak czasu szczególnie jeśli chodzi o przygotowywanie posiłków stricte obiadowych. A teraz przynajmniej mam jedną propozycję na oku! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aniu, odrobina tłuszczu w każdej diecie jest wskazana bo bez niego ani rusz. Fajnie że przepis się podoba i może być przydatny :)

      Usuń
  15. Gratuluję!!! :) Ja jak na razie chciałabym zmienić pracę na pełnoetatową, ale przyznam się, że też zaczęłam brać udział w konkursach :) Makaron <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolina :) Konkursy też są fajną formą sprawdzenia się, można poznać wiele fajnych przepisów i ludzi. Nawet jak się nie wygrywa to też fajnie, bo uczymy się mobilizacji i dalszej pracy nad swoimi umiejętnościami. :)

      Usuń
  16. Gratulacje :)
    A danie musi być pyszne, niskokaloryczne to ono nie jest no ale na pewno dobre.
    Podane z makaronem mniam ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, jeśli byłaby to porcja dla jednej osoby to owszem nie jest lekko, ale z tego śmiało można nakarmić 3 osoby lub dwa wielkie żarłoki :)

      Usuń
  17. Wygląda przepysznie. Przyznam, że to bardzo ciekawe połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, taka odrobina szaleństwa na talerzu :)

      Usuń
  18. U Ciebie nawet najprostszy obiad będzie wyglądał jak dzieło sztuki, nie mogę się nigdy napatrzyć na te kolorowe zdjęcia :)
    Gratuluję wygranej, brawo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa, staram się raz wyjdzie lepiej raz gorzej, ale nie co co się zniechęcać. :)

      Usuń
  19. W te upału to tylko taki na szybko :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak Beti, na upał najlepsze szybkie wykonanie :)

      Usuń
  20. Gratuluję wygranej :)))

    Obiad pyszny, niby prosty, niby szybki, a ma swój niepowtarzalny smak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewunia :) Nie ma co ulegać stereotypom że to co szybkie to byle jakie. W prostocie siła :)

      Usuń
  21. Ciekawa ta kiełbaska, muszę wypróbować :) Gratuluję wygranej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Madziu :) Kiełbasa ma swój smak i to bardzo skraca czas gotowania :)

      Usuń
  22. Odkąd zostałam weganką to kiełbaska źle mi się kojarzy, ale chętnie bym ją zamianiła na wegańską hihihi :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pyszne danie, z białą kiełbasą, którą uwielbiam :)
    Gratuluję wygranej :)

    OdpowiedzUsuń
  24. ooo takich dań mi trzeba szybkich, smacznych i niebanalnych:)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)