>

piątek, 4 września 2015

Cytrynowe babeczki inspirowane "ZIELONA KUCHNIA 24/7".






        Póki mamy lato to za oknem i w kalendarzu trzeba czerpać z niego garściami ile się da. 
Takiego bogactwa warzyw, owoców jak o tej porze nie ma nigdy więcej. Dlatego też znów sięgnęłam po "ZIELONA KUCHNIA 24/7" , skarbnicę wiedzy i pomysłów na różne różności.
Jak wiecie nie trzymam się sztywno przepisów, zawsze coś zmieniam modernizuję pod swoje smaki i upodobania. Jednak to nie zmienia faktu, że to właśnie "ZIELONA KUCHNIA" była moją inspiracją.




250 g mąki
1/2 łyżeczki sody
łyżeczka proszku
szczypta soli
100 g brązowego cukru
60 mil maślanki
125 g oleju
60 mil świeżego soku z cytryny
łyżka otartej skórki -//-
jajko
60 mil piwa z limonką
kubeczki waflowe



Mąkę, sodę i proszek przesiewamy razem do miski. Mokre składniki mieszamy razem, dodajemy skórkę i cukier, mieszamy chwilę aż się rozpuści.
W mące robimy dołek, wlewamy mokre składniki i delikatnie mieszamy, nawet bardzo delikatnie i krótko.



Chodzi tylko o to aby połączyć składniki, ale nie uwolnić glutenu. Ja wiem, powtarzam się z tym mieszaniem, ale to naprawdę bardzo istotne jeśli chcemy mieć delikatny, puszysty wypiek. Do kubeczków nakładamy do 3/4 wysokości, wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy 20 - 25 minut.



Dekorujemy jak tam już kto lubi.....polewą, pudrem zależy od pomysłowości i zapału.




 W oryginale była jeszcze natka pietruszki, ale tej nie dodałam jakoś brakło mi odwagi. :)
Za to zamieniłam bezmleczny jogurt na maślankę, a wodę i tu zaszalałam zamieniłam na piwo. :P



Czy było warto? Załączony obraz  mówi sam za siebie. :)





61 komentarzy :

  1. Widziałam już te babeczki w wafelkach i powiem szczerze że pomysł mnie zachwycił:)
    ciekawa jestem co na to powie mała:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za pierwszym razem Reniu obawiałam się że kubeczki się przypalą, ale nic z takich. Śmiało można ich używać. A na pewno będzie zachwycona :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dzięki Aniu, również serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Elu to ja już biegnę na kawkę i babeczkę. Wyglądają super. Świetny pomysł na zrobienie ich w waflach :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł :)
    Wyglądem ciacha zachwycają właśnie dzięki tym kubeczkom.
    W smaku pewnie też są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszne, lekko kwaśne mocno cytrynowe i niezwykle lekkie, puszyste. :)

      Usuń
  5. Bardzo lubię cytrynowe babeczki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Urocze babeczki, super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje kubki smakowe cierpią:-))))) z braku babeczek oczywiście!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biedne kubeczki Basiu, musisz coś z tym zrobić :)))

      Usuń
  8. Urocze**** i tak pięknie podane:-) Od razu do schrupania.

    OdpowiedzUsuń
  9. sprytny sposób na babeczki w takich wafelkach, pięknie je udekorowałaś;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Julianna :) Nie wiedziałam jak, a więc postawiłam na prostotę.

      Usuń
  10. Fantastyczny pomysł, bardzo lubię dodatek cytryny w wypiekach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cytrusy mają ten olejek eteryczny któremu ciężko się oprzeć :)

      Usuń
  11. Babeczki cytrynowe - bardzo lubie. Dziekuje, a pomysl z wafelkami naprawde fajny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło Basiu że się podoba, mam nadzieję że będzie również smakować :)

      Usuń
  12. Jakie pomysłowe! Wafelki podkręcają ich wygląd- bo smakują(a tego jestem pewna:)) przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. mniam bardzo uwielbiam wypieki cytrynowe, a w tych rożkach wyglądają cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w klubie Mariola :) dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Bardzo fajny pomysł z wafelkami, idealny deser do niedzielnej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. No i proszę - nawet w kuchni można być bardzo kreatywnym. Przepis na babeczki zachowuję dla siebie, a Ciebie pozdrowię gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko kuchnia wymaga nie lada kreatywności, aby nie popaść w rutynę i nie sięgać po te mocno przetworzone cuda. Pozdrawiam również :)

      Usuń
  16. Pysznie wyglądają.
    Zjadłabym taką jedną ze smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale super patent z tymi wafelkami :) chociaż nigdy nie widziałam takich w formie miseczek ( gdzie kupiłaś...?)
    Babeczki pysznie wyglądają a skoro są cytrynowe to kto wie....może natka pietruszki byłaby ok... ? Zapewne zyskałyby też dodatkowy kolorek :) porywam jedną do degustacji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do pietruszki....może następnym razem, teraz brakło odwagi i tyle. :)
      A kubeczki można spotkać w Lewiatanie lub starym Realu. Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Babeczki wspaniale się prezentują! Zjadłabym na pewno więcej niż jedną :) Pozdrawiam i życzę miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło że się podobają, dziękuję i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  19. Ale ciekawy pomysł z tymi wafelkami! Babeczki wyglądają bardzo smakowicie! Chętnie schrupałbym sobie :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już mężczyzna się bierze za....chrupanie to naprawdę grzechu warte :) Pozdrawiam również :)

      Usuń
  20. Fantastyczny pomysł! Koniecznie musimy zapamiętać ten patent :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Przyznam się, że efekt końcowy jest powalający!! Te babeczki wyglądają bardzo słodko i zabawnie! Perfekcyjne na imprezę w ogrodzie albo urodziny dziecka :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki AGnieszka :) I mali i duzi chętnie się nimi raczyli :)

      Usuń
  22. wylądają rewelacyjnie, na lody już jest an zimno więc w sumie fajna i na pewno smaczna rekompensata wyszła:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo lubię wszelakie babeczki, jednak dodatek piwa to dla mnie nowość. Chętnie skorzystam z pomysłu :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Apetyczne babeczki :)) Zjadłabym tą uśmiechniętą :))))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Elu ta śmiaszka miała najwięcej amatorów :)

      Usuń
  25. Babeczki bardzo apetyczne, najbardziej podoba mi się ta uśmiechnięta :)))

    OdpowiedzUsuń
  26. Hmm...piwo i babeczki :-) ciekawe połączenie, musiały być pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawy pomysł.Nie wpadłabym na pomysł pieczenia babeczek w kubeczkach waflowych:) I jakie to wygodne!
    Ciągle mnie czymś zaskakujesz:)) A to dzieciaki zaskoczę przy najbliższych odwiedzinach:)) Dzięki Skarbie:))**

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)