>

wtorek, 15 września 2015

Kurczak, przecier pomidorowy i kładzione kluseczki czyli obiad w kilka chwil





   Mój remont w kuchni zbliża się wielkimi krokami, 
aż się boję tego rozp....ale jak chce się mieć ładnie trzeba pocierpieć, nie ma zmiłuj.
Moja rodzina już się martwi....a co będziemy jeść? Wiem, dla nich 
kilka dni na suchym prowiancie to istne katusze.
A więc wtedy będę się ratować takimi szybkimi obiadkami....


3 jajka
3 łyżki wody gazowanej
8 łyżek mąki
łyżka mąki ziemniaczanej
sól i woda do gotowania

Oraz:
3 udka
łyżka masła
2 łyżki sosu sojowego
0,5 łyżeczki słodkiej papryki
0,5 l przecieru pomidorowego
5 łyżek keczupu
sól i pieprz do smaku
natka pietruszki



Na takie szybkie dania, dobrze mieć wcześniej przygotowane mięso tzn oddzielone od kości, bez skóry i tłuszczu. 



Takie mięsko kroimy w grubą kostkę, obtaczamy w papryce i obsmażamy na maśle. Gdy się zarumieni podlewamy sosem sojowym i chwilę dusimy pod przykryciem.



Uwielbiam zapach mięsa smażonego na maśle, żaden inny tłuszcz nie odda tych aromatów.
Gdy mięso jest al dente, zalewamy przecierem i gotujemy razem do miękkości. 



A my w tym czasie bierzemy się za kluseczki.
Jajka, wodę i szczyptę soli mieszamy razem. Następnie dodajemy mąki i wyrabiamy ( najlepiej łyżką) ciasto. Wiadomi...łyżka łyżce nie jest równa, dlatego takim najlepszym sprawdzianem na konsystencję ciasta jest moment gdy ciasto zbija się w kulę i całość przywiera do łyżki.



Gdy woda z solą zacznie wrzeć, przy pomocy małej łyżeczki kładziemy kluseczki na wrzątek ( pamiętając aby za każdym razem zanurzać łyżeczkę w wodzie) i gotujemy około 5 min od wypłynięcia na wierzch.



Wprost z wody przekładamy do doprawionego już sosu, mieszamy i możemy podawać obficie posypując natką.
Można też wrzucać kluski prosto do sosu i z nim gotować. Ale wtedy będą one zbite twarde i gumowate. A te z wody nabierają niebywałej lekkości.
Szybko, smacznie i po domowemu, z tego przepisu mamy  porcje dla czterech osób, chyba że  jest jakiś żarłok to dla trzech. :)



48 komentarzy :

  1. Lubię kładzione kluchy ...ale z kurczakiem nie jadłam czas spróbować
    Pozdrawiam Elu i milusiego wieczorku życzę ✿

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z dzieciństwa pamiętam te na mleku, później zaczęłam eksperymentować. Pozdrawiam Aniu :)

      Usuń
  2. Pyszny i szybki obiad mniam! Kluski kładzione uwielbiam, w takim połączeniu muszą być wyborne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lekko pikantne, przechodzą smakiem sosu i mięsa.

      Usuń
  3. lubię takie szybkie obiady :) a kładzione kluseczki pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię kluski kładzione. Tak podanych nie jadłam. Chociaż podobne sosiki robię, bo kurczaczek i pomidorek się lubią.
    Proste i szybkie danie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Agnieszka wypróbować, naprawdę warto :)

      Usuń
  5. Pyszności!!! Kładzione kluseczki, kurczaczek mniam mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ekspresowo i jak smacznie! danie, które pachnie i smakuje domem, rodzinnym ciepłem...

    OdpowiedzUsuń
  7. zdecydowanie coś dla mnie- mogę wpaść:D
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawaj Renia, ale uważaj na grzmoty u mnie jest burza :) Buziole

      Usuń
  8. Elu dzięki za przepis - już wędruje do męża, bo to on ostatnio króluje w kuchni. Trzymam kciuki za udany remont:) mam nadzieję, że nam pokażesz efekty pracy. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Beatko Ty cwaniaro męża masz w kuchni :) Mam nadzieję, że będzie się czym pochwalić. Pozdrawiam serdecznie i pozdrowienia dla męża :)

      Usuń
    2. Tak, tak - wydało się, mąż jest panem kuchni, a ja tylko jego dodatkiem, dlatego lubię go czasem zaskoczyć, więc korzystam z Waszych przepisów ;))

      Usuń
  9. Ale pyszności :-) oj Elu muszę cię kiedyś odwiedzić :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Za kluseczki to ja podziękuje, ale mięsko to bardzo chętnie bym zjadła. Takie proste danie a ile radości z jedzenia, mmmm:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja odwrotnie, więc jedną porcją byśmy obskoczyły :)

      Usuń
  11. Jak ja lubię takie rzeczy...
    A rzadko mam okazję jeść, bo moja mama nigdy nie robiła. Ale teraz, odkąd sam sobie gotuję, to na pewno spróbuję! Studenci uwielbiają takie dania, które można szybko przygotować :D Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Haha, no tak remont w kuchni może dać się we znaki. U mnie większy remont był w tamtym roku i masz rację bałagan był niesamowity, a jeszcze jedzonko jakoś w tym wszystkim przygotować, to w ogóle była masakra. Pomysł na obiadek fajny, bo szybki i pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, boję się ale zarazem nie mogę się doczekać. :)

      Usuń
  13. U mnie remont kuchni już był, teraz czeka mnie reszta i aż się boję, bo to już tuż, tuż. Ten bałagan mnie przeraża :( Obiadek pyszniutki :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby robi się w jednym miejscu, a syfu wszędzie pełno. Trzeba jakoś przetrwać.

      Usuń
  14. narobiłam sobie apetytu na takie kładzione kluski, muszę wypróbować Twój przepis!

    OdpowiedzUsuń
  15. Od wieków nie jadłyśmy takich klusek :) Narobiłyśmy sobie apetytu :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Również dawno nie jadłam takich klusek, do sosu są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę koniecznie zrobić takie kluseczki, ale mi apetytu narobiłaś!:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Często te proste dania smakują lepiej od wymyślnych z kłopotliwymi składnikami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jest jeszcze jeden plus takich potraw, człowiek się nie nasiedzi w kuchni i nie nawącha, a więc apetytu nie straci :)

      Usuń
  19. Obiadek smakowity, a wizja pięknej kuchni pozwoli przetrwać trudne chwile :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz Agnieszka rację, warto się pomęczyć :)

      Usuń
  20. Duszone w samym koncentracie, czy coś źle zrozumiałam?... Wydaje mi się to kwaśne. Nawet jeśli stosuję pomidory w puszce, to też wydają mi się za kwaśne i dodaję tak pół na pół z rosołem czy wodą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był przecier nie koncentrat. Dla nas było ok, ale jak ktoś woli delikatniejsze proszę bardzo :)

      Usuń
  21. Witaj Elu:) Jestem, jestem tylko mało mnie:) Mam nowe zadanie, po 10 latach przewróciło mi się życie o 180 stopni. Malutko czasu, a dużo zajęć! Ale juz niedługo wszystko sie unowrmuje...Tak myslę.
    Kluseczki kładzione uwielbiam i dzieki za taki przepisik, szybki, łatwy i smaczny:) mam teraz cztery osoby "na garnuszku" i do tego marudzące, że każdego dnia coś innego na obiad. Tak więc, dzieki Tobie, mam obiadek na sobotę!!!
    całuski zostawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aniu , a to u Ciebie istna rewolucja :) Ale z tego co piszesz wynika, że się nie nudzisz.
      A widzę że gości masz wymagających :)
      Cieszę się, że się podoba. Pozdrawiam serdecznie :**

      Usuń
  22. Uwielbiam smak mięsa smażonego na maśle. Wczoraj mieliśmy taki obiadek, wszyscy zadowoleni a i moje kolano było szanowane :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię ten smak. Naprawdę nie potrzeba wiele aby kurczak był aromatyczny.

      Usuń
  23. Proste i smaczne.Cóż więcej dodać... Same plusy.

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)