>

piątek, 2 października 2015

Kurczak , keczup, maślanka i mąka kukurydziana czyli sposób na mięso z rosołu.






     U mnie zazwyczaj tak jest, że gotowane mięso nie ma swoich wielbicieli. Wolą smażone, pieczone byle nie takie prosto z wody. A więc aby ludzie się nie męczyli trzeba coś temu zaradzić. Mam taki mały patent który zadowala wybredne podniebienia. 

gotowane mięso z rosołu

Panierka:
0,5 szklanki maślanki
2 jajka
3 łyżki pikantnego keczupu
łyżeczka słodkiej papryki
1/3  czerwonego pieprzu
łyżka skórki otartej z cytryny
sól i pieprz do smaku
mąka kukurydziana
tłuszcz do smażenia
ręczniki papierowe





Ze składników na panierkę robimy ciasto. Ma mieć konsystencję gęstej śmietanki.




Ugotowane mięso przekładamy do naczynia z panierką i dokładnie obtaczamy. Następnie układamy na rozgrzanym tłuszczu i smażymy na rumiano z każdej strony. Gotowe układamy na ręczniku i osuszamy z nadmiaru tłuszczu. 



Mój mąż woli takie, ja jestem za tymi z piekarnika.
Piekarnik rozgrzewamy do 220 stopni, układamy panierowane mięso na papierze do pieczenia i pieczemy aż panierka się zetnie i ładnie zarumieni. 
Mięso jak to gotowane  jest delikatne i soczyste, pikantna, chrupiąca panierka zamyka cały smak w środku.  I takim to sposobem można obskoczyć dwa dania lub dwa obiady jednym mięsem. :P






46 komentarzy :

  1. Kiedyś często tak robiłam z kurczakiem, teraz tylko marynuję i opiekam lub mielę na pierogi:)
    Buziaki Eluś")

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też marynuję, ale z tym wymoczkiem też pasuje coś zrobić na szybko :) Buziole

      Usuń
  2. Rosół się gotuje, wiec każdy pomysł na wykorzystanie gotowanego mięsa się przyda, a Twoje mięsko wygląda baaaardzo apetycznie:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marzenko, rosół musi być zawsze, a więc i mięsiwo się znajdzie :)

      Usuń
  3. Kurczak jak u Mamy:) uwielbiamy takie mięsko, bo przede wszystkim jest pyszne a na dodatek jest pięknym wspomnieniem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To z wspomnieniami smakuje podwójnie dobrze :))

      Usuń
  4. I to jest pomysł, bo u mnie amatorów na gotowane tez nie uświadczysz...

    OdpowiedzUsuń
  5. A to ciekawe :) Tylko, że u nas akurat znajdą się wielbiciele mięsa gotowanego a nie koniecznie w panierce xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak w każdej dziedzinie są fani i koneserzy :))

      Usuń
  6. Ciekawy sposób na przerobienie gotowanego kurczaka! Wypróbuję w najbliższym czasie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, taka mała odmiana. Miłego wieczoru :)

      Usuń
  7. Przypomniałaś mi, jak mama panierowała udka z rosołu w jajku i bułce tartej, a potem smażyła, pysze były. Rwoja panierka palce lizać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie obdzieram ze skóry i robię mocno czosnkową panierkę. :)

      Usuń
  8. Pierwszy raz słyszę o panierce z maślanką, muszę koniecznie wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maślanka świetnie się nadaje do panierki jak i do marynowania mięs.

      Usuń
  9. Fajny pomysł na rosołowe. Każdy się skusi na taki chrupiący kąsek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. sprytny pomysł;) u nas zazwyczaj są krokiety z mięsem z rosołu, o ile zostanie, bo chętnie zjadamy takie gotowane z zupą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co kraj to obyczaj, każdy ma inne upodobania. Ale jak są chętni na gotowane to już pół biedy.

      Usuń
  11. Wstyd przyznać, ale nie znałam tego sposobu. Dzięki Elu, że mnie nauczyłaś. Mój M się ucieszy. Ja natomiast lubię takie delikatne rosołowe mięsko,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu jaki wstyd, uczymy się całe życie a i to....niewiele umiemy :)

      Usuń
  12. Ciekawy pomysł. Wart wypróbowania. U mnie często mielę i robię pierogi. Spróbuję następnym razem zrobić wg Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czasem zbieram , mrożę a później robię pasztet.

      Usuń
  13. Zrobię takie, jak woli Twój mąż - być może zadowolę podniebienie mojego "kucharza"... Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny sposób na mięsko po rosole. Bardzo fajny skład panierki.
    Też mam swój patent na takie mięsko :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Elu obiadek wspaniały :-) z chęcią taki zrobię :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny patent :) Podkradam przepis na panierkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę koniecznie zrobić taką sałatkę, bo wygląda przepysznie, a tak coś mnie wzięło dzisiaj na ziemniaczki z taką sałatką. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz jesień bogactwo warzyw i owoców , a więc można szaleć z surówkami i sałatkami.

      Usuń
  18. No i świetny pomysł na wykorzystanie mięsa z rosołu! Spróbuję kiedyś ten sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale wspaniałe żarełko Elu :) jak ja to lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy sposób na wykorzystanie gotowanego mięsa, chociaż u mnie daje mięso gotowane jest zjadane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To można powiedzieć Agnieszka że należysz do szczęściarzy, nikt nie wybrzydza:)

      Usuń
  21. Fajny sposób na inną wersję kurczaka :) Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pomysły na mięso z rosołu zawsze wskazane. Danie wyglądana bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)