>

wtorek, 20 października 2015

Spaghetti, skrzydełka, borowik,masło i jarmuż czyli prosty obiad w krótkim czasie.





   Już kiedyś wspominałam o mojej miłości do masła, takiego dobrego,
 prawdziwego minimum 80% tłuszczu. Nie używam go specjalnie dużo, taka normalna paczka ( 200 g)
starcza mi na dwa - trzy tygodnie.
Uwielbiam ten smak, aromat jaki się uwalnia podczas smażenie.
Nie potrzeba wielu przypraw, aby nadać wyrazu daniu, masło i mięso
doskonale się uzupełniają.
A jeszcze niedawno odkryłam, że smażąc na maśle, nie potrzebujemy zbyt wiele soli, 
to co jest w nim to już ma znaczenie.



8 skrzydełek
łyżka masła
borowik
łyżeczka słodkiej papryki
sól i pieprz do smaku
2 liście jarmużu
10 pomidorków
200 g spaghetti 
łyżka skórki z cytryny


Skrzydełka przecinamy na stawach, posypujemy papryką z każdej strony. Na patelni rozgrzewamy masło i obsmażamy skrzydełka ( bez końcówek) z każdej strony.



 Po dokładnym obsmażeniu mięsa ,wrzucamy borowika pokrojonego w paski.
 przykrywamy i dusimy do miękkości. Grzyby można zamienić na inne, jakie tam mamy lub lubimy.



Jarmuż oddzielamy od łodygi rwiemy na kawałki.Makaron gotujemy al dente i wprost z wody przekładamy na patelnię z mięsem. Posypujemy skórką, pieprzem i dokładnie mieszamy, aby dokładnie pokrył się sosem powstałym z resztek wody jaka spłynęła z makaronu i smaków z masła i smażonego mięsa. Na koniec dodajemy pomidorki ( można je pokroić) i jarmuż. Przykrywamy na chwilę aby wszystko razem się zagrzało.





Z tą solą to już według uznania, ale słone spaghetti i z masła doskonale wystarczą.
Prosty, szybki i bardzo smaczny posiłek w trzy kwadransy, a może i krócej. :)




49 komentarzy :

  1. Pyszny obiadek. Wygląda bardzo apetycznie. Miłego dnia Elu. Ja też lubię smak masła :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masło ma to coś w sobie, czego nie da żaden inny tłuszcz. Miłego wieczoru kochana ::))

      Usuń
  2. Wspaniałe danie.Znów łatwizna i na pewno smaczna:) Elu, często korzystam z Twoich szybkich dań, przyznam, że brak czasu i więcej buziek do wyżywienia (przez jakiś czas tak będzie) spowodował niechęć do gotowania. Myślisz, że to się zmieni. U Ciebie na blogu znajduję inspiracje:)
    Nie lubię już gotować, jeszcze ogród nie sprzątnięty przed zimą, a ja w garach!
    No, ponarzekałam sobie:)) Buziak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Aniu że jestem pomocna. Sama lubię proste, szybkie dania ponieważ kuchnia wcale nie jest moim ulubionym miejscem.
      Wiem, że czasem trudno się przełamać czy zmobilizować, ale jak mus to mus. Może to mało pocieszające, ale ktoś to musi zrobić. Teraz jak będę coś obmyślać będę miała Cię na uwadze:)) Buziole

      Usuń
  3. Pyszna kombinacja smaków, palce lizać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo smacznie :) uwielbiam szybkie dania :) Gratuluję pomysłu!

    OdpowiedzUsuń
  5. czasami proste i szybkie danie wychodzą lepiej niż te wykwintne:)
    gdybym nie była juz po obiedzie to pewnie bym się wprosiła:D
    buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkowicie się z Tobą Reniu zgadzam. Człowiek się napina, nadyma i nic z tego nie wychodzi. Kiedyś dekorowałam tort, chciałam aby wyszedł taki wycackany a wychodziła maszkara. I zbierałam i znów dekorowałam wszystko na nic. Wkurzyłam się, to co było na torcie rozmazałam dłonią, popaćkałam byle jak. Ty wiesz jaki ładny wyszedł, jak się wszystkim podobał. :)) Buziole

      Usuń
  6. U mnie masła idzie bardzo dużo. Danie podoba mi się bardzo, sama nie skomponowałabym tak udka z makaronem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś w ogóle nie używałam masła do smażenia, miałam uraz z dzieciństwa. Teraz idzie mi z nim coraz lepiej.

      Usuń
  7. Prosty obiad i w krótkim czasie ale na talerzu jest wszystko co potrzebne :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Prosty ale ile w nim fajnych smaków... pyszny i kolorowy obiadek Elu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Prosto i smacznie, czyli tak jak lubię :)
    Fajny pomysł z tym przełożeniem makaronu na patelnię. Dzięki temu bardziej przejdzie smakiem potrawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak i z wody i resztek mąki z gotowania robi się ciekawy sos. :)

      Usuń
  10. Prosty obiad? Ojj, przecież to prawdziwa uczta dla podniebienia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. może i prosty obiad, ale pyszny nie do pomyślenia;) tyle w nim smaków!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyczne spaghetti, super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Coś dla mnie- mięsko w dobrym towarzystwie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się Basiu, towarzystwo wzajemnej adoracji :)

      Usuń
  14. Wspaniała propozycja, tez dzisiaj zajadałam się jarmużem:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Odpowiedzi
    1. W prostocie siła...moje ulubione powiedzenie :)

      Usuń
  16. O, to jest naprawdę bardzo ciekawe danie! Nigdy nie łączyłem makaronu z kurczakiem, a szkoda, bo najwyraźniej warto xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to błąd, wielki błąd...jak mogłeś pominąć tych dwoje razem ?:))

      Usuń
  17. Nie znalazłam w tym roku nawet jednego borowika a ty Elu namieszałas tu tyle dobroci, ze palce lizać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie się trafiło uzbierać raz jeden w tym roku aż 15 sztuk. Część poszła na suszenie do rosołku będą, a te okrawki poszły na obiad.

      Usuń
  18. Prosty, ale jaki pyszny! Mogłabym jeść takie danie codziennie :) Szkoda, że już tak późno i nijak nie można wszamać kurczaka :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. przez te zdjęcia zgłodniałam :P uwielbiam spaghetti :)

    OdpowiedzUsuń
  20. smakowity obiadek :), a kostkę masła zużywam tak samo długo jak i ty :)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)