>

środa, 18 listopada 2015

Prosty kurczak z cytrusami i imbirem w sosie pomidorowym.



Tak przygotowana potrawa nie tylko rozgrzewa,
co o tej porze roku jest bardzo wskazane. Ale także podkręca metabolizm, 
to zaś mile widziane o każdej porze roku.
Do tego ogólnie całość nie jest ani zbyt tłusta, ani kaloryczna.



3 udka 
2 - 3 mandarynki (zależy od wielkości)
łyżeczka imbiru
łyżeczka czerwonego pieprzu
0,5 łyżeczki  soli
3 łyżki octu balsamicznego
łyżka cukru trzcinowego
łyżka masła


Sos:
0,5 szklanki keczupu
łyżeczka skórki z cytryny






Czyste mięso dobrze osuszamy i tniemy na mniejsze kawałki. Ja tak średnio tnę na trzy.
Lepiej przechodzi marynatą i szybciej się smaży.
Mandarynki dokładnie myjemy i razem ze skórką kroimy w plastry.
Wkładamy je do naczynia, zasypujemy imbirem, pieprzem, solą i cukrem. Dodajemy ocet i wszystko dokładnie mieszamy.



Taką właśnie marynatą nacieramy mięso i odstawiamy najlepiej na noc, a najmniej na 2 godziny.
Na patelni rozgrzewamy masło i obsmażamy mięso z każdej strony.



Gdy jest już rumiane, zalewamy resztkami marynaty i dusimy pod przykryciem do miękkości.
Wyjmujemy mięso i odparowujemy zawartość patelni, powstały tłuszcz (  a zrobi się go sporo) zlewamy. Widelcem rozgniatamy środki mandarynek, skórki wyrzucamy.



Zalewamy kilkoma łyżkami wody, dodajemy keczup i skórkę otartą z cytryny.
Mieszamy, gotujemy pod przykryciem jakieś pięć minut, aby nam wszystko odmokło
i powstał aromatyczny sos.



Podajemy z czym tam kto lubi...surówka, ryż, makaron czy też ziemniaki.
Delikatny kurczak bardzo mocno zyskuje na smaku dzięki przyprawom, choć nadal to delikatne mięso. Za to sos jest kwintesencją całości, w nim zawarte jest wszystko.



49 komentarzy :

  1. sos pomidorowy z pomarańczą już jadłam i bardzo mi smakował, ale z mandarynką <
    Eluś to połączenie jest bardzo intrygujące i pewnie spróbuję - tylko co na to mój M, który mandarynek nie lubi?
    buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniuś a weź mu powiedz że to takie zabiedzone pomarańczki :)) Buziole

      Usuń
    2. A ja jeszcze takiego zestawienia nie jadlam, ale skoro polecacie, to coś w tym musi być :-)

      Usuń
    3. Bożenko polecam i nawet ręczę za smak :)

      Usuń
  2. Brzmi ciekawie ale nie wiemy czy imbir przypadłby nam do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo smaczny przepis na kurczaka :) z mandarynkami jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też nie próbowałam jeszcze stosować mandarynek do tego typu dań, ale chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm wygląda smakowicie! Bardzo lubię takie aromatyczne przepisy! Chętnie wypróbuje zapisuję sobie przepis!
    Pozdrawiam Cię i zapraszam w wolnej chwili również i do mnie:
    www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ten sposób zagościł na dłużej, domownicy są zadowoleni a i długich godzin nie trzeba spędzać przy garach :)

      Usuń
  6. Kochana jakie to danie musi być aromatyczne :-) mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mięsko z kurczaka wygląda bardzo apetycznie.
    Wszystkie przyprawy, mandarynka sprawiają, że jest aromatyczne.
    Elu zauważyłam, że z udek nie zrywasz skóry.
    Czy tłuszcz znajdujący się pod skóra wytopi się?
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo można, ale tu się tak mocno wytapia, a później jak w opisie zlewam tłuszcz, że można zaszaleć :) Pozdrawiam również

      Usuń
  8. Lubię wymyślne mięska! A ten kurczak właśnie taki jest:) Bardzo podoba mi się tytuł "prosty kurczak":) Ela, on nie jest prosty już same cytrusy dodają mu inności. Muszę wykorzystać przepis, podoba mi się:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ee tam Aniu, prostota jak nie wiem co. Wymyślne to mają wymyślne składniki, przyprawy a tu wszystko w zasięgu ręki. Polecam bo smaczny :)

      Usuń
  9. Bardzo ciekawy pomysł na kurczaka, wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo smakowicie to danie wygląda.Kurczak z mandarynką na pewno dobrze smakuję,jak z pomarańczą /może nawet lepiej/.Dodatek imbiru mnie przekonuje,przecież robi się coraz chłodniej:) Przepis godny wypróbowania. Dzięki Eluś:))**
    Część Twoich przepisów mam spisanych w zeszycie,a część w zakładce na komputerze.Wolę zeszyt,bo w najmniej odpowiednim momencie mogę nie mieć internetu :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja Grażynko niby owoc podobny, a jednak smak nieco inny. O to widzę Ty przygotowana na każdą ewentualność :) Pozdrawiam serdecznie :**

      Usuń
  11. mniam wygląda przepysznie :) uwielbiam takie połączenie smaków :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Cojeden przepis to lepszy serdeczności pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Mogłabym się do Ciebie wprosić na obiad? Połączenie drobiu z owocami jest wprost idealne:))))

    OdpowiedzUsuń
  14. Pysznie rumiame mięsko :) paluszki lizać!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Sos super. Spróbuję tego połączenia smaków, bo jest bardzo ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sos był wyśmienity, choć to brzmi mało skromnie ale to prawda :)

      Usuń
  16. Pyszne. Dzięki za przepis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Z cytrusami nie jadłam kurczaka. Chyba nadszedł czas takiej wersji spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu spróbuj, owoce i mięso zawsze się lubią :)

      Usuń
  18. Już tyle Twoich przepisów "kurczakowych" wypróbowałam i każdy był super, że i na tego się chętnie skuszę. Przy okazji mi przypomniałaś, że czas zaopatrzyć się w imbir. Muszę to zrobić czym prędzej, bo idą zimna podobno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolina jest mi niezmiernie miło, że korzystasz z moich przepisów i uważasz je za udane :)
      A imbir....tak wielka pora na niego.

      Usuń
  19. Elu czyżby ten kurczak się do mnie uśmiechał na talerzu:)? Pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  20. Kurczak w sam raz na zimowy obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie taki był zamiar, na zimę na jesień... :)

      Usuń
  21. wszystko mi tu pasuje - i mandarynki, i imbir, i kurczak;) pozostaje wypróbować;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Elu kurczak po prostu znika w oczach-bardzo apetycznie przyrządzony

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten przepis, mnie mięsożercy!!! bardzo się podoba. Kopiuję na Barbarę:-)

    OdpowiedzUsuń
  24. To jest coś w sam raz trafiającego w moje gusta. Uwielbiam kurczaka, uwielbiam owoce cytrusowe i uwielbiam takie połączenia!

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)