>

środa, 4 listopada 2015

Prosty sernik na biszkoptach.




Sernik jak każde kulinarne cudo ma multum przepisów,
 a nawet wariacji w jego tworzeniu.
Mnie ostatnio też naszło na....sernik, ale taki z twarogu, mielonego własnoręcznie,
 a nie z gotowej masy  z wiadra. Nie, ja nie twierdzę że po wiadro nie sięgam.
Czasem też idę na łatwiznę, jednak tym razem było inaczej....





1,3 twarogu półtłustego
250 mil śmietany kremówki
6 jajek
2 łyżki świeżej skórki otartej z cytryny
3 łyżki soku z cytryny
4 łyżki manny
2 łyżki mąki ziemniaczanej
3/4 szklanki cukru
cukier waniliowy
szczypta soli
150 g okrągłych biszkoptów
0,5 szklanki wiórków kokosowych

Polewa:
2 łyżki masła
łyżka kakao
2 łyżki cukru
pół łyżeczki kawy
łyżka oleju



Dużą blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i układamy ciasno biszkopty. Ja użyłam resztek jakie zalegały mi w kuchni, co widać na załączonym obrazie. :)



Twaróg mielimy dwukrotnie, przekładamy do dużego garnka. Dodajemy  śmietanę, cukier waniliowy, sok i skórkę z cytryny oraz połowę cukru. A następnie wbijamy po jednym żółtku i ucieramy na gładką masę. Na koniec dodajemy mannę i mąkę, dokładnie mieszamy. Białka z solą ubijamy na sztywno, a gdy piana już nie wypada z naczynia utrwalamy ją resztą cukru. 
Dodajemy do masy twarogowej na trzy tury, aby nam piana nie opadła tylko się ładnie w masie rozprowadziła.




 Następnie wylewamy na biszkopty, wierzch posypujemy wiórkami.
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni, a po 10 minutach zmniejszamy temperaturę do 160 stopni i tak pieczemy około 80 minut.





Składniki na polewę umieszczamy w rondelku i podgrzewamy aż do połączenia się składników.
Bywa tak że....czasem polewa się rozwarstwia lub jak kto woli warzy, wtedy wystarczy tylko dodać łyżkę mleka lub wody. 
Ja czasem lubię poratować się sokiem pomarańczowym.
Nabiera wtedy ciekawego smaku. I taką polewą delikatnie dekorujemy zimne ciasto.
Dla mnie sernik rewelacja, nie dość że prosty to do tego smaczny . Masło doskonale zastąpiła śmietana, która nie dość że ma o wiele mniej tłuszczu to jeszcze nada ciastu takiej wilgoci i delikatności. Którą niestety zazwyczaj ciasto traci gdy masło całkowicie zastygnie.



65 komentarzy :

  1. Każdy serniczek skradnie nasze serce :D Wydłubałybyśmy tylko biszkopty bo nie jesteśmy ich fankami, ale to tylko taka nasza fanaberia xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozwalam grzebcie sobie dziewczyny do woli, ja też mam swoje zboczenia :))

      Usuń
  2. Elu, czy ja się mogę wprosić na pół blachy takiego sernika?:) Tak dziś za mną chodzi jak nie wiem co.. Piękny serniczek- pyszne i z kokosem, ach cieknie ślinka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mariola nie ma sprawy, wbijaj śmiało. Jest tylko jeden feler....została sama blacha :))

      Usuń
  3. Narmalnie rozpusta ;-) ...ale jak szalec to szalec ...w sobote sama zaszaleje i skorzystam z przepisu ... Pozdrówki Pani Elu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A pewnie jak kraść to miliony, jak szaleć to z sernikiem. :))) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Mniam, ale apetyczny! Dobrze że też mam w lodówce sernik bo az się obśliniłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smacznie wygląda te serniczek :) Pomysł zastąpienia masła śmietaną świetny :) Jak tu się nie skusić ... :))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Grażynko naprawdę warto, śmietana się znakomicie sprawdza i tłuszcz zbyteczny :):***

      Usuń
  6. A ja się właśnie zajadam sernikiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam sernik :)
    Ten musi być pyszny z filiżanką herbaty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kawa, herbata, kakao....wszystko smakuje wybornie. :)

      Usuń
  8. Serniiczek palce lizać:) zwyczajny a jednocześnie nadzwyczajny:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię takie domowe i proste serniki :) Cudny ci wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowny serniczek :-) bardzo fajnie go sobie wymyśliłaś :-) z chęcią bym taki zjadła, chociaż kawałeczek :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł ze śmietaną podpatrzyłam kiedyś w jakimś programie i tak sama postanowiłam spróbować.

      Usuń
  11. no i po co ja tu wchodziłam:(
    dawno nie miałam serniczka a ten wygląda puszyście i pysznie
    Buziaki Eluś, podbieram kawałek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Reniu nie dramatyzuj, dasz radę na pewno masz coś super smacznego w lodówce już ja to wiem:))

      Usuń
  12. Taki serniczek to ja rozumiem ;) Mój mąż uwielbia, więc przepis zapisuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że mężowi będzie smakował :)

      Usuń
  13. serniczek jak marzenie! prawdziwy, najprawdziwszy;) czasem kupuję serek w wiaderku, mam dwie zaufane marki - w składzie tylko twaróg i to tłusty, sernik się udaje z nim zawsze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Julianna:) Ja też czasem kupuję wcale się tego nie wypieram, ale po analizie składu. Czasem są takie wiadra że serem tego nijak się nazwać nie da :)

      Usuń
  14. Elu, Ty dobrze wiesz, że czym, jak czym, ale sernikiem nie pogardzę nigdy!! zabieram pół blaszki tego cudeńka!!! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko w końcu jesteś ciasteczkowy potwór :))

      Usuń
  15. Sernik Ci wyszedł Elu wspaniale i dobrze, że z twarogu-ja taki lubię najbardziej

    OdpowiedzUsuń
  16. A moja ulubiona wariacja na temat sernika to ten z brzoskwiniami w środku i koniecznie bez czekolady :-) Tak czy inaczej to moje uubione ciasto i czasami zastępuje mi jeden posiłek, bo ser to przecież bardziej nabiał a nie słodycze, prawda? ;-) (a czekolada to warzywo, hehe, i frytki też)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy Bożenko ma swoje mniejsze lub większe zboczenia :) Tak sernik to samo zdrowie, a czekolada jak dobrej jakości też nie zaszkodzi. Z tymi frytkami bym polemizowała, ale na upartego..... :)))

      Usuń
  17. Pyszny serniczek Elu :) to ja porywam kawałeczek...

    OdpowiedzUsuń
  18. Odpowiedzi
    1. To ciasto zawsze wiąże się ze wspomnieniami z dzieciństwa :)

      Usuń
  19. Bardzo lubię serniki. Częstuję się kawałeczkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Serniczek niebo w gębie! Ja już od paru lat nie używam sera z wiaderek, to nie jest ten sam smak sernika. Jak serniczek to tylko z prawdziwego mielonego w domu sera :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się różnica jest. ale czasem jakieś odstępstwo jest dopuszczalne :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  21. Wygląda perfekcyjnie, chętnie wpadnę na kawałeczek, serniki uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam Małgosiu :) na następny wypiek :)))

      Usuń
  22. Serniczki to są takie cudeńka, które można jeść i jeść i jeść...
    U nas w domu ogólnie zawsze sami mielimy twaróg na sernik, całe życie ja to robię :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Taki spód zawsze robię do sernika na zimno. Przy tradycyjnym to dla mnie spore zaskoczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do pieczenia też się nadają, osobiście bardzo lubię sobie tak ułatwiać pracę. :)

      Usuń
  24. Uwielbiam wszystkie serniczki a Twój wygląda cudnie :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Joasiu, również zasyłam pozdrowienia :)

      Usuń
  25. Dawni nie jadłam sernika, a ze ostatnio odkryłam pyszny ser ze Strzałkowa, to będzie on godny aby upiec go tak pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Upodobania i gusta kulinarne się zmieniają wiem coś o tym :)

      Usuń
  26. Proste przepisy są najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)