>

wtorek, 5 stycznia 2016

Pierogi leniwe całkiem zdrowy, szybki i łatwy posiłek.




Nim jednak przejdę do przepisu, najpierw będę się "mądrzyć". :P
Z tymi leniwymi różnie bywa, widziałam przepisy gdzie dodawane także są do nich ziemniaki.
Ale niestety, to nie są pierogi leniwe. Leniwe to kluski robione z:
mąki, jaj i twarogu. Nazwa pierogi pochodzi od składu takiego jak na pierogi z serem, 
a leniwe bo robione na szybciocha.
I stąd cała ta zabawna nazwa.
Jeśli dodamy ziemniaków, wtedy to już  będą kopytka z twarogiem,
wiem, że w niektórych domach tak się je robi-ło i nadal nazywa.
Skąd taki ten popularny dodatek?
Ano w ten sposób gospodynie radziły sobie biedą lub
brakami w sklepie, zawsze łatwiej było zdobyć ziemniaki niż dobry nabiał.
Czyli potrzeba matką wynalazków. 😋





200 g twarogu półtłustego
jajko
łyżka cukru brzozowego
łyżeczka soku z cytryny
 łyżeczka skórki z cytryny
3 - 4 łyżki mąki ziemniaczanej
2 łyżki manny
woda i sól do gotowania
łyżka wiórek koksowych






  Do miski wkładamy twaróg, wbijamy jajko i rozgniatamy widelcem.
Dodajemy sok i skórkę z cytryny oraz cukier i dokładnie wyrabiamy.
Można użyć zwykłego cukru, albo cukru waniliowego jak tam kto lubi.




Ilość skrobi jest zależna od konsystencji twarogu.
Jeśli jest wodnisty trzeba tej mąki więcej, jeśli mocno odciśnięty mniej.
Dalej postępujemy jak przy kopytkach czyli formujemy wałek i tniemy po skosie.
Jak mam wenę robię jeszcze kratkę widelcem, a jak ktoś ma totalnego lenia
może zrobić leniwe mega leniwe czyli kłaść ciasto łyżką wprost do
osolonego wrzątku z łyżką oleju.




Tak jedne jak i drugie gotujemy  bardzo wolno pięć minut od wypłynięcia na wierzch.
Na suchej patelni prażymy wiórki, do momentu aż się ładnie zrumienią.
Taka okrasa jest bardzo ciekawym, chrupiącym  akcentem i dodatkiem do
prostych, lekko słodkich klusek, które chętnie jedzą duzi i mali.
Proszę zwróćcie uwagę jak mi się udało uchwycić duszka ( dymek ) nad talerze. :)







10 komentarzy :

  1. Takich leniwych jeszcze nie próbowałam. Super przepis Elu. Pozdrawiam serdecznie :-))

    OdpowiedzUsuń
  2. awesome post :)
    Have a nice weekend! Kisses :

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  3. super proste i smaczne polecam

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze takich nie robiłam,więc dzieki za przepis i zabieram go do kuferka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny przepis! Pozdrawiam!:))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam,są idealne,dziękuję i rozsławiam : http://uelizki.blogspot.com/2016/09/pierogi-leniwe-sprawdzony-przepis.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Ups. Zapomniałam co najważniejsze- zapytac o zgodę.Zatem czy mmoże ten przepis pozostać na moim blogu czy usunąć?
    elizka seniorka pozdrawia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może, jasne że może, dla mnie to prawdziwa przyjemność :)

      Usuń
  8. Elu jak to dobrze że zamieściłaś ten przepis bo akurat mi zostało trochę białego sera i zastanawialam się co zrobić / ja teraz coś mam kłopot z wrzucaniem na społeczność jedno ciasto mi się udało wrzucić a drugie już nie /ważne że jest na blogu pozdrawiam serdecznie i życzę następnych super przepisów

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)