>

środa, 23 marca 2016

Roladki z brzoskwinią i makaron z prażonym sezamem.





Choć moje kubki smakowe nie wróciły do formy po chorobie,
a apetyt pozostawia wiele do życzenia to jednak coś trzeba jeść i czymś karmić rodzinę.
To danie śmiało można nazwać wersją dla chorych, ale nie tylko
osoby z niedomaganiami zjedzą je ze smakiem.

2 piersi z kurczaka
paczka suszonych brzoskwiń
1/3 łyżeczki pieprzu cayenne
łyżka masła
2 łyżki sezamu
szczypta soli
2 porcje grubego makaronu







Mięso rozbijamy na dwa cienkie płaty. Z każdej strony oprószamy solą i pieprzem cayenne.
Na środku kotleta układamy podwójny rządek z brzoskwiń. 
Krótsze brzegi składamy do środka i rolujemy zgrabną roladkę.Układamy łączeniem do spodu
i odkładamy na 20 min aby całość stężała.




Na suchej patelni prażymy sezam, aż się ładnie zarumieni
 i zacznie uwalniać charakterystyczny zapach.
Zdejmujemy sezam na talerzyk, a na patelni rozgrzewamy masło 
i układamy roladki ( łączeniem do spodu) smażymy wolno aż się ładnie zarumienią i
w całości przesmażą. Gotowe przekładamy na talerz aby sobie odpoczęły,
a do tłuszczu ze smażenia wkładamy makaron ugotowany al dente.
Chwilę podgrzewamy, aby cały smak z mięsa przedostał się na makaron.
Taki ,,omaszczony" lekko makaron nakładamy na talerze,
na środku układamy roladkę, a całość posypujemy prażonym sezamem.
Nie neguję tego, że tłuszcz jest nośnikiem smaku i jest nam także bardzo potrzebny 
w codziennej diecie. Jednak to wcale nie znaczy, że posiłek
musi ociekać tłuszczem aby był smaczny i apetyczny.


19 komentarzy :

  1. Witam! Świetne przepisy, wyglądają bardzo smaczne :) będę wpadać, częściej i szukać inspiracji... do tej pory korzystałam z http://kcalmar.com/blog/ ;) może i Ciebie zainspiruje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Makaron tagliatelle pasuje do drobiu. Roladki z suszoną brzoskwinią świetny pomysł.
    Jestem pewna, że skorzystam z twojego przepisu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie wyglądają w środku:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak jest sezam to ja już jestem w siódmym niebie - ostatnio go pokochałam i mam ochotę dodawać go do wielu potraw. A roladki z brzoskwinią to dla mnie coś zupełnie nowego. Ciekawa inspiracja - do wypróbowania w mojej kuchni niebawem. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wnętrze wygląda naprawdę znakomicie. Całe danie super się ze sobą łączy :) Wyobraźnia działa pyszne cuda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawet pisać nie muszę...mniam:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajne te roladki, takie wiosenne danie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Elusia to chyba dla mnie przygotowałaś te roladki:)
    pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeśli to jest wersja dla chorych, to poproszę dla mnie porcyjkę, bo ja trochę niedomagająca jestem ostatnio. Taki sezam dodaje super aromatu i smaku do tego dania. Pomysł bardzo fajny. Lekkie, wiosenne danie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Połączenie mięsa z owocami zawsze mi smakowało.
    Na święta życzę w takim razie zdrówka i pełnej formy kubków smakowych oraz słoneczka! pozrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. roladki pyszne, ale makaron z dodatkiem sezamu mnie kusi:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale to danie wygląda apetycznie.
    Jak serwowane w restauracjach :) Mniam ...

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe połączenie :) Kusi mnie żeby spróbować w końcu połączyć mięso z owocami :) Pozdrawiam i życzę zdrowych i radosnych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tę roladkę muszę wypróbować! Ale już pewnie po świętach.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dla mnie to same pyszności!!!
    WESOŁYCH ŚWIĄT :)))

    OdpowiedzUsuń
  16. jeszcze takiej roladki nie próbowałam, ciekawe połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam takie połączenie ! :) Pyszności!!!

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)