>

czwartek, 7 kwietnia 2016

Kuskus z owocami na słodko.




Na początku tygodnia dostałam maila
z zapytaniem czy kuskus można też jeść na słodko?
I jeśli tak, to ta Osoba chciała jakąś podpowiedź, propozycję.
Wszystko można, cukier ( choć go nie użyłam) tak samo jak sól, pieprz,
kawa czy kakao jest przyprawą. 
Nigdzie nie jest powiedziane, że nie można ww rzeczy łączyć,
podawać, doprawiać z mięsem, mlekiem czy też innym produktem.


szklanka mleka lub wody
2 łyżki otrębów owsianych
1/3 szklanki kuskus 
5 suszonych daktyli
łyżka soku z cytryny
szklanka pokrojonych  owoców
szczypta soli





Mleko ( czy też wodę jak tam kto woli) gotujemy.
Daktyle kroimy na drobno ( 6 - 8 części) i wrzucamy do zagotowanego już mleka.
Wcześniej istnieje ryzyko, że nam się skwasi.




Dodajemy szczyptę soli, otręby kuskus mieszamy i zostawiamy
 pod przykryciem na kilka minut. 
Owoce to już sprawa gustu, smaku lub tego co akurat mamy.
Ja miałam truskawki, kiwi, pomarańcze i pestki granatu.
Te większe kroimy w grubszą kostkę, aby były wyczuwalne.




Do kuskus dodajemy sok z cytryny, on nada nam takiej lekkiej ostrości.
A następnie wsypujemy owoce, mieszamy i gotowe.
Można zjeść zaraz po przygotowaniu, albo zapakować i
zabrać ze sobą na wynos.
Jeśli chodzi o otręby są niewyczuwalne.




Posiłek, prosty, szybki i smaczny, a do tego pełen witamin i błonnika.
Świetnie się sprawdzi jako samodzielny posiłek lub deser.
Choć jako deser to porcja dla dwojga jak nic. :)




36 komentarzy :

  1. Apetyczny deser wnukom bedzie smakował pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinno smakować, dzieci lubią kolory :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Wszystkie kasze z chęcią jadamy na słodko, nawet gryczaną niepaloną tak lubimy przygotowywać :) Owoce super się tutaj wpasowują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuskus jest dość a nawet bardzo delikatny i szybko przejmuje smak otoczenia :)

      Usuń
  3. Zwykle na słodko jadam jaglanki, a tu proszę - fajna propozycja także z kuskusem, którego również bardzo lubię. Zdrowo i... kolorowo :) Czyli tak,jak najbardziej lubię na wiosnę... i nie tylko! :) Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, słodycz przywarła bardziej do jaglanej, ale tak też można. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. ale namieszałaś:D
    ale fajny przepis, wypróbuję na córach, bo jak bym kaszkę podała mojemu mężowi to byłby foch jak nic
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. Już od rana mnie atakujesz pysznościami :D Pięknie to wygląda mniami :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaaaa? To straszne. :))) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Nie jadłam jeszcze kuskusu z owocami, ciekawe połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczerze mówiąc nigdy nie próbowałam takiego połączenia ale chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze Justynko, że za pierwszym razem ja też byłam mile zaskoczona :)

      Usuń
  8. Przydałaby mi się taka porcja witamin :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Prawdziwa witaminowa rozkosz, jak dla mnie jako deserek idealne, poproszę jedną porcję do biureczka pod oknem :)
    Pędzę po rozpiskę na bułeczki nadziewane, bo zdążyłam zapomnieć ...
    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko deser, lekkie drugie danie albo kolacja. Co tam kto woli :)
      O widzę bułeczki mają wzięcie :)) Miło, miło. Buziole :**

      Usuń
  10. Deser idealny. Wygląda bardzo apetycznie, kolorowo i wiosennie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny blog, prawdziwa kopalnia wiedzy! skorzystałam już z niejednego przepisu!:)
    polecam każdemu!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za uznanie i przemiłe słowa. Czytelnik który powraca to najlepszy dowód na to że ta praca ma sens. Dziękuję raz jeszcze i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Do tej pory przyrządzałam kuskus tylko w wersji słonej, ostrej, jako dodatek do drugiego dania. Świetna propozycja na kuskus w całkiem innej odsłonie ! :) Na pewno wypróbuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak większość z nas jada kuskus na słono, jednak tak na prawdę daje on nam wiele możliwości. :)

      Usuń
  13. lubię kasze na słodko :) są fajne do zabrania do pracy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przywarły do kasz stereotypy z którymi warto walczyć.

      Usuń
  14. Tęsknię za latem, żeby takie jedzono móc jest bardzo często :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj i ja też. A ta pogoda za oknem taka przygnębiająca.

      Usuń
  15. Bardzo fajny pomysł, chętnie skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie dość że słodko to latem zapachniało :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tu dopiero wiosna, ale co tam niedługo i lato zawita :) Pozdrawiam

      Usuń
  17. Bardzo podoba mi się taki pomysł na kuskus :)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)