>

niedziela, 10 kwietnia 2016

Praliny dla dorosłych z kaszką dla dzieci.





Jak widać tytuł z lekka przewrotny, żeby nie powiedzieć groteskowy.
Jednak mimo dziwnego składu, a jeszcze dziwniejszego tytułu, to COŚ uważam za 
całkiem udany wyrób. Choć słodki ( nawet bardzo) to bez cukru i tłuszczu.
Zabierałam się doz robienia tych pralinek - trufli dość dawno,
ale najpierw mnie powaliła choroba, a później wiosna,
rozleniwienie i tak mi jakoś zeszło. :)




ciemny rum ( niepełna szklanka)
duży banan
3 łyżki kakao
0,5 szklanki kaszki błyskawicznej dla dzieci
kilka ciastek zbożowych
wiórki i kakao do obtaczania





Rodzynki zalewamy rumem ( tak około 1 cm ponda owoce) zamykamy szczelnie
i odstawiamy do lodówki na co najmniej dobę.
Moje stały trochę dłużej i wypiły prawie cały rum, zrobiły się duże i soczyste.
Tak namoczone rodzynki wykładamy na sito i zostawiamy aby 
lekko ociekły z nadmiaru płynu.





Następnie wrzucamy do malaksera i miksujemy, aż powstanie masa
przypominająca powidła. Banana obieramy łamiemy na kawałki
i miksujemy aż nie będą widoczne jego białe kawałki.




Następnie kakao i tu polecam użyć łyżki w pierwszym etapie, 
aby sobie nie zabrudzić całej kuchni i siebie przy okazji.
Wsypujemy kaszkę i miksujemy razem przez chwilę.
Teraz należy odczekać jakieś 10 min aby kaszka rozmokła
i ściągnęła nadmiar wilgoci.
Jeżeli masa nadal będzie rzadka to dodajemy pokruszone ciasteczka
i miksujemy, aż uzyskamy taką konsystencję, która da się formować.




Nabieramy po łyżce masy i wilgotnymi dłońmi formujemy kulki.
Które obtaczamy w kakao albo w wiórkach kokosowych.
Praliny są jak powinny mocno rumowe, słodkie i kakaowe.
Kilka takich i przy mojej ekonomicznej głowie
można iść spać. :)

PS Jeśli ktoś nie ma ciastek, można użyć większej ilości kaszki.



36 komentarzy :

  1. U mnie w domu właśnie stwierdzono, że Twój przepis zostanie wprowadzony w życie :D Ciekawe, czy będą wyglądały tak smakowicie jak Twoje na zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę być nieskromna i napisać...słuszny wybór :))
      A tak poważnie, nic skomplikowanego na pewno się udadzą oby też smakowały :)

      Usuń
  2. Ten płyn z rodzynek poproszę! Jest wspaniały!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, dużo lepiej smakował jak przed rodzynkami :)

      Usuń
  3. kaszka dla dzieci z rumem- no musi być pysznie :D
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reaniu a kto szaleńcowi zabroni??? :)) Buziole

      Usuń
  4. rodzynki nas nie przekonują do siebie ale w takich pralinach pewnie by uszły a kto wie! może byśmy je pokochały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu akurat rodzynek nie czuć, że one tam są...jest masa i tyle. Ale można je zastąpić czymś innym co się lubi, śliwki, daktyle, żurawina...

      Usuń
  5. Nie lubię słodyczy z alkoholem, ale dla tych pralinek zrobię wyjątek! Wspaniale się prezentują :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja za alkoholem nie przepadam, ale za to w słodyczach lubię jak jest.

      Usuń
  6. 18 skończone już troszkę temu, więc jak najbardziej się na takie praliny pisze. A kaszka dla dzieci mi w żadnym razie nie przeszkadza, baaa... nawet ją bardzo lubię. Szkoda tylko, że mój malakser się zepsuł :(
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to Madziu możesz się śmiało częstować. :) Maszynka do mięsa z drobnym sitkiem też się sprawdzi. Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Bardzo lubię takie słodkie pyszności z rumem. Ja nazywam je truflami. Robię bez banana, ale wypóbuję chętnie !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też można je tak nazwać, ale nie chciałam aby jakiś koncern ścigał mnie o kradzież. :)

      Usuń
  8. Jestem za. Praliny przepyszne i bardzo kuszące :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niedawno szukałam takiego przepisu w internecie, a tu proszę - u dobrej znajomej jak znalazł!!! Pozdrawiam Elu zajadając Twojego wyjątkowego murzynka :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A było szukać, nie można zapytać? :))
      O proszę jak się powodzi, murzynka się jada. Fajnie, cieszę się niezmiernie.Życzę smacznego :)

      Usuń
  10. Elu ale super słodkości :-) zapisuje sobie i z chęcią takie zrobię. Buziolki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, są naprawdę dobre i jeśli % w takiej ilości można uznać za zdrowe to też :) Buziole

      Usuń
  11. Wiosna - cudowna sprawa, a tak łatwo się przeziębiamy. Ja tydzień temu wyszłam z przeziębienia. Życzę Ci zdrówka Elu :)
    Pralinki urocze. Z chęcią przepis wypróbuję. Dla mnie dodatek alkoholu w słodyczach nie jest problemem. Lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Agnieszka, ostatnio się dowiedziałam że dojście do siebie po grypie może trwać do ośmiu tygodni. Brr....
      Ja też lubię alkohol w słodyczach, nie lubię pić, ale w deserach mi smakuje. :)

      Usuń
  12. Na pewno smaczne dzieki za przepis pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Praliny wyglądają kusząco. Wow, ślinka mi cieknie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kusiły, kusiły aż wszystkie zostały zjedzone :)

      Usuń
  14. Bardzo sprytne praliny, chętnie się poczęstuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pytanko:kaszka błyskawiczna to może być np.kaszka mleczno-ryżowa bobovita czy kaszka manna błyskawiczna?Chciałam je zrobić ale tutaj mam zagwozdkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To była taka najzwyklejsza kaszka mleczno- ryżowa.:)

      Usuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)