>

piątek, 29 kwietnia 2016

Wytrawne ,,markizy'' czyli nadziewane placki otrębowe.





Wszyscy szykują się do majówki.
A nasz długi majowy weekend to takie niepisane prawo,
kiedy z wielką pompą wszem i wobec rusza sezon grillowy.
I jak już się wszyscy najedzą tych pyszności,
mniej lub bardziej tłustych proponuję dać odetchnąć wątrobie.
Takim lekiem na pewno będzie moja propozycja.
Co wcale nie znaczy że nie można ich sobie zrobić,
o każdej innej porze roku, wcale nie cierpiąc z przejedzenia. :)




2 jajka
2 łyżki maślanki
4 łyżki otrębów owsianych
sól i pieprz do smaku
szczypta sody

Oraz:
pomidor
chuda wędlina





Jajka wybijamy do naczynia, dodajemy maślankę,
 sól i pieprz i dokładnie razem mieszamy.
Na koniec dodajemy otręby i szczyptę sody, mieszamy ponownie 
i odstawiamy na 2 min aby otręby lekko zebrały nadmiar wilgoci.
A ciasto zrobiło się gęste.




Pomidora obieramy ze skórki i kroimy w dość grube plastry.
Można sobie zrobić podwójne nadzienie, czyli z szynki i pomidora,
ja tam wolę oddzielnie i to najlepiej tylko z pomidorem.
Na suchą, gorącą patelnię wykładamy placuszki z 2 łyżek, 
na środku układamy nadzienie i przykrywamy resztą ciasta.




Smażymy bardzo wolno pod przykryciem, po obróceniu już bez.
Mnie z tego składu wyszła taka porcja i powiem Wam, że zjadłam dwa,
trzeci został na później, tego nie da się zjeść więcej.
Jak sobie już zjemy takie puszyste, nadziewane  placuszki,
należy pamiętać o piciu wody, otręby lubią wodę.
aby mogły czynić swoją powinność w układzie pokarmowym. 
Prosto, szybko, smacznie i do tego zdrowo.
Czego chcieć więcej? 


Życzę Wam udanego wypoczynku i  dużo słońca. :)





45 komentarzy :

  1. Wspaniałe zdrowe placusie !!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam te placuchy kiedyś jadłam na Dukanie muszę chba do nich powrócić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te Na Dukanie trochę inne były, ale coś z tej bajki :)

      Usuń
  3. mniam :)
    robiłam ale z wędlinką, było nieco mniej zdrowo, ale też pysznie
    miłego weekendu,buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Renia jak wędlina chuda to też ok. Buziole miłego również :**

      Usuń
  4. A jak się to rozkłada kcal na 1 kanapeczkę ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak plus minus 120 kalorii na jedną sztukę, pod warunkiem że będzie z pomidorem.

      Usuń
  5. Świetny przepis :) Na pewno przyda się podczas majówki :) Jako, że fanką grilla nie jestem chętnie przetestuje i wszyscy będą mi zazdrościć :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podczas majówki i po, zawsze można się pokrzepić takim zestawem :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  6. Oooo, ale fajne. Ja poproszę kilka. Najlepiej jutro, po powrocie z działki. Idę na ognisko. Na grilla trochę dla mnie niestety za zimno. Dobrze, że słonecznie ma być :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety....nie było zimy, a i wiosna nas nie rozpieszcza, wciąż zimno że brr....

      Usuń
  7. Fajne są te placki, takich nie miałam okazji jeść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ewunia, nie dość że proste to jeszcze pożywne i zdrowe.

      Usuń
  8. Dzisiaj wypróbuję te pychotki. Udanego majowego weekendu Elu :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę smacznego Beatko, dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Po obżarstwie długo weekendowym będzie jak znalazł. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Robią wrażenie. Mniam ...
    Zjadłabym ze smakiem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Elu biorę w ciemno, bardzo fajny pomysł :-) miłej majówki :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale super. Ja takze biorę w ciemno!

    OdpowiedzUsuń
  13. Zwykle tego typu placuszki jadam na słodko, a tu taka fajna propozycja - aż miałoby się ochotę zrobić wersję wytrawną. Z pomidorkiem musi być pychaaa! No i zdrowo, otrębowo :) Pozdrowionka cieplutkie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj tak jest, że jak placuszki to na słodko, ale tak wcale nie musi być. :) Pozdrawiam Madziu :)

      Usuń
  14. Smaczne i apetyczne mniam.....pozdrawiam w maju

    OdpowiedzUsuń
  15. Super pomysł :) Trzeba będzie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Swego czasu na diecie, jadłam często takie placki ale nigdy ich nie nadziewałam :) Zdrowo i pysznie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tamte bywały na białkach z domieszką twarogu i ja ich specjalnie nie lubiłam. Te po modernizacji są dużo lepsze. :)

      Usuń
  17. Pyszności. Ponieważ jem otręby to taki placek będzie strzałem w "10"
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, otręby są wskazane w każdej diecie. Pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Robiłam te placki.Po usmażeniu na placki kładę sałatkę z dodatkiem sosu czoskowego. Są pyszne.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też można, też się sprawdza :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  19. bardzo fajny pomysł z tymi plackami :)

    OdpowiedzUsuń
  20. O jak ładnie się pomidorek wpasował :D Przekrój jest bardzo apetyczny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomidorek to taki gość gdzie się wszędzie umie wpasować :))

      Usuń
  21. Muszę wypróbować, bo wyglądają smakowicie. Wyglądają na szybką przekąskę, a ostatnio bywam tak zagoniona, że każdy taki przepis się przyda.

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)