>

piątek, 6 maja 2016

Prosta przekąska z ciasta francuskiego.






Najpierw odrobina przechwałek.
Przed chwilą dowiedziałam się, że zajęłam III miejsce
w konkursie jaki zorganizował Majonez Kielecki pt ,, Przepis na sławę''.
Czy jestem zaskoczona? Tak, była masa ciekawych przepisów,
liczyłam że może jakieś wyróżnienie...
A tu proszę, moja pasta sezamowa zdołała się załapać na
przysłowiowe pudło, a z nią i ja. ;)
I tak zyskałam komplet garnków Tefal.
Sam przepis zaprezentuję jak dotrze do mnie nagroda. 







Ja jak pewnie większość z Was uwielbiam ciasto francuskie.
Napisał do mnie Pan Andrzej, prosząc o słoną przekąskę
na męskie spotkanie, która nie sprawi mu większych problemów.
Nie będę ściemniać, że jestem taki pracuś i sama robię ciasto francuskie.
 Nie, ja zwyczajnie kupuję w Biedronce i zawsze mam mały zapas w zamrażarce.
A za co je tak bardzo lubię? Za moc możliwości jakie ma w sobie.


opakowanie ciasta francuskiego
szklanka orzeszków ziemnych
szklanka startego żółtego sera
jajko
jeśli orzeszki nie były solone to szczypta soli






Rozwijamy ciasto, przecinamy na pół, aby powstały
dwa długie paski ciasta. Równomiernie każdy  posypujemy serem i orzechami,
 zostawiając na jednym z dłuższych brzegów centymetr wolnego ciasta.
I ten brzeg smarujemy jajkiem, na nim będziemy kończyć rolowanie.
I tak zwijamy ciasno, układając łączeniem do dołu.
Całość ponownie smarujemy jajkiem, aby nam się ładnie zrumianiło.
Za pomocą ostrego noża kroimy 2 - 3 cm krążki, układamy  ( na płasko) na blasze
wyłożonej papierem  do pieczenia.
Wstawiamy do nagrzanego piekarnika (200 stopni)
 i pieczemy aż się  ładnie zarumienią.
I tak mamy szybką, smaczną przekąskę. 
Smak można regulować serem, każdy inaczej smakuje 
i tym samym nadaje innego smaku przekąsce.
Mam nadzieję Panie Andrzeju, że do piwa na męskim spotkaniu 
sprawdzi się doskonale. :)
Można podać same, świetnie także  smakują jako dodatek
do zupy  lub barszczu, taka namiastka pasztecików.







39 komentarzy :

  1. Będą próbować ,na imprezę działkową ..pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będą smakować :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Bardzo przypadł mi do gustu ten przepis. Zrobię dla moich gości imieninowych. Pozdrawiam Joanna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że goście będą zadowoleni :)

      Usuń
    2. Gratuluję wygranej, czy już dotarła?

      Usuń
    3. Nie, dopiero się dowiedziałam. Ma być dostarczona wciągu 14 dni roboczych.

      Usuń
    4. Osobiście bardzo mi smakuje z wędzonym serem, jak dla mnie smakuje dużo lepiej niż ze zwykłym.

      Usuń
  3. Gratuluję dostania się na pudło :)
    Ja nigdy nic nie robiłam z ciasta francuskiego :) ... ale ja bardziej kibic jestem niż zawodnik w tej dziedzinie to nie dziwota.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gotowe ciasto aż się prosi...wykorzystaj mnie. :)))

      Usuń
  4. Bardzo gratuluję nagrody. Czekamy na przepis :)
    Lubię przekąski z ciasta francuskiego. Można z niego czarować cuda. Ciekawa propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Agnieszka. :)
      O tak ciasto daje wiele możliwości i samo w sobie jest cudne.

      Usuń
  5. Gratuluję Elu! Co do przekąski to chętnie bym przekąsiła ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Oluś :) Częstuj się a śmiało :)) Pozdrawiam

      Usuń
  6. Gratuluję serdecznie :)) Przekąska świetna!

    OdpowiedzUsuń
  7. Oja, gratuluję, przepis musi być nieziemski, skoro elazl na pudło wraz z jego autorką, moje gratulacje ! A ciasto francuskie genialnie wykorzystałaś i chętnie takie wszamię, choć menem nie jestem i piwa nie pijam :-) Cmok jak smok :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Bożenko, udało mi się wgramolić. :))
      Znakomicie smakuje pod wodę :)) Buziole

      Usuń
  8. Swietna przekąska zaraz notuje pozdrawiam majowo

    OdpowiedzUsuń
  9. Elu gratuluje serdecznie wygranej!!! A przekąskę wykorzystam za tydzień na grilla :D

    OdpowiedzUsuń
  10. i znowu napiszę, że proste przepisy często są najsmaczniejsze :)
    gratuluję nagrody :)
    buziaki na weekend

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ......dokładnie tak Renato W.... :)
      Dziękuję i serdecznie pozdrawiam, byziole

      Usuń
  11. Uwielbiam mieć ciasto francuskie pod ręką w lodówce, bo można z niego wyczarować nie lada smakołyki :) Na taką przekąskę z chęcią bym się połakomiła :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się Madziu, daje bardzo wiele wiele możliwości, tylko robić i kosztować. Pozdrawiam

      Usuń
  12. Jeszcze z orzeszkami :) to musi być przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratulacje :)
    Przekąska bardzo smaczna z pewnością.

    OdpowiedzUsuń
  14. Gratuluję kochana, twoje pomysły są cudowne :-) a ta przekąska bardzo mi się podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Marzenko za te miłe słowa :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  15. Elu gratuluję wygranej.Przekąska jest apetyczna.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Małgosiu, pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  16. Ciasto francuskie jest uniwersalne :) Świetnie łączy się z róznymi dodatkami ale ser i orzeszki? ekstra pomysł :D

    OdpowiedzUsuń
  17. orzechy i ser - fajne połączenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Na pewno super sprawa, a orzeszki i ciasto uwielbiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Widzisz Elu, umknął mi bardzo fajny post. Bardzo lubię cisto francuskie. Trochę nie rozumiem tego rolowania i wykrajania:) Ale jak będę robiła to może zrozumiem:)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)