>

piątek, 13 maja 2016

Wiosenna pasta z sezamem - Laureat w konkursie ,, Przepis na sławę".






Jak wspominałam tydzień temu,
zajęłam trzecie miejsce w konkursie zorganizowanym przez
Majonez Kielecki , tzn ja i moja pasta.
Tak jak obiecałam, po dotarciu nagrody opublikuję
nagrodzony przepis.
A więc dziś dostałam komplet garnków Tefal, 
zestaw produktów Majonez Kielecki 
oraz list z gratulacjami.







3 jajka ugotowane na twardo
3 łyżki majonezu Kielecki
3 łyżki serka 
2 łyżki sezamu
5 rzodkiewek 
0,5 szklanki szczypiorku
łyżka skórki otartej z cytryny
sól i pieprz do smaku
4 kromki ciemnego pieczywa 
4 liście sałaty






Na suchej patelni prażymy sezam aż się ładnie zarumieni 
i zacznie charakterystycznie pachnieć.
To co się uruchomi w procesie podgrzewania, 
uczyni z tych małych nasionek prawdziwą perfumę całej potrawy.





Jajka obieramy i rozgniatamy widelcem , aby sobie ułatwić pracę
dodajemy majonez i serek u mnie był Bieluch. Wówczas masa zrobi się 
bardziej plastyczna i podatna na rozgniatanie.




Gdy jej struktura będzie w miarę jednolita dodajemy sezam, skórkę z cytryny,
pokrojoną w kostkę rzodkiewkę, szczypiorek,
doprawiamy do smaku solą i pieprzem. 




I to tyle, w prosty sposób mamy szybką, aromatyczną, 
smaczną, wiosenną pastę do kanapek.
A rozsmarowana na liściu sałaty, ułożonym na ciemnym pieczywie
jest prawdziwą rozkoszą dla podniebienia. 
Często mniej znaczy więcej, nie trzeba wcale długiej listy,
skomplikowanych procesów przygotowawczych, 
aby stworzyć, a później zjeść coś fajnego. 




39 komentarzy :

  1. Jeszcze raz gratuluję :) pasta super! Dodatek sezamu wymiata :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze raz Elu gratuluję. Pasta rzeczywiście bajecznie pyszna. Nie dziwię się, że wygrałaś nagrodę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszka, chyba nawet lepiej smakowała niż wyglądała :)

      Usuń
  3. Elunia gratulacje, bardzo smaczną sałatkę zrobiłaś -:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję raz jeszcze, pasta świetna, zasłużona nagroda ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję :) Wygląda apetycznie, przetestuję na pewno. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nawet smakowała :) Pozdrawiam i dziękuję :)

      Usuń
  6. Gratulacje! Pasta wygląda niezwykle apetycznie i chętnie skorzystam z przepisu. Uwielbiam sezam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ewa choć prosta to jednak smaczna, też go lubię :)

      Usuń
    2. Zrobiłam wczoraj, zjedliśmy i myślę, że wkrótce zrobię znowu :)

      Usuń
  7. Kochana gratuluję :-) a pasta bardzo fajna :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluje!apetyczna pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Eluniu gratuluję serdecznie :)
    a takie pasty to ja baaaaaaaaaaaaaardzo :D
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratuluję, super :) A sezam naprawdę bardzo lubię i stanowczo za rzadko go jadam. Pasta pierwsza klasa :) A jaki ładny ma kolor. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię sezam a taki prażony to już w ogóle.Dziękuję Madziu i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Rzeczywiście czuć tutaj wiosnę :) Pysznie!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Moje gratulacje Elu, a pasta super!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratulacje Elu wygranej. Wg mnie powinnaś zdobyć I miejsce! Sałatkę wypróbuję i wiem, że się nie zawiodę, pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo dziękuję Beatko. Największą nagrodą jest jak ludzie sięgają po moje przepisy i później po nie wracają. To dopiero radość. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  14. Faktycznie wiosna na kanapkach :D Apetycznie i kolorowo wyglądają, że aż chce się zjeść kilka na raz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inaczej być nie może w końcu mamy maj :)

      Usuń
  15. Nagroda niczego sobie. A Twoje kanapeczki przypomniały mi, że pora na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Gratuluję i życzę kolejnych sukcesów :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Super przepis!!! Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepis jest fantastyczny, dobrze, ze do niego dotarłam. Dla mnie najsmaczniejsze sa te pasty/ sałatki, których liczba podstawowych produktów ( bez przypraw i np. majonezu ) nie przekracza 5 sztuk i to by się zgadzało :)
    Buziole :)
    Ps. Skąd Ty się dowiadujesz o tych wszystkich konkursach ??????????

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)