>

poniedziałek, 9 maja 2016

Zapiekane jabłka z ryżem i orzechami pod bezą.




Zazwyczaj  robi się ryż z jabłkami i to z dużą
dawką cynamonu. Ale dlaczego nie zrobić odwrotnie,
tzn jabłek z ryżem? Postanowiłam zaszaleć i spróbować takiej wariacji.
Jak widać na załączonym obrazie, deser wygląda całkiem nieźle.
Przy tym jest smaczny, zdrowy i pożywny. 
Nie dałam tradycyjnie cynamony, ale skórkę z pomarańczy i sok.






szklanka ugotowanego ryżu ( u mnie jaśminowy)
4 twarde jabłka jabłka
2 białka 
3 łyżki orzeszków ziemnych
szczypta soli
łyżeczka soku z cytryny
1,5 łyżki cukru ( u mnie brzozowy)
łyżka soku z pomarańczy
łyżeczka skórki otartej z pomarańczy







Z jabłek odcinamy kapelusiki i wydrążamy je w środku, tak aby została
około 1 cm ścianka, aby jej nie przerwać. 
Białka ze szczyptą soli ubijamy na sztywno , na koniec utrwalamy cukrem.
Piekarnik nastawiamy na 190 stopni i nagrzewamy.
Orzechy siekamy drobno.





Do ryżu dodajemy soki, połowę orzechów, skórkę  i połowę piany,
 delikatnie mieszamy.
Taką masę napełniamy jabłka, robiąc na szczycie mały brzuszek.





Wstawiamy do nagrzanego piekarnika na około 20 minut, 
jak owoce ładnie pociemnieją i nabiorą pieczonej barwy, delikatnie wyjmujemy.




Na każdym brzuszku nakładamy czapeczkę z piany i posypujemy orzechami.
Piekarnik podkręcamy do 200 stopni i podpiekamy aż się góra ładnie zarumieni.
Podajemy po lekkim ostudzeniu. 
I tym sposobem mamy smaczny, lekki, aromatyczny i zdrowy deser, a nawet mały posiłek. :)



31 komentarzy :

  1. Oj Ty Elu zaraz jakąś kolejna nagrodę za ten pomysł zbierzesz :)
    Cudny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszka oby, oby wcale bym się nie pogniewała :))

      Usuń
  2. Wspaniały pomysł! Ale te jabłuszka świetnie wyglądają, przeurocze są :)

    OdpowiedzUsuń
  3. tak pyszne jabłuszko to ja z chęcią zjem :) super połączenie moich ulubionych składników :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko odmówić. a jak się zacznie to już samo leci :)

      Usuń
  4. Słodka rozpusta, jabłuszka pełne smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo...mniam, jakie apetyczne jabłuszka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. niby deser, a jest też czym pojeść :)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak to ja mogę ryżykować, bo wiem, że to ryżyko mi zasmakuje. Super pomysł. A jak pięknie wygląda. Mogłabym przekąsić teraz takie nadziane jabłuszko na drugie śniadanko. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu za piękne słowa :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. Czy to jest ten wygrany przepis ?
    Czy te jabłka można na zimno, bo wszystkie owoce na ciepło to u mnie wywołują szczękościsk, a wygląda tak apetycznie, że chętnie bym wszamała :)
    Cieplutko pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie Bożenko, wyróżniony przepis był wcześniej. To placuszki z ryżem i jabłkami. A ten bierze udział w akcji która nadal trwa. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Cholera, ja to jednak mam zaległości, ale ... mam i powód ...

      Usuń
  9. Jakie pyszności :))) Super :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Rzeczywiście pycha i zdrowo:) a ja gdy zobaczyłam tę bezę to byłam zaskoczona, że beza jest zdrowa:) ale w takim wydaniu na pewno. Muszę zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Podoba mi się ten deserek :-) przypomina mi taką zapiekankę, którą robiła nam mama :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś tak robiły mamy całe blachy ryżu z jabłkami :)

      Usuń
  12. Świetne jabłuszko, pyszny a jakże prosty deser.

    OdpowiedzUsuń
  13. Niby klasyk ale w ekstra ciekawej formie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetnie wygląda i na pewno równie dobrze smakuje. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. mmmmmmmmm kuleczka rozkoszy! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z chęcią zjadłabym takich pyszności!

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)