>

piątek, 3 czerwca 2016

Placuszki twarogowe z sosem truskawkowym.





Jak ja kocham czerwiec!
Zaczynają się owoce, najpierw truskawki,
później czereśnie, jagody, śliwki...itd.
Ach można wymieniać i wymieniać.
Oprócz tego że można się nimi zajadać na świeżo,
to także można sobie eksperymentować na różne sposoby.
Ja dziś proponuję placuszki serowe z truskawkami
w formie sosu.






200 g twarogu półtłustego
150 g serka (u mnie Bieluch)
łyżka cukru waniliowego
--//--   --//--  brzozowego
jajko
2 łyżki many
łyżka mąki ziemniaczanej
1/4 łyżeczki sody



Sos:
 kg truskawek
1 - 2 łyżki miodu





Wszystkie składniki na packi miksujemy razem na gładkie ciasto
i odstawiamy na 10 - 15 minut aby sobie odpoczęło.
A dokładniej chodzi o to aby manna napęczniała
i zebrała nadmiar wilgoci.






Smażymy na suchej patelni, na bardzo niewielkim ogniu.
Uprzedzam, tu potrzebna jest cierpliwość i łopatka do przewracania .






Placuszki są delikatne i łatwo je uszkodzić, a więc widelec się nie sprawdzi.
Połowę truskawek miksujemy i doprawiamy do smaku miodem,
chyba że ktoś woli czymś innym.





Drugą połowę kroimy na cząstki i dodajemy do tych zmiksowanych.
Gorące placuszki podajemy z zimnym sosem.
Proste i smaczne, a do tego na czasie.
Placuszki najlepiej smakują jak są ciepłe, później tracą na swojej atrakcyjności.
Ja osobiście bardzo lubię ciepły sernik, a więc te placki
są wprost stworzone dla takich smakoszy albo dziwaków. :)






45 komentarzy :

  1. Pychotki!! zapisuje przepis do zeszytu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne placuszki.Pozdrawiam -:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Póki ciepłe tak, później jak pisałam tracą na urodzie :)

      Usuń
  4. O, ale fajnie, że można je smażyć na suchej patelni. Pyszności Elu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I za to właśnie uwielbiam sezon truskawkowy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam! Właśnie wypiłyśmy koktajl truskawkowy i szkoda, że nie zrobiłyśmy takich fajnych placuszków do niego :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyśmienite placuszki. Uwielbiam. A sos truskawkowy stanowi wspaniałe dopełnienie. Mniam :) Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmiało można napisać doskonały tandem :)

      Usuń
  8. na leniwe weekendowe śniadanie w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Twoje placuszki, jak zawsze mega apetyczne i te truskawki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam wszystkie składniki i tak mnie kusi, żeby zrobić sobie jutro takie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepis zabieram na placuszki smakowicie wyglądają.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. No i mam pomysł na śniadanko! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie twarogowe bardzo lubię. A truskawki ? Przepadam. Twoim nikt by się nie oparł takie są kuszące:-) magnoliarozmaryn

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie też placuszki he he i tez z truskawkami :)))) Uwielbiam takie :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem na tak! I też bardzo się cieszę, że sezon owocowy się rozkręca, będzie pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ile placuszków wyjdzie z tych składników? :)

    OdpowiedzUsuń
  17. No widzisz, robie wycieczkę po blogu i znajduje rzeczy, które mi umkneły:) Jutro robie placuszki z dodatkiem jabłek!

    OdpowiedzUsuń
  18. Takim pysznym placuszkom na śniadanie wręcz nie sposób się oprzeć! ^_^

    OdpowiedzUsuń
  19. Ile wychodzi placuszków z podanych składników? Mąż lubi wszelkie placki, piesek kocha, a ja też bym pojadła. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli dobrze pamiętam to wyszło ich siedem. :)

      Usuń
    2. Zrobiłam z podwójnej porcji i wyszły przepyszne. Zjedliśmy z sosem karmelowym. :)

      Usuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)