>

niedziela, 19 czerwca 2016

Sałata z kurczakiem i truskawkami.





Sezon truskawkowy w pełni,
ogromna ilość gatunków, rozmiarów tego owocu
zaspokaja najwybredniejszych klientów.
Koktajle, ciasta, desery to norma, ale może tak warto
się przełamać i sięgnąć po coś z truskawką w wersji wytrawnej?
Jestem przekonana, że to czerwone maleństwo na pewno się sprawdzi.





300 g piersi z kurczaka
garść sałaty
1/2 ogórka
szklanka truskawek
łyżka sezamu



Marynata:
1/4 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki suszonego czosnku
1/4 łyżeczki pieprzu cayenne
łyżeczka melasy trzcinowej
2 łyżki oleju kokosowego 
sok z połowy pomarańczy





W naczyniu mieszamy składniki na marynatę.
Czyste mięso mocno dziurawimy widelcem, to nam skróci czas marynowania.
Odstawiamy w chłodne miejsce na godzinę.






Rozgrzewamy patelnię i układamy na niej pierś, bardzo wolno smażymy.
A do marynaty wkładamy czyste i suche truskawki.
Gdy się mięsko ładnie zrumieni , obracamy na drugą stronę, podlewamy
łyżką marynaty i przykrywamy.
To nam da gwarancję, że filet nie będzie w środku surowy.





Usmażonego przekładamy na deskę aby  się zamknął ( 5 - 8 min),
a na patelnię wylewamy truskawki z całą zawartością.





Posypujemy sezamem i podgrzewamy 20 - 30 s, nie dłużej.
Po takim czasie zachowują jędrność , a zarazem są ciepłe i aromatyczne.
Kurczaka kroimy w paski, układamy na sałacie z ogórkami,
całość polewamy truskawkami z sosem i sezamem.
I tym sposobem mamy na talerzu kumulację smaków.
Pikantne, lekko słodkie i kwaskowate od truskawek.
Jak dla mnie wszystko jest dobrane w takim proporcjach, że nie ma
chaosu , ale jest wyrazistość i smak.

Naturalne zdrowe produkty można znaleźć w sklepie internetowym









39 komentarzy :

  1. PYSZNOŚCI.
    FAKTYCZNIE, TRUSKAWEK POD DOSTATKIEM WYPRÓBUJE TWÓJ SPECJAŁ.
    MILEJ NIEDZIELI:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie trzeba wypróbować :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Bardzo fajne połączenie :)Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bosko musi to smakować! Kurczak i owoce świetnie pasuje Elu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudnie wygląda, na pewno jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A to ciekawe połączenie smakowe - jak znam Twoje przepisy, z pewnością warte wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolina :) każdy mój przepis jaki robię nie jest tylko takim do zrobienia na raz, staram się aby były one takie , że chce się do nich wracać. :)

      Usuń
  6. teraz dość często dodaję truskawki do sałatek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmmm... Ja dopiero od niedawna łączę mięso z owocami i dla mnie to połączenie chyba jeszcze za odważne, czytam przepis i zupełnie go nie czuję :-) Ale używam już brzoskwiń, żurawiny, jabłek i ananasa ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc wszystko przed Tobą Bożenko. Tu się nie da poczuć , tu trzeba zrobić i spróbować. Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Kurczak moje ulubione mięsko, z truskawkami to super połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana, dla mnie nowość. Ja tak nie jadłam kurczaka :) Zaciekawiłaś mnie Elu. Łączę mięso z owocami, ale z truskawkami jeszcze nie próbowałam :) Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety truskawki w takich połączeniach są niedoceniane, a szkoda bo są bardzo wdzięczne :)

      Usuń
  10. Ojojoj ależ to cudeńko ;) mięsko i truskawki to coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe połączenie z truskawkami :) Te owocki nie są bardzo słodkie ale mają fajny odświeżający smak więc dlaczego by nie połączyć ich z mięsem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z przyprawami już nie są takie słodkie, zyskują odrobinę pikanterii.

      Usuń
  12. Lubię takie ciekawe połączenia smakowe. Kurczak i truskawki? Czemu nie :) Jeśli smakuje tak jak wygląda to ja się piszę! Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie Madziu , czemu nie, a smakuje i to bardzo :) Pozdrawiam

      Usuń
  13. Eluś wiesz że ja to lovam :D
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  14. Zrobię na imprezę to danie.Muszę zaskoczyć znajomych czymś nowym.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam że powinno smakować i to bardzo :) Pozdrawiam

      Usuń
  15. Kochana pyszne połączenie smaków :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie smaki na liściu można powiedzieć. :)

      Usuń
  16. Super połączenie, podoba mi się bardzo. Trafiłaś w moje gusta :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Elu to Ty potrafisz zrobic zawsze cos pysznego swietne polaczenie kurczaka z truskawka pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Wandziu, ktoś może to nazwać wydziwianiem, ale ja uważam że trzeba być otwartym na nowe kompozycje smaków i korzystać z tego co jest akurat dostępne. A że czasem jest to kuchnia eklektyczna cóż.... :))

      Usuń
  18. Bardzo ciekawe połączenie. Smakować musi obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo oryginalny pomysł, ale wiem z własnego doświadczenia, że kurczak ze słodkim łączy się bardzo dobrze. Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)