>

poniedziałek, 13 czerwca 2016

Sałatka z ananasem i tortellini.





Ta sałatka jak większość moich potraw
powstała z potrzeby chwili i jak większość takich wynalazków,
podpinam do grupy udanych.
Prosta, szybka zbieranina tego co akurat znalazło się w półce.
Mało krojenia, krótki czas przygotowywania, a mamy
pełną michę smacznej, pożywnej sałatki.






słoik marynowanego selera
puszka ananasa
paczka tortellini ( u mnie trójkolorowe)
0,5 szklanki szczypiorki
300 g chudej szynki 
2 łyżki majonezu
1 łyżka serka ( u mnie Bieluch)
czarny pieprz do smaku







Tortellini gotujemy al dente tak jak zaleca producent.





Selera odciskamy i kroimy na mniejsze kawałki,
aby nie był taki długi i ciągnący się.
Ananasa i szynkę kroimy w kostkę podobnej wielkości.
Wszystkie składniki wkładamy do dużej miski i mieszamy,
razem z przestudzonymi tortellini.






Serek mieszamy z majonezem, aby zelżyć sos,
lekko doprawiamy pieprzem.
Dodajemy do sałatki i ponownie mieszamy.
Uważam że ta sałatka należy do tych co to nadają się do
spożycia zaraz po przygotowaniu.






Nie wymagają tzw leżakowania, ilość pieprzu jest sprawą indywidualną.
I choć ostatnio panuje moda żeby nie powiedzieć głupawka,
na  wszystko domowe, to ja uważam że.....
Warto mieć zapas takich gotowych produktów w dobrej jakości ,
po które można sięgnąć w chwili gdy nas dopadnie
kulinarna niemoc, albo zwyczajny leń.
Równie dobrze sprawdzą się gdy nas odwiedzą niespodziewani goście,
których wypada czymś poczęstować. 
Jeśli się tylko da, warto ułatwiać sobie życie. :)





35 komentarzy :

  1. Sałatka wyglada bardzo smacznie.Pozdrawiam Elżbietko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu, również pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Pyszna i pożywna :) Ostatnio przekonałam się do połączenia ananasa z szynką i innymi składnikami na słono. I teraz nie wiem czy bardziej smakuje mi on w deserach czy w daniach wytrawnych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ananas jest świetny i choć dość słodki to świetnie się komponuje.

      Usuń
  3. Pychota i wygląda wspaniale !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię sałatki z ananasem, zawsze są takie świeże :)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. Po prostu wspaniale zrobie na pewno pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię dodatek w postaci ananasa do sałatek :) Są wtedy takie delikatne. Nigdy chyba jednak nie jadłam sałatki z tortellini. To dla mnie nowość, zresztą bardzo apetyczna. Chciałabym spróbować :) Pozdrowionka serdeczne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam Madziu do wypróbowania, naprawdę warto :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Sałatka ładnie wygląda ale my nie lubimy ani selera marynowanego, ani ananasa z puszki a tym bardziej szynki :P Mimo to sałatka ciekawie połączona i wiele osób pewnie ją zachwala :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, wybaczam o gustach się nie dyskutuje wiem coś o tym :)

      Usuń
  8. Jakoś nie mam odwagi kupić gotowego tortellini. Wiele lat temu kupiłam, wyrzuciłam i uraz pozostał. Może teraz robią lepsze :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam podobnie Agnieszka, kupiłam raz bardzo dawno i tak się zraziłam, że powiedziałam więcej nie kupię. Jakiś czas temu jadłam u znajomych i mi posmakowały, były fajne, zwarte, lekko twarde. I mogę powiedzieć, że są dobre :)

      Usuń
  9. Takie zestawienie to jedna z moich ulubionych sałatek, pyszności kochana :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super połączenie składników, sałatka świetna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na taką szybką to naprawdę świetna :)

      Usuń
  11. Wygląda na pożywną i smakowitą....mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja taką sałatkę bez sera bardzo ja lubię i często robię. Spróbuję Twój przepis Elu.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie przepadam za serem w sałatkach. Pozdrawiam i życzę smacznego :)

      Usuń
  13. Czyli mówisz sałatka z gatunku, jak bigos na winie ? Nieźle Ci się nawinęło, wygląda niezwykle apetycznie, adoptuje więc w całej okazałości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak Bożenko, bez wybrzydzania :) Bierz śmiało na uciechę domownikom :)

      Usuń
  14. Świetna sałatka. W moim przepisie nie ma serka ale to Twój pomysł.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja daje serek ponieważ jest lżejszy od majonezu, nie zakłóca jego smaku, a sos zyskuje na lekkości. Pozdrawiam :)

      Usuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)