>

wtorek, 28 czerwca 2016

Strudel z ciasta francuskiego i mięsa, czyli pomysł na resztki.





Zazwyczaj resztkowe przepisy 
proponowałam w poniedziałek, ale dziś wyszło inaczej.
Czy ważny dzień? Nie, ważne aby smakowało,
dało się szybko zrobić i nic uległo zmarnowaniu.



opakowanie ciasta francuskiego
około 0,5 kg mięsa z rosołu
2 jajka
sól  i pieprz do smaku
ząbek czosnki
łyżeczka majeranku
łyżka manny





Mięso oddzielamy od kości i albo bardzo drobno kroimy,
albo miksujemy, ja stosuję drugi wariant.
Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek,
przyprawy, mannę , jajko i dokładnie wyrabiamy. 
Rozwijamy ciasto ( ja używam tego z Biedronki)
smarujemy jajkiem, aby nadzienie nam ładnie przywarło
do opakowania. Rozprowadzamy masę mięsną na cieście
zostawiając 2  cm wolnego na jednym z dłuższych brzegów.






Rolujemy, nie za ciasno wiadomo ten wypiek
potrzebuje miejsc aby się rozwarstwić.
Kończymy zwijanie na wolnym od mięsa brzegu.
Układamy na blasze wyłożonej papierem łączeniem do dołu.




Całość smarujemy resztką jajka i cienkim nożem, robimy delikatne
nacięcia na powierzchni rolady. Wstawiamy do piekarnika
nagrzanego do 190 stopni i pieczemy około 30 - 40 minut.






Doskonale na zimno, jak i na ciepło.
Jako dodatek do barszczyków, żurków i innych takich.
Równie dobrze można podać z sałatką, albo zjeść samo. 
I tak to można wykorzystać dowolne gotowane mięso i zrobić z niego
całkiem nowe danie.





27 komentarzy :

  1. Tak nam z mężem zasmakowały te leniwe, że weszły do naszego jadłospisu już na stałe.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że posmakowały :) Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Bardzo fajnie się upiekl. Wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne wyszło choć się nie zapowiadało :)

      Usuń
  3. Ale smakowity ;) wspaniale się prezentuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę Spróbować tego przepisu.Bardzo lubię ciasto francuskie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Małgosiu, niewiele pracy a sporo przyjemności :) Pozdrawiam

      Usuń
  5. Pyszny! Uwielbiam :) idealny, chrupiący i smaczny :) Dawno nie jadłam strudla na słono. Mniam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawie się prezentuje :) Świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny pomysł. Na pewno go wykorzystam. Co niedziele zostaje mięso z rosołu i przeważnie robię sos. Ten pomysł jest o wiele lepszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest ten sam problem, rzadko kiedy zejdzie.

      Usuń
  8. Czosnek i majeranek do mięska z kurczaka bardzo lubię dodawać. Ja czosnku to bym dała 4 razy więcej. Ale ja to mam fioła na jego punkcie. Już to Elu chyba zauważyłaś :) :) Podoba mi się pomysł. Buziaczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj zauważyłam Agnieszka że go lubisz:) Buziaki

      Usuń
  9. Pyszny pomysł Elu na fajne danie :-) pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Idealny pomysł na resztki :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Super, mniam ... takie mięsko z ciastem. Place lizać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Akurat mam w lodówce 2 opakowania tego ciasta francuskiego!
    Jutro zabieram się do gotowania :D

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)