>

środa, 13 lipca 2016

Placki ziemniaczane z pikantnym twarożkiem i warzywami.





W Wielkopolsce powiedzieliby, 
że to placki z gzikiem, ale póki co siedzę na śląsku.
I jak już to powiedzmy, że to syr. :))
Jak zwał tak zwał, dla mnie to nieistotne.
Ważne że bardzo lubię, odpowiadają mi lepiej niż
te z sosami i mięsem.






Placki:
2 kg ziemniaków
2 jajka
 średnia cebula
sól i czarny pieprz do smaku
olej do smażenia.

Twarożek:
0,5 kg twarogu półtłustego
mały kubek jogurtu naturalnego 
młoda cukinia
pół szklanki szczypiorku
2 ogórki gruntowe
10 rzodkiewek
2 ząbki czosnku
1/3 łyżeczki pieprzu cayenne
sól i czarny pieprz do smaku
łyżka skórki otartej z cytryny






Obrane ziemniaki ścieramy na drobnych oczkach razem z cebulą 
i przekładamy na sito.
Dostałam kiedyś maila z zapytaniem po co tak,
nie lepiej dodać mąki?
Można dodać, ale to już nie będą czyste placki ziemniaczane, to raz.
A dwa takie placki są czystą potrawą bezglutenową i jest jeszcze trzeci
bardzo ważny powód....takie placki nie pryskają przy smażeniu.
Jak dla mnie pierwszy i trzeci powód są najważniejsze.
Odsączone ziemniaki wkładamy do miski, dodajemy przyprawy i jajka.
Delikatnie wylewamy wodę po ziemniakach, uważając aby
nie wylać osiadłej na spodzie skrobi.






Tą dodajemy do ciasta ziemniaczanego i dokładnie mieszamy.
Smażymy niewielkie placuszki ( u mnie takie z łyżki),
osuszamy na papierowym ręczniku przed podaniem.






Wszystkie warzywa kroimy razem ze skórką w kostkę, tylko czosnek
przeciskamy przez praskę.
Do twarogu dodajemy jogurt i rozgniatamy widelcem,
na w miarę gładką masę.






Doprawiamy według smaku i wrzucamy połowę warzyw.
Taki twarożek nakładamy na cieple placki, posypujemy na bogato
suchymi warzywami i gotowe.
Co najlepsze to dwa takie placuszki i człowiek najedzony.
A czym więcej tej posypki na wierzchu tym lepiej. :)





29 komentarzy :

  1. Przepysznie wyglądają Twoje placuszki 😆

    OdpowiedzUsuń
  2. Placki ziemniaczane to miłe wspomnienie z dzieciństwa :) Zawsze jadłyśmy je na słodko z cukrem ale takie też muszą świetnie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Placków z takim sosem jeszcze nie jadłam, zazwyczaj jem z sosem mięsnym, a córka z cukrem (błe). Ale przyznaję, takie zestawienie jak proponujesz, wydaje się przepyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Placki ziemniaczane mogę jeść bez opamiętania. O ile to razy ja się nimi przejadłam i bolał brzuszek! ;) Świetny pomysł na dodatki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie propozycje to ja rozumiem, dzięki za przypomnienie o plackach zupełnie o nich zapomniałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. twarożek chętnie bym zjadła dziś z kanapkami na śniadanie;) Ale i z plackami na obiad byłoby pysznie;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejku nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam placki ziemniaczane :)) Musze w najbliższym czasie nadrobić zaległości :-)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Oczywiście, że to placki z gzikiem! :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna propozycja. Ja zazwyczaj jem bez dodatków. Chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Biję się w pierś!!! Dodaję mąki, ale może w końcu przestanę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu nie bij się tak mocno, szkoda piersi :)

      Usuń
  11. Mam jak Basia, dodaję mąki, ale jakosmi nie pryska na patelni ... Twoja propozycja jest genialna i jak wszystki Twoje kulinsrne poczynania spałaszowałabym z przyjemnością, poproszę jedną porcje do biureczka pod oknem :-) Buziaczki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorki za byki, tak mam jak piszę z telefonu :-(

      Usuń
    2. Dzięki Bożenko za słowa uznania. Ja też wyrosłam na plackach z mąką, dopiero jak sama zaczęłam gotować bardziej i bardziej przestałam ją dodawać.
      A skoro nie pryska tzn ziemniaki dobrej jakości. Buziole

      Usuń
  12. Jak ja lubię je zjeść:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszne placki z fajnymi dodatkami, chętnie bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z takimi kolorowymi dodatkami placki wyglądają fantastycznie !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Placki ziemniaczane jadłem wczoraj!
    Poczekał z nimi chociaż 1 dzień dłużej, to miałbym z takim pysznym twarożkiem...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Same pyszności. Jutro zrobię placki według Twojego przepisu.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać Małgosiu jak smakowały :)

      Usuń
    2. Elu placki są przepyszne .Połączenie placków z tym twarożkiem po prostu pychota.Niestety nie było warzywniakach rzodkiewki więc zastąpiłam papryką czerwoną. Kolejny Twój przepis w mojej kuchni.Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
    3. Cieszę się Małgoś że smakowało. Z papryką też robię, ogólnie lubię aby chrupało i to się liczy. Jeszcze raz dzięki :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Pyszności! Miłej niedzieli!:))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)