>

niedziela, 3 lipca 2016

Proste, szybkie ciasto na upalne dni.







Na początku chciałam przeprosić te Osoby
do których ostatnio nie zaglądam, ale to nie jest z lenistwa.
Jestem tak zawalona robotą, że mnie nie widać.
Jak się ogarnę postaram się być na bieżąco.
Ten przepis obiecałam w piątek, a dopiero dziś mam chwilę,
aby się za niego zabrać.


Ciasto jest jak banał....proste, szybkie i nie wymaga
jakiś specjalnych umiejętności ani sprzętów.
Wystarczy pomieszać i to nie za długo,
a później upiec.








3 szklanki mąki
0,5 szklanki cukru
0,5 szklanki oleju
0,5 szklanki maślanki
szklanka wody gazowanej
4 jajka
2 łyżeczki sody oczyszczanej
szczypta soli
łyżka soku z cytryny
cukier waniliowy
łyżka kakao + łyżka wody



Polewa
Przepis -----> TU






Tortownicę 25 cm smarujemy ( tylko spód) masłem i wysypujemy bułką,
boki pomijamy, aby ciasto miało lepszą przyczepność
i się ładnie wspinało do góry.
Mąkę przesiewam z sodą.
W naczyniu mieszamy mokre składniki, a następnie dodajemy 
mąkę z sodą. Jak wspominałam, mieszamy krótko
za pomocą trzepaczki lub miotełki.
Dzielimy na dwie części i jedną zostawiamy białą,
a do drugiej dodajemy kakao i łyżkę wody.
Wiadomo kakao to proszek, który zagęści ciasto, aby więc mu ulżyć
dodajemy wody.






Takie ciasta wylewamy byle jak na przemian, jedno koło drugiego
jak tam się komu podoba.
Wstawiamy do zimnego piekarnika, pieczemy około godziny w 170 stopniach.
Zimne dekorujemy polewą lub jak ktoś woli pudrem.






Piekąc je zainspirowałam się ciastem
Ciasto jest wilgotne, raczej ciężkie. Spokojnie można do niego dodać
owoce.




20 komentarzy :

  1. Zaraz jadę do Lidla na zakupy, to sobie dokupię składników i dzisiaj taki popełnię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Smaczne ciacho i te poziomki , mniamm ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglada niebiańsko, no i te poziomki😀Wieki nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejku, ale mam ochotę na takie ciacho.
    Powiesz, co za problem, wystarczy upiec.
    Jasne, upiekę a 3/4 zamrożę.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Proste, szybkie w przygotowaniu i bardzo, bardzo smaczne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszny placuszek i do tego szybki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie takie ciasta lubię, szczególnie teraz, gdy tak jak Ty, mam mało czasu ;)) Pozdrawiam Elu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam wspaniałe ciacho, wpraszam się na kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. ale znakomite ciacho :) ślinka cieknie od patrzenia, więc wpraszam sie na kawałek :D :D :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Proste, szybkie a do tego z poziomkami ^^ Nie mogło być lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. szkoda, ze wcześniej nie wiedziałam, ze masz takie ciacho, odpaliłabym miotłę i wpadłabym na kawałek ;)))
    p.s. ja od dłuższego czasu nie wyrabiam na zakrętach, więc witaj w klubie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też narzekam na ciągły brak czasu niestety.
    Ciasto bardzo pyszne, i proste w wykonaniu takie uwielbiam robić.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pycha <3 wygląda rewelacyjnie... jestem strasznym łakomczuchem ale staram się pilnować :) dlatego korzystam z PRZEPISÓW Kcalmara, gdzie można znaleźć przepyszne fit desery :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie ciasta (bez miksera) bardzo lubię. One w zasadzie zawsze wychodzą :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja na diecie, więc od ciast staram się odsuwać, ale może kiedyś? :) Udanych wakacji! Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Prześlij mi proszę kawałeczek ^^

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja robię zebrę z tego przepisu, naprawdę smaczne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajny przepis, mi zazwyczaj słabo wychodzi jednka moja babcia jest w tym mistrzynią. Pozdrawiam i postaram sie zaglądać cześciej :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Do kawusi chcę kawałek :))

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)