>

sobota, 23 lipca 2016

Serniczek z jagodami zawijany w tortillę.





Dziś pogoda dopisała,
dzień minął pracowicie i owocnie.
Trawa skoszona, kwiatki przeplewione, ogórki
oberwane i włożone do słoików.
Szybki obiad, ale już na pieczenie ciasta nie było czasu,
ani ochoty, tzn zjeść by się zjadło, ale weny brak.
I na taki opór trzeba znaleźć sposób, a więc otworzyłam lodówkę,
popatrzyłam i już wiedziałam co mnie uratuje,
co będzie naszym dzisiejszym deserem do
popołudniowej kawy.






3 tortille
250 g twarogu półtłustego
jajko
2 łyżki manny
ksylitol do smaku
2 łyżki soku z cytryny
szklanka jagód
łyżką mąki ziemniaczanej
łyżka cukru waniliowego
cukier puder





Do miski wrzucamy twaróg, jajko, sok i rozgniatamy widelcem.
Jeśli ser jest mocno odciśnięty i twardy można dodać 2 łyżki śmietany.
Słodzimy według własnego smaku, na koniec dodajemy kaszkę.
Jagody mieszamy z cukrem i mąką, delikatnie mieszamy,
aby każda jagoda była obtoczona w mące i cukrze.






Na środek tortilli kładziemy 1/3 twarogu, lekko rozklepujemy.
Na twaróg nakładamy 1/3 jagód i tak samo jak w poprzednich deserach
z tym plackiem, składamy do środka.







Kładziemy  ( łączeniem do spodu ) na zimą patelnię, podgrzewamy bardzo wolno
cały czas pod przykryciem, po jakiś 3 minutach obracamy.
Aby deser dobrze się przepiekł należy tak dwa, trzy razy obrócić.






Po lekkim ostudzeniu posypujemy pudrem i gotowe.





Pyszne, delikatne, chrupiące normalnie ideał.
Na szybko, na lenia, na słodko wymarzony przepis.



22 komentarze :

  1. Pomysłowo i smacznie:) Pozdrówka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Eluś u mnie prawie jak u Ciebie, tylko że zamiast na patelnie wrzuciłam ciacho do piekarnika :)
    Kolejny fajny pomysł, tylko placków brak :)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy obserwuję w jaki sposób powstają Twoje przepisy, to myślę, że jesteś taki Pomysłowy Dobromir :-) I nic się nie zmarnuje. U mnie były naleśniki z serem, ale pogoda nie dopisała - po prostu sauna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko tylko mnie nic w głowę nie wali, jak jego kuleczka :))

      Usuń
  4. Własnie w piekarniku mam sernik z jagodami ale zupelnie inna wersje:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podoba Twój pomysł na szybki smaczny deser. Zapamiętam go:)
    U mnie też sezon słoikowy. Codziennie coś innego. Serdecznie Cię Elu pozdrawiam i życzę miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ogórki oszalały, jak nie rosły to nie rosły, a jak zaczęły to istny szał.
      Dzięki Krysiu pozdrawiam:)

      Usuń
  6. O kurcze! Ale fajny :))) Dzięki i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł, szybki i mega smaczny :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Każdy sernik u nas jest mile widziany a już szczególnie z jagodami! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy przepis .Chyba się skuszę zrobić. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Serniczki bardzo lubię. Ciekawy pomysł Elu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kolejna fascynujaca propozycja, jestes dobra w " te klocki " .Echhhhh, zjadłoby się, tylko co zrobić, jak kucharka to ja, a ja nie mam czasu i połowy składników...
    Uściski :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bożenko, z gotowaniem vel twórczością w garach bywa tak samo jak z każdym innym tworzeniem, trzeba mieć wenę. Raz jest go więcej, raz mniej, to znów bardziej kreatywne lub bardziej takie sobie. Pozdrawiam serdecznie :***

      Usuń
  12. Kochana wspaniały pomysł na deserek :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Sernik palce lizać, chce spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Znów mnie zaskoczyłaś swoim pomysłem... a mam w domu akurat tortille i zastanawiałam się, co z nimi zrobić, więc zaskoczę wszystkich w weekend.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie będą widzieć co robisz, na pewno ich zaskoczysz :)

      Usuń
  15. jejku jakie to proste a jakie jednocześnie efektowne :) bardzo fajny przepis, na weekend sobie go wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo pomysłowy smakołyk!! :)

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)