>

poniedziałek, 11 lipca 2016

Szybki obiad czyli ryż, cukinia i mięso z rosołu.






Dziś poniedziałek, najlepszy dzień na kuchenny recykling.
Wiadomo po weekendzie nic się nie chce, ale jeść to zawsze 
bez względu na dzień tygodnia.
Ten przepis lubię nie tylko za prostotę, ale także za
moją ukochaną cukinię, która podsmażona na maśle
smakuje zaje....fajne. :)






młoda cukinia
2 woreczki ryżu
łyżka masła
mięso z rosołu
2 pomidory
ząbek czosnku
łyżeczka słodkiej papryki
sól i pieprz do smaku





Ryż gotujemy zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu.
Cukinię kroimy w plasterki razem ze skórą.
Na patelni rozgrzewamy masło, wrzucamy cukinię,
oprószamy papryką i podsmażamy.






Mięso pozbawiamy skór i tłuszczu , dodajemy do cukinii
razem z przeciśniętym przez praskę czosnkiem
oraz z ryżem. Doprawiamy solą i pieprzem mieszamy  i gotowe.






Można dodać natki pietruszki, ale to pod warunkiem
że konsumenci ten dodatek lubią.
W przeciwnym wypadku polecam dodać indywidualnie na talerz.
Razem z cząstkami pomidora.







Mamy szybki, wypasiony obiad, mamy wykorzystane resztki
i o to właśnie chodzi. :)




36 komentarzy :

  1. Odpowiedzi
    1. Też tak uważam Ewa :) dziękuje i pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Takie przepisy lubię - szybko, smacznie i nic się nie marnuje. Chociaż muszę przyznać, że dzieci przyjechały na wakacje i trochę gorzej u mnie z taką gospodarnością, bo trudno dwie dorosłe i najmądrzejsze na świecie osoby (!) przekonać do mojego stylu bycia czy życia ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko wrócą to nadrobicie wszystko :))

      Usuń
  3. Tak to właśnie lubię, super danie i jeszcze wykorzystanie produktów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba większość z nas lubi jak można iść na skróty, a przy tym nie tracić na smaku :)

      Usuń
  4. I ja uwielbiam cukinię, pyszna propozycja! Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ją kocham, daje tyle możliwości :)

      Usuń
  5. Pyszny obiadek.Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zabieram kolejny Twoj przepis,który będzie gościł w moim domu.Świetny przepis.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Małgosiu że przepis się podoba, mam nadzieję że Ci zasmakuje :)

      Usuń
  7. często robię taki miksy porosołowe:)

    OdpowiedzUsuń
  8. super przepis na pewno wykorzystam dzięki

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie szybkie obiadki to ja uwielbiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, są bardzo kuszące a zarazem obiecujące :)

      Usuń
  10. rzeczywiście szybko i prosto, ale jakże smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dokładnie takie jedzenie Elu u mnie najczęściej teraz króluje :-) Jak tylko jestem u taty dostaje od niego mięsko z rosołu z indyka i wołowiny z pobliskiej wsi, bez konserwantów czy innych ulepszaczy smaku, poporcjuję sobie do zamrażarki po 100 g i mam na obiady jak znalazł z dodatkiem szybkich, wszędzie dostępnych warzyw, żeby obiad był błyskawiczny, czyli taki domowy fast-food ;-) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak najlepiej, pewne źródło, zapasy na zaś i można tworzyć i jeść.
      Pozdrawiam Sylwia, fajnie że zajrzałaś :)

      Usuń
  12. O tak, poniedziałek to najlepszy dzień na recykling resztek. A co do cukinii, ja również podsmażam ją na maśle, ale dodaję trochę miodu i rozmarynu - bardzo ciekawe i smaczne połączenie, polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe połączenie, nie próbowałam na pewno skorzystam :)

      Usuń
  13. Uwielbiam takie szybkie obiady z niczego.

    OdpowiedzUsuń
  14. Szybko i smacznie, nic się nie marnuje. To lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny pomysł, aby nic się nie zmarnowało :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. świetny przepis na kuchenny recykling i lubimy go obie:)
    a cukinią też sie zajadam, właśnie zaczęła mi owocować, dość późno, ale dobre i to :D
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł :) Nie znoszę gdy cokolwiek się marnuje, a takie danie jest wprost świetne jeśli chodzi o wykorzystanie mięska z rosołu. No i cukinki - mniam. Pozdrowionka cieplutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Często robimy takie dania z ryżem czerwonym lub innymi kaszami :) Cukinia u nas również aktualnie gra pierwsze skrzypce :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem pod wrażeniem tego dania z kilku powodów: mam cały ogród cukinii, nigdy nie wiem, co zrobić z resztkowym mięsem z rosołu, jest szybkie i tanie. Tak więc to danie na pewno znajdzie stałe miejsce w moim studenckim menu.

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)