>

poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Ciasto francuskie z kaszanką i jabłkiem.





Nie będę się rozpisywać,
czas i obowiązki mnie naglą, a więc szybko do rzeczy.
Ciasto francuskie w lodówce zawsze się u mnie znajdzie,
a jak jest ciasto i niby wydaje się, że składników
na nadzienie brak wystarczy tylko dobrze
przyjrzeć się zawartości lodówki.







opakowanie ciasta francuskiego
2 kaszanki
duże twarde jabłko
jajko
łyżka sezamu
majeranek
czarny pieprz
szczypta soli







Jabłko obieramy i kroimy w grubą kostkę.
Ciasto kroimy na kwadraty, u mnie to było 12 x 12 cm, tak akurat płat pasował,
Wszystko zależy od wielkości placka.





Na środku każdego układamy po kilka plasterków kaszanki,
kilka cząstek jabłka, posypujmy całość od góry przyprawami.






Ich ilość zależy od indywidualnych upodobań każdej osoby .
Składamy do środka po przekątnej, tworząc zgrabną paczuszkę.





Smarujemy jajkiem, posypujemy sezamem, pieczemy w 200 stopniach,
do momentu aż się ładnie zrumienią.
Te niepozorne składniki tworzą świetne połączenie, a mało co
tak lubi majeranek jak jabłko i mało co kocha pieprz jak kaszanka.




15 komentarzy :

  1. Odważna propozycja, jak to się ładnie mówi - zawsze to nowe doświadczenie, w tym wypadku smakowe. Dzięki za propozycję :)
    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko się świetnie komponuje, kaszanka lubi pieprz, jabłko majeranek i pieprz, istne koło wzajemnej adoracji :) Buziole

      Usuń
  2. Kolejne bardzo ciekawe a zaraz intrygujące połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kaszankę i na pewno wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubimy ciasto francuskie na słodko ale w takiej wersji też ciekawie można je wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tym razem pomysł nie dla mnie, bo bardzo, bardzo nie lubię kaszanki. Ale ciasto francuskie z samym jabłkiem bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo jestem ciekawa smaku. Muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa kompozycja chyba spróbuję zrobić pozdrawiam po przerwie

    Przesyłam zachód słońca

    OdpowiedzUsuń
  8. Z początku jak zobaczyłam, że z jabłkiem to od razu myślałam, że na słodko. A tu proszę. Nie wiem czy się odważę, bo nie jestem wielką miłośniczką kaszanki, ale kto wie... ;) Ciasto francuskie jest u mnie niemal zawsze w lodówce ;) Pozdrowionka! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie też ciasto francuskie zawsze jest pod ręką - z niego da się wyczarować same pyszności i wystarczy tylko chwila.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto francuskie dobre do wszystkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wreszcie mam Twój adres blogowy. Wytropiłam Cię u Beatki O.
    W lipcu straciłam wszystkie adresy blogowe a poszukiwanie w komentarzach sprawia trochę trudności.
    Mam spore zaległości w Twoich postach ale mamy przecież długi weekend, nigdzie tym razem nie wyjeżdżam więc mogę u Ciebie buszować...
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to ja już biegnę się odmeldować i zostawić swój ślad. Ja ostatnio też mam mniej czasu na komentowanie, dlatego też nie pojawiłam się u Ciebie :)

      Usuń
  12. Elu, fajny przepis!
    Nie dziw się, że tak chodzę po blogu, ale szukam sernika na czarnym spodzie, już go piekłam, ale nie pamiętam:0

    OdpowiedzUsuń

Jak już jesteś nie bądź leń, rzuć pod postem choć swój cień. :)